• Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Jag har märkt en viss desperation hos vissa nyblivna singeltjejer och jag har svårt att förstå det beteendet. Det utstrålar "snälla älska mig" om dem och jag upplever att många av dem saknar värdighet i sitt beteende, är väldigt "på" de killar de dejtar och har väldigt låga krav på framtida partners. Allt detta gör dem enligt min mening oattraktiva och jag har svårt att förstå varför dessa unga (runt 30) kvinnor sätter så lågt värde på sig själva.

Jag är singel sen ett år tillbaka och uppfattars som en attraktiv, välutbildad och vältränad tjej som kan välja bland killarna. Men många av dessa tjejer som jag sett ha detta beteende är ganska attraktiva de också, så jag förstår verkligen inte varför de måste sjunka så lågt.

Jag har visserligen väldigt höga krav på en framtida partner men även om mina krav skulle vara lägre så utstrålar jag fortfarande inte desperation, för dels vet jag att jag kan hitta en partner när jag känner mig redo fär det och dels så trivs jag med mig själv och mitt eget liv. M.a.o har jag ett eget liv som jag dessutom kommer att behålla när jag väl träffar nån jag vill dela min tillvaro med.

Någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Desperata singeltjejer
  • Anonym (singeltjej)
    missan75 skrev 2013-03-10 12:06:48 följande:
    Ja, kanske hos vissa. Och kanske i vissa områden. Men du känner att du vill leva med någon som värderar dig utefter din utbildning och ditt yttre? Känner du verkligen att det är något att ströva efter?
    Ja eftersom jag anser att ett vävårdat yttre och utbildning avspeglar vilka värderingar och mål man har i liver så jag anser att dessa faktorer säger mycket om vad personen tycker och tänker.
  • Anonym (47-årig kvinna)
    Anonym skrev 2013-03-10 11:15:11 följande:
    Du får välja mellan killarna? Varför tror du att du får välja mellan andra människor likt andra inte kan "välja" dig? 

Ska jag vara ärlig tror jag du får "välja" killarna i säng, men där slutar valmöjligheterna. Att binda en bra kille till sig är  svårare än simma 10km med 20kg blytyngder på ryggen. En bra kille vill ha en ung snygg tjej och "tjejer" över 30 .. blir snabbt oattraktiva, det vet alla som är realister. Inte ens gubbar kring 50 vill ha en tjej som är över 30 och det orsakar en del dilemma.

Valmöjligheterna som fanns när tjejen var 18-25 har utbytts mot att inte vara attraktiv på singelmarknaden 35-45. Man kan säga att det är ett naturens utjämningssystem och jag tror det är där desperationen kommer in.
    Varför så generaliserande? Jag vet att det finns män i 50-årsåldern som vill ha tjejer över 30. Jag är tillsammans med en. Tjejer under 30 vill ju ofta ha barn om de inte redan har. Det livet vill nog inte många män i 50-årsåldern ha.
    Det finns fördelar och nackdelar med alla åldrar, både på kvinnor och män.
  • missan75

Okidoki, lycka till i livet och jag hoppas du hittar Mr Perfect.

• Anonym (singel)
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 12:31:07 följande:
    Ok men vill du själv ens ha män med lägre status än vad du själv har?
    Egentligen så bryr jag mig inte i status eller inkomst eller sånt, så egentligen spelar det ingen roll om mannen har lägre status än mig. Men däremot värderar jag vissa egenskaper och dessa egenskaper har ofta män med "högre status" så det har fallit naturligt att de män jag dejtat längre tid och haft förhållanden med har haft "hög status" också. Det verkar också vara denna typ av män jag attraherar och som vill ha mig. 

Har genom de här singel årena mottagit en par frierier, men det har faktiskt inte varit lockande. Inte ens från man med mycket högre status än mig, där såg jag bara en massa merjobb för egen del...
  • Anonym

Ja du verkar väldigt ytlig, "perfekt kropp" , "perfekt utbildning" och fasad....kvalitetsmän? Haha.

Så män som inte gått en "tung utbildning" kan inte vara kvalitetsmän?

• Anonym (singeltjej)
    Anonym skrev 2013-03-10 14:33:12 följande:
    Ja du verkar väldigt ytlig, "perfekt kropp" , "perfekt utbildning" och fasad....kvalitetsmän? Haha.

Så män som inte gått en "tung utbildning" kan inte vara kvalitetsmän?
    Jo de kan de men jag söker nån med högskoleutbildning.
  • Anonym
    Anonym (singeltjej) skrev 2013-03-10 14:36:20 följande:
    Jo de kan de men jag söker nån med högskoleutbildning.
    För att du tror att de är smartare? Det är ju inte så smart tänkt....egentligen.
  • Anonym (singeltjej)
    Anonym skrev 2013-03-10 14:38:51 följande:
    För att du tror att de är smartare? Det är ju inte så smart tänkt....egentligen.
    Nej för att jag tror att man formas mycket i sitt sätt att tänka på högskolan, precis som jag har formats och alla mina kursare, och jag tror att jag skulle trivas bäst med en "högskoeformad" man helt enkelt.
  • Anonym (Svar)

Diskuterade det ämnet på ett annat forum. Den mest rimliga förklaringen jag finner är att:
    För att det alltid är enklare att ge upp- så man nöjer sig med det man får- kanske inte det man vill ha. Sedan har jag spekulerat i - att det verkar vara låg status på att vara singel kvinna bland andra kvinnor. Men sedan finns det också en uppfattning om att kvinnor i relation kanske blir ifrågesatta om deras partner verkligen är intresserad.

Så ja- status grej? Man ska ha så perfekt liv, partner som möjligt? Då är man en i gänget.

• Flashbulb
    Anonym (Svar) skrev 2013-03-10 15:42:51 följande:
    Diskuterade det ämnet på ett annat forum. Den mest rimliga förklaringen jag finner är att:
    För att det alltid är enklare att ge upp- så man nöjer sig med det man får- kanske inte det man vill ha. Sedan har jag spekulerat i - att det verkar vara låg status på att vara singel kvinna bland andra kvinnor. Men sedan finns det också en uppfattning om att kvinnor i relation kanske blir ifrågesatta om deras partner verkligen är intresserad.

Så ja- status grej? Man ska ha så perfekt liv, partner som möjligt? Då är man en i gänget.
    Brukar det inte vara så att nöjer man sig med ett förhållande, så är risken större att man i framtiden kommer att vara otrogen om man hittar det man verkligen vill ha?
Svar på tråden Desperata singeltjejer