• Ukj

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Styr ni era barns sömn?

• Ukj

Tack för svar! Frågar er mycket eftersom jag inte känner igen lillasysters mönster och beteende alls om man jämför med storebror. Storebror ammade jag och la ner i säng och han sov, sov även hela nätter från 5veckor. Lillasyster är omöjlig att lägga, tills igår fick jag gå och vagga henne i timmar och varje gång jag la ner vaknade hon. Igår blev hon övertrött och skrek i 8 timmar tills vi släpade in vagnen. Idag kapitulerade jag helt och la henne i vagn direkt men fick ändå rulla vagnen i en timme eftersom hon vaknade varje gång den slutade. Förstår inte varför hon kämpar så på kvällen, på dagen somnar hon utan problem!

• Ukj

Jag har säkert skrivit tidigare att jag verkligen hatar napp men efter 4dygn av ingen sömn fick jag kapitulera och panikköpte igår en och "peppar, peppar" så har hon lugnat sig..... Ni som använder napp, hur ofta byter ni den? Steriliserar den? Ska man ha flera, byta märke för att rädda betet? Ge mig gärna tips som jag måste tänka på.....

• Ukj

Lussekatten- Jag hade förlossningsdepression med min son och var dum nog att inte be om hjälp. Mår du dåligt så ta kontakt med psykologen för det är inte värt att försöka klara det själv.. Jag har inte gjort mammafrågorna än men jag kan tänka mig att mitt resultat inte heller kommer bli så bra. Denna gången kommer jag be om hjälp.... Sen kan jag säga att är det depression du har är SÖMN det viktigaste och du måste se till att du får sova för utan sömn spökar hjärnan mer!

Jag kan ärligt säga att jag tycker inte dessa första veckorna/månaderna är mysiga. Jag längtar tills dottern är runt 4 månader, det är då jag börjar tycka att mammarollen är mysig, nu känner jag mig bara som en uttråkad ko med hängpats som är trött på omvårdnad...... Och då vill jag tillägga att jag kämpat hårt för att få min dotter!

• Ukj

Två månaders kontroll klar. 4880g och 61 cm. Pigg och glad men såååååååå svår att lägga på kvällarna. Får gunga i timmar och så fort vi lägger henne själv så vaknar hon sover dock 4-5 timmar på raken när hon väl somnat.

• Ukj

Att amma med 39 graders feber gör ont. Va sugen jag är på att gå upp var tredje timme i natt!!!

• Ukj

Tänker samma, men eftersom storebror blev döpt så döper vi lillasyster med, fast det egentligen inte betyder nått för mig.

• Ukj

Min stackars 9 veckor har öroninflammation och måste få penicillin

• Ukj

M somnar vid 20 men vaknar efter en halvtimme för att sedan kämpa till mellan 22-23. Sen vaknar hon mellan 02-04 för att äta och sen upp runt 06-07.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)