• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Gaddis
    SoMa72 skrev 2013-04-12 19:11:46 följande:
    Vul idag visade följande: Embryot borta, gulesäcken borta, hinnsäcken krympt, börjar förmodligen blöda av mig själv när som helst och slipper då tabletter/skrapning, puh...
    Kram!

Åh så sorgligt! Gråter Jag håller tummarna för att en ny böna snart kommer växa i din mage!!!
  • Langtaefterdig

Här är hormonerna i full gång också. Påtal om min puckade chef så hade min gravida kollega backat upp mig ordentligt idag när jag själv var sjuk. Ska arbeta med kollegan på en annan plats i några veckor. Jätte skönt! Då slipper vi båda chefen. Men chefen vill att jag åker kommunalt och möter elever.

Att åka kommunalt till den här platsen tar mig 1,5h och att åka bil tar mig 15min. (Finns ingen bussväg, den snabba vägen). Detta är helt galet. Men min fina kollega smsade mig igår kväll och sa att hon pratat med chefen. Så jag kunde absolut ta bilen nu.

Påtal om hormoner, hur mkt tror ni jag grät? Blev så glad och rörd att jag va otröstbar hela kvällen. :')
    Fantastiska människor det finns

• Anna83a
    Langtaefterdig skrev 2013-04-13 06:39:57 följande:
    Här är hormonerna i full gång också. Påtal om min puckade chef så hade min gravida kollega backat upp mig ordentligt idag när jag själv var sjuk. Ska arbeta med kollegan på en annan plats i några veckor. Jätte skönt! Då slipper vi båda chefen. Men chefen vill att jag åker kommunalt och möter elever.

Att åka kommunalt till den här platsen tar mig 1,5h och att åka bil tar mig 15min. (Finns ingen bussväg, den snabba vägen). Detta är helt galet. Men min fina kollega smsade mig igår kväll och sa att hon pratat med chefen. Så jag kunde absolut ta bilen nu.

Påtal om hormoner, hur mkt tror ni jag grät? Blev så glad och rörd att jag va otröstbar hela kvällen. :')

Fantastiska människor det finns

Har läst allt du har skrivit om din chef o mina hormoner jagar upp mig rejält! Han/hon (kommer inte ihåg om du skrivit kön) är ju helt dum i huvudet! Din chef måste väl också ha en chef? Gå ihop o gå vidare med det här! Jag skulle inte palla med en sån arbetssituation. Bra att ni har kontakt med facket. Hoppas ni får rätt hjälp. Var inte rädd för att berätta om graviditeten. Bara för att han/hon är din chef så har han/hon ingen rätt att bete sig hur som helst. Stå på dig o var tuff! Jag skulle bli fullständigt vansinnig o gå bananas om jag fick sånt bemötande.

Själv är jag inte fast anställd men tror att dom har tänkt att ge mig fast efter sommaren. Det kan jag nog glömma nu men jag orkar faktiskt inte bry mig. Nu koncentrerar jag mig på bebis i magen. Jag jobbar inom handel o där finns alltid jobb. Förstår att det är svårare inom andra branscher o på mindre orter osv men vill bara säga till alla att ni inte ska ta nån skit ifrån era chefer. Ingen ska sätta sig på någon medmänniska bara för att dom har en högre position! Så, gravidbitchen har talat :)
  • Mindful
    Vul idag visade följande: Embryot borta, gulesäcken borta, hinnsäcken krympt, börjar förmodligen blöda av mig själv när som helst och slipper då tabletter/skrapning, puh...
    Kram!

Styrkekram till dig!!
  • Ila
    Kram!
    Så sorgligt att läsa. All styrka till dig!
  • Ila
    Caarin skrev 2013-04-12 08:09:01 följande:
    Får man fråga vad alla här jobbar med ??

Kraaam
    Jag jobbar inom media och kommunikation. Har redan berättat för chefen eftersom jag har mått så himla illa och därför velat jobba hemma en del, och hon är bara glad och positiv. Jag känner så himla mycket med er som har struliga chefer. När jag var hemma med mitt första barn var det en massa omorganiseringar på mitt jobb och jag hamnade verkligen i kläm och hade inte alls samma tjänst att komma tillbaka till som när jag fick på föräldraledighet. Ni har ju lagen på er sida i alla fall, man får absolut inte bli diskriminerad på sin arbetsplats när man planerar, väntar eller är hemma med barn. Men jag förstår att det är en klen tröst, särskilt om man jobbar på ett lite mindre ställe där man ju är så oerhört beroende av relationer till kolleger och chef.
  • Langtaefterdig

Anna83a:
    Min chef är en hon. Utan barn. Hon har ingen riktig chef utan våra ägare. Som är väldigt frånvarande och inte med i verksamheten över huvudtaget. Svårt att prata med dom tyvärr..Jag försöker ständigt tänka att "bara till sommarn". Ska försöka få gå på mammaledighet så tidigt som möjligt. Helst efter sommarn. Min chef har redan sagt till min kollega att det inte finns chans för omplacering. Så antar att det är desamma för min del...

Vet att jag inte borde vara rädd men det är så svårt... Tack för fina ord och omtanke. Kommer hålla er uppdaterade om hur allt går. Har tänkt att berätta den 13 maj...

• Västeråsare

Imorgon har jag mitt inskrivningssamtal. Det känns som en milstolpe :) Fast den stora milstoplen just nu är att komma förbi 12 hela veckor med tanke på missfallsrisken som är störst innan. Är det fler som skrivit in sig eller snart ska göra det?

• Langtaefterdig

Västeråsare: åh vad roligt! Lycka tills och hoppas du får en bra barnmorska ) jag skrevs in vecka 8 (snart 3 veckor sen).

Svar på tråden Novemberbebisar 2013