• Ukj

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Är det kolik så kommer det ju antagligen försvinna när han är tre månader så jag tycker du bara ska försöka uthärda. Det verkar ju som att du gjort allt du kan och känn dig inte värdelös, du kan ju inte rå för det..... !!

• Ukj

Jag har onekligen skaffat fel make för jag får ta alla kvällar, nätter och morgnar själv.....

• Ukj

Japp, men han jobbar vet ni och dessutom så är det ju alltid mycket att göra med hus och bilar. Dessutom måste han ju träna och ha egentid oxå! SUCK, vem fan hade inte behövt träna??!!

• Ukj

Och hur sätter man hårt mot hårt?? Jag varken orkar eller kan skilja mig nu......

• Ukj

Jennysofiemarie- skönt att höra att det är fler som har fel man

• Ukj

EmelieJ, ha inte dåligt samvete, du har ju försökt och att amma när man har en till som kräver uppmärksamhet är kämpigt!!
    Jag märker att jag ammar sämre när treåringen är hemma, är mer stressad och han klättrar på mig samtidigt vilket i sin tur leder till att bebis blir orolig..... Man får vara nöjd och glad med den tid det fungerar!

• Ukj

Kollade mig precis i spegeln, det blir ju definitivt ingen strand i sommar. Jag är ett hängbukssvin med hängpats och bristningar ..... Men nu har jag min familj och det är definitivt värt det

• Ukj

6 veckor idag och hur orolig som helst. Hänger i bröstet HELA tiden, vaknar direkt man lägger henne själv? Känns igen? Normalt?

• Ukj

Igår var M igång mellan 15- 01,30 dvs 9 timmar och inget vi gjorde hjälpte. Jag tror jag övermatade henne så hon fick ont i magen. Tillslut fick vi ta in vagnen och köra runt henne tills hon somnade. Hur orkar dom vara vakna så länge??!!

Jag kommer inte ihåg hur det var med storebror men M skriker aldrig på natten när hon vill ha mat, hon ligger bara och ålar sig och grymtar. Jag börjar fundera på om jag plockar upp henne för tidigt (varannan timme) för att jag vaknar lätt. Skriker era efter mat eller när tar ni upp dom? Funderar skarpt på att flytta henne till eget rum och mata var fjärde timme om hon inte skriker innan.......

• Ukj

Jag har aldrig förstått när ni säger amma i sömnen... Själv måste jag sova med BH, när jag ammar så kommer det massa mjölk och hon kan oftast inte svälja allt så det rinner på haka etc. Sen behöver hon rapas och ibland kommer det en liten spya. Det blir ju hur kladdigt och snuskigt i sängen som helst!! Kladdar och kräks inte era barn och behöver dom inte rapas?

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)