• Ukj

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Usch, min första dag när mannen gick till jobb kunde startat bättre! Hann lämna 3 åringen på dagis, en halvtimme senare ringer dom och säger att han ramlat, ögonbrynet sönderfläkt, in till akuten och klistra och tejpa. Och bebis har börjat äta varannan timme dygnet runt..... Ibland är mammaskapet riktigt tufft och idag är en sån dag!!

Hur ofta ammar era? M är 3,5 veckor nu... Ska väga henne i eftermiddag.

• Ukj

M hade gått upp 120g denna vecka, tydligen inte bra enligt BVC. Hur mycket går era upp?

• Ukj

Nu är det andra dagen storebror på 3 år kissat ner flera ombyten kläder, han som varit blöjfri sen i juni kan det vara att han fått syskon??!!

• Ukj

Samma här, jag trodde mjölken sinat men hon är ju nöjd så mjölk finns där.....

• Ukj

Spännande, håll oss informerade om det hjälper!! Hur Mycket skriker han?

• Ukj

Hur länge är ni vakna vid matning på natten??! M lägger sig vid halvtid, tio och vaknar sen allt mellan 3-6 timmar senare. Ammar då ett bröst, byter blöja och sen nästa bröst vilket tar ca 30 minuter MEN sen ska hon umgås, går inte att lägga ner henne och vi är uppe ca 2,5 timmar..... Känns skit, som idag klockan är 03,35 och hon är piggelin och storebror vaknar alltid runt fem :-/

• Ukj

Hmmmm, tror jag ska låta bli att byta blöja på natten och hoppas hon somnar snabbare..... Det verkar ju funka för er andra

• Ukj

Idag är första dagen som mitt snitt inte läcker längre, fem veckor idag, fan vad skönt!!! Nu ska det bara läka ihop med :-/

• Ukj

Antagligen tog det tid för snittet att läka eftersom jag är fet och fettvävnader tar längre tid att läka..... Jag hade oxå klamrar.

Lider verkligen med er som har skrikbebisar, hoppas ni får bukt med det!!

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)