• M C

FLs värsta floskler!

Japp, nu har vi vaskat fram en buffé av fina saker som sägs här på FL i tid och otid.
    Det finns säkert flera och några kommer ösa ve och förbannelse över hur skranig just den här omröstningen är.

MEN det struntar jag i, det här är underhållning!

Så rösta på ditt personliga hatobjekt, den som triggar dig till röda inboxningar och får dig att ägna ofrivillig tid åt IRL istället!

Ztyjkejamizaj!       

Undo these cuffs and I'll show you
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FLs värsta floskler!
  • M C
    Härfjätter skrev 2013-03-13 07:07:55 följande:
    "Du är den bästa mamman till ditt barn". Det snarlika "om mamman mår bra mår barnet bra" skulle jag annars ha röstat på om det funnits. Det kan användas för att motivera allt: rökning under graviditeten, spritfester med småbarn närvarande, att flytta 60 mil bort från sitt barn till internetdejten, att strunta i att amma, eller att dumpa sitt spädbarn på en nanny för att inte komma efter i karriären...

Det här platsar förmodligen i dummaste-tråden som den här tråden mest ogenomtänkta inlägg.

Varför kan man inte ha barn närvarande när det är fest? Den enda reservationen torde vara att om man inte kan hantera sitt alkoholintag ska man inte dricka, barn eller inte barn.
    Varför kan inte den ena föräldern flytta 60 mil för kärleken? Tåg och flyg, känner du till dem?
    Men den som verkligen tar priset: varför är det amningstvång? Lever du på stäppen i Afrika eller?   
  • M C
    Kexet02 skrev 2013-03-13 08:05:00 följande:
    Wow ny omröstning innebär att jag måste starta datorn vilken dag som helst

Höjden av lättja tror jag bestämt har fått en ny ordförande i sin klubb.
  • eflec
    M C skrev 2013-03-13 09:01:37 följande:

Det här platsar förmodligen i dummaste-tråden som den här tråden mest ogenomtänkta inlägg.

Varför kan man inte ha barn närvarande när det är fest? Den enda reservationen torde vara att om man inte kan hantera sitt alkoholintag ska man inte dricka, barn eller inte barn.
    Varför kan inte den ena föräldern flytta 60 mil för kärleken? Tåg och flyg, känner du till dem?
    Men den som verkligen tar priset: varför är det amningstvång? Lever du på stäppen i Afrika eller?   
    amningstrådarna gör mig förbannad också. det är som en frireligiös aura över amningsförespråkarna här på FL. 
    vad jag vet har inget barn i Sverige dött av eller mått dåligt av att flaskmatas. vi har utmärkt bröstmjölksersättning. är så glad att min syster var stark nog att välja bort amningen tämligen omgående då hon kände att varken hon eller bebis orkade/ville amma. 
  • M C
    eflec skrev 2013-03-13 09:07:04 följande:
    amningstrådarna gör mig förbannad också. det är som en frireligiös aura över amningsförespråkarna här på FL. 
    vad jag vet har inget barn i Sverige dött av eller mått dåligt av att flaskmatas. vi har utmärkt bröstmjölksersättning. är så glad att min syster var stark nog att välja bort amningen tämligen omgående då hon kände att varken hon eller bebis orkade/ville amma. 

Ja, mig med. Inte nog med att man får ångest över att inte "vara en riktig kvinna", man får rabiata idioter i nacken också.
    WHOs rekomendationer på helamma i alla evigheter är baserade på att en stor del av deras målgrupper bor i tält i flyktingläger vid gränserna mot sina gamla länder, utan rent vatten och utan pengar. Då SKA man amma, annars dör barnet.
    Men vi bor i Sverige, rent vatten har alla. Inte ens om du bor på gatan är du utan gratis rent vatten. Då behöver man inte helamma över huvud taget.
    Och när de rabiata idioterna som tjatar sig blå om amningens heliga stånd lär sig att allting de hör ska filtreras genom förnuftsfiltret först, då kanske vi slipper den här typen av korkade uttalanden.

*hmpf*    
  • Kofot
    Trailer trash TT skrev 2013-03-12 15:40:59 följande:
    men är det inte så dåFörvånad Fan jag som trodde det

Jooo visst fan är det så.
  • Petite Chérie
    eflec skrev 2013-03-13 09:07:04 följande:
    Min mamma har inte ammat mina småsyskon alls och dom lever än=O  Hon ville verkligen inte göra det igen då jag totalt förstörde hennes nipples på något sätt :P
    Just because i'm smiling, doesn't mean I don't want to hit you in the face.
  • M C
    Kexet02 skrev 2013-03-13 09:35:29 följande:
    MC: korrekt... Startar datorn typ kanske en ggr i veckan lr nåt... :-O

Herregud, man behöver ett tangetbord för att kunna leverera!
  • cloudberry79
    M C skrev 2013-03-13 09:13:20 följande:

Ja, mig med. Inte nog med att man får ångest över att inte "vara en riktig kvinna", man får rabiata idioter i nacken också.
    WHOs rekomendationer på helamma i alla evigheter är baserade på att en stor del av deras målgrupper bor i tält i flyktingläger vid gränserna mot sina gamla länder, utan rent vatten och utan pengar. Då SKA man amma, annars dör barnet.
    Men vi bor i Sverige, rent vatten har alla. Inte ens om du bor på gatan är du utan gratis rent vatten. Då behöver man inte helamma över huvud taget.
    Och när de rabiata idioterna som tjatar sig blå om amningens heliga stånd lär sig att allting de hör ska filtreras genom förnuftsfiltret först, då kanske vi slipper den här typen av korkade uttalanden.

*hmpf*    
    Äsch, jag har gjort både och, alltså bara ersättningsmatat och bara ammat. Föredrar helt klart det senare, helt underbart när det väl fungerar.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • M C
    cloudberry79 skrev 2013-03-13 21:34:54 följande:
    Äsch, jag har gjort både och, alltså bara ersättningsmatat och bara ammat. Föredrar helt klart det senare, helt underbart när det väl fungerar.

O ja, av praktiska skäl, leveranstiden är oslagbar.
    Men det är ju inte som att du är en sämre människa för att du valde den ena eller andra. 
Svar på tråden FLs värsta floskler!