eflec skrev 2013-03-13 09:07:04 följande:
amningstrådarna gör mig förbannad också. det är som en frireligiös aura över amningsförespråkarna här på FL.
vad jag vet har inget barn i Sverige dött av eller mått dåligt av att flaskmatas. vi har utmärkt bröstmjölksersättning. är så glad att min syster var stark nog att välja bort amningen tämligen omgående då hon kände att varken hon eller bebis orkade/ville amma.
Ja, mig med. Inte nog med att man får ångest över att inte "vara en riktig kvinna", man får rabiata idioter i nacken också.
WHOs rekomendationer på helamma i alla evigheter är baserade på att en stor del av deras målgrupper bor i tält i flyktingläger vid gränserna mot sina gamla länder, utan rent vatten och utan pengar. Då SKA man amma, annars dör barnet.
Men vi bor i Sverige, rent vatten har alla. Inte ens om du bor på gatan är du utan gratis rent vatten. Då behöver man inte helamma över huvud taget.
Och när de rabiata idioterna som tjatar sig blå om amningens heliga stånd lär sig att allting de hör ska filtreras genom förnuftsfiltret först, då kanske vi slipper den här typen av korkade uttalanden.
*hmpf*