• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • sussimuss

"Så länge barnen bor hemma kan du inte ha sex i hemmet".Gråter
    Och eftersom man är en dålig förälder om du låter någon vara barnvakt ett par timmar innan ungen fyllt 15 år,
    så är det ett under att vi föder mer än ett barn.

"Men du förstår väl att om du tar på dig förklädet,dammsugar,köper blommer och choklad, masserar hennes fötter och slår knut på dig själv så får du ett "husfrids-knull" var 6:e månad"  (till alla frustrerade karlar som undrar varför partnern inte längre vill ha sex) .Solig

Ja listan kan göras hur lång som helst,vill jag få dagens skratt är det bara att kolla in FL.

• Tashie

"Du är svenskfientlig!"

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Jellybeanbaby
    Lisa 048 skrev 2013-03-12 09:50:59 följande:
    * Dina föräldrar är försörjningsskyldiga tills du fyller 21*   som svar till alla tonåringar som  vill föda barn.
    Vad är det för fel på det? Är det att det eg. bara är till 18 år eller?
    orka
  • Inima
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-12 11:25:07 följande:
    Beror på om man läser på gymnasienivå eller inte. 

Däremot blir ju inte föräldrarna skyldiga att försörja barnbarnet.  
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Jellybeanbaby
    Inima skrev 2013-03-12 12:21:30 följande:
    Beror på om man läser på gymnasienivå eller inte. 

Däremot blir ju inte föräldrarna skyldiga att försörja barnbarnet.  
    Aaaah... nu trillade slanten ner, tack.

Förövrigt hatar jag floskler men det är så förbaskat lätt att använda dem ändå.
    T ex "nu trillade slanten ner", "har inte alla höns hemma" "det gjorde du rätt i".
    När jag hör folk säga såna floskler i dagligt tal så känns det som att de är robotar. Kan de inte säga äkta saker, utan floskler?
    orka
  • Jellybeanbaby
    Coffie skrev 2013-03-12 07:21:11 följande:
    "Jag avslöjar den verkliga XX i inlägg Xx. Gissa på nu"

Och sen

"Det här var så kul, jag avslöjar vid XX-inlägget istället"
    Jag kommer ihåg den enda såna tråden jag sett. Vad var det den skulle avslöja egentligen?
    orka
  • LoPax
    ManligMan6 skrev 2013-03-12 08:46:56 följande:
    Min kille/man tittar ALDRIG på porr....Hahaha så naiva en del tjejer är!
    Gärna med följdkommentaren "jag VET att han inte gör det, jag KÄNNER min sambo" Tyst
  • LoPax
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-12 13:19:53 följande:
    Jag kommer ihåg den enda såna tråden jag sett. Vad var det den skulle avslöja egentligen?
    ett kassaskåp har jag för mig
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-12 12:58:36 följande:
    Aaaah... nu trillade slanten ner, tack.

Förövrigt hatar jag floskler men det är så förbaskat lätt att använda dem ändå.
    T ex "nu trillade slanten ner", "har inte alla höns hemma" "det gjorde du rätt i".
    När jag hör folk säga såna floskler i dagligt tal så känns det som att de är robotar. Kan de inte säga äkta saker, utan floskler?
    Floskler behöver inte alls tyda på "robotbeteende". Men jag förstår inte varför jag ska leta andra synonymer när det redan finns många som är bra. Dessutom känner de flesta igen floskler, och det gör att samtal blir smidigare. Men visst, man behöver ju inte enbart använda sig av floskler i sitt vardagliga tal. 
  • Lisa 048
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-12 11:25:07 följande:
    Nu skall ju den här tråden inte vara någon diskussionstråd.
    Men inte kan det väl vara rimligt att föräldrarna skall försörja barn som anser sig mogna nog att skaffa barn?

Det rimmar illa  med logiken där, därför är det en floskel.
  • Lisa med barn
    LoPax skrev 2013-03-12 13:20:33 följande:
    Gärna med följdkommentaren "jag VET att han inte gör det, jag KÄNNER min sambo" Tyst

Då har jag sett en ännu värre variant. TS var en tjej och hennes pojkvän blev kontaktad via FB av en gammal flamma som påstod att han var far till hennes barn. Här "visste" TS att hennes kille inte hade haft sex med flamman. Trots att det var långt innan de var ihop. Vilken fantastisk gåva hon har! Typ ett sjätte sinne.
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!