Langtaefterdig skrev 2013-04-13 06:39:57 följande:
Här är hormonerna i full gång också. Påtal om min puckade chef så hade min gravida kollega backat upp mig ordentligt idag när jag själv var sjuk. Ska arbeta med kollegan på en annan plats i några veckor. Jätte skönt! Då slipper vi båda chefen. Men chefen vill att jag åker kommunalt och möter elever.
Att åka kommunalt till den här platsen tar mig 1,5h och att åka bil tar mig 15min. (Finns ingen bussväg, den snabba vägen). Detta är helt galet. Men min fina kollega smsade mig igår kväll och sa att hon pratat med chefen. Så jag kunde absolut ta bilen nu.
Påtal om hormoner, hur mkt tror ni jag grät? Blev så glad och rörd att jag va otröstbar hela kvällen. :')
Fantastiska människor det finns
Har läst allt du har skrivit om din chef o mina hormoner jagar upp mig rejält! Han/hon (kommer inte ihåg om du skrivit kön) är ju helt dum i huvudet! Din chef måste väl också ha en chef? Gå ihop o gå vidare med det här! Jag skulle inte palla med en sån arbetssituation. Bra att ni har kontakt med facket. Hoppas ni får rätt hjälp. Var inte rädd för att berätta om graviditeten. Bara för att han/hon är din chef så har han/hon ingen rätt att bete sig hur som helst. Stå på dig o var tuff! Jag skulle bli fullständigt vansinnig o gå bananas om jag fick sånt bemötande.
Själv är jag inte fast anställd men tror att dom har tänkt att ge mig fast efter sommaren. Det kan jag nog glömma nu men jag orkar faktiskt inte bry mig. Nu koncentrerar jag mig på bebis i magen. Jag jobbar inom handel o där finns alltid jobb. Förstår att det är svårare inom andra branscher o på mindre orter osv men vill bara säga till alla att ni inte ska ta nån skit ifrån era chefer. Ingen ska sätta sig på någon medmänniska bara för att dom har en högre position! Så, gravidbitchen har talat :)