• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • M C
    Lenche skrev 2013-03-12 14:13:57 följande:
    Det verkar som om ni gör olika tolkningar av vad floskler betyder. Den vanligaste betydelsen är väl vackra men totalt meningslösa ord, meningar. Ex:mår mamma bra mår barnet bra. Amning är det bästa för barnet. Osv.
    Jag har sorterat rätt hårt. Men generellt har jag tagit med sådant som folk skriver som faktiskt inte är sant. "Du rä den bästa mamman till ditt barn" till exempel, alla är inte lämpliga att bli föräldrar.

Men hey, det är underhållning först och främst.Solig 
    Undo these cuffs and I'll show you
  • Ernst Hugo
    Orcha skrev 2013-03-12 19:55:41 följande:
    Varför inte alla hundratals uttryck som betyder samma sak. Handlar om någon som inte är så bright.
    Hon har inte alla besticken i lådan
    ...chipsen i påsen...hästar i hagen...
    Hissen går inte ända upp..
    Ljuset är på men det är ingen hemma...

Osv, finns ju en uppsjö av dessa.

Det är ju en konstart i sig att göra medvetna upprepningar som betyder samma sak
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Orcha
    Ernst Hugo skrev 2013-03-12 20:36:30 följande:

Det är ju en konstart i sig att göra medvetna upprepningar som betyder samma sak

Jag har inget emot själva fenomenet alls men ibland kan jag tycka att inbördes tävlan i
    "fyndigast vinner-tävlingen" ibland tar bort lite av det man eg borde säga. "Du/han/hon är dum/korkad/blåst, tycker jag därför att..."
    Finns dårar med utbildning här. Ryggen mot väggen rek.
  • Ernst Hugo
    Orcha skrev 2013-03-12 20:50:18 följande:

Jag har inget emot själva fenomenet alls men ibland kan jag tycka att inbördes tävlan i
    "fyndigast vinner-tävlingen" ibland tar bort lite av det man eg borde säga. "Du/han/hon är dum/korkad/blåst, tycker jag därför att..."

Det kan väl vara ganska skönt att ta udden av det arga när någon inte har alla våningarna i bröllopstårtan
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Jellybeanbaby

... inte alla verktyg i lådan ...
    ... inte alla hästar i stallet ...
    ... inte den mest slipade kniven ...
    ... inte alla höns i hönsgården ...
    ... motorn går men det är ingen bakom ratten ...

orka
  • Jellybeanbaby
    Mellamella skrev 2013-03-12 20:55:24 följande:
    Inte all jord i krukan.
    Hjulet snurrar men hamstern är död.  
    Den sista!! Hahhaa.
    orka
  • Smecker

Lampan är tänd men det är ingen hemma.

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Orcha
    Ernst Hugo skrev 2013-03-12 20:53:00 följande:

Det kan väl vara ganska skönt att ta udden av det arga när någon inte har alla våningarna i bröllopstårtan

Tur man inte är arg så ofta.
    Eller jo senast i onsdags, men då var mina barn hotade så då får man. Sådetså.
    Finns dårar med utbildning här. Ryggen mot väggen rek.
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!