• Ukj

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Någon som börjat med mat än?
    Vi har gett palsternackapure ( total bojkott) samt morotspure ( sååååå gott). Tänkte försöka införa gröt nu och min förhoppning är att jag ska kunna ge lite gröt innan läggdags och hoppas på att hon sover hela natten. Vi ska iväg med husvagn och jag bävar inför nattamning och att hon ska väcka storebror etc.....

• Ukj

M är 6,5 månader nu. Hon sitter själv men åla sig, rulla från mage/rygg är inte hennes grej Inga tänder har hon heller :-/
    Hon äter gröt, middag, gröt och kvällsvälling och ammar däremellan.....
    Sover från 18,45- 05, ammar och sover till 07. På dagarna sover hon mellan 3-5 pass 'a 20 min. Alltid glad!!

• Ukj

7 mån igår, 68 cm och 6855g. Sitter själv men inget annat, kryper inte, vänder sig inte osv. :-/
    Delammar och äter vanlig mat.......Sover hela nätter utan mat och sover 3 gånger per dag.

• Ukj

Shit vad era är rörliga... M är åtta månader nu och hon sitter stabilt men detta att rulla runt, åla, krypa, försöka ställa sig nä det är inte hennes grej Hon är dock snabb i sin gåstol, jagar brorsan som tusan! Annars ligger hon som en säl på mage och är förbannad... Ha ha!

M slutade amma själv för ca 2 veckor sen, började med att hon var förkyld och sen var det totalvägran, bara skrek när hon blev erbjuden bröstet
    Hon äter enligt följande:
    05,30 - 150 välling
    09,30 - halv gröt alt frukt
    12,30- samma mat som vi
    16,30- Samma mat som storebror+frukt
    18,00 - 150 välling.

Sover:
    18,30 för natten,
    Ropar efter napp ca 1-2 gånger.
    02,30 150 välling.
    Vaknar ca
    05-05,30
    Sover 07,30-09
    12,45-13,30
    16-16,30.

Inga tänder o väger 6900 o är ca 70 lång.

• Ukj

Nu har M fått vattkoppor, smittad av brorsan som hade det för två veckor sen
    Vill rekommendera det skum som finns på Apoteket för vattkoppor. Svindyrt med bra!
    Kan även rekommendera huskuren att ta en handduk, lägg i havregryn o knyt åt, lägg i badet o låt barnet bada i havrevattnet. Skölj inte av när badet är klart.......

• Ukj

Herregud vad ni ger julklappar! Vi ger en klapp per familj till barnen. Jag tycker det blir alldeles för mycket annars, barnen uppskattar inte o hinner inte leka med allt som dom får. Eftersom vi ger en klapp per familj kommer mina barn få ca 6 klappar var o det tycker jag är på gränsen till för många!!

• Ukj

Vi är oxå väldigt nöjda med två barn. Vi har ju inte lätt att bli gravida o jag orkar inte gå igenom fler behandlingar etc. Sen kanske man ska orka ha sex med

• Ukj

Min vägde 7,7 kg o var 73cm på 10-månaders. Hon hoppar fram på rumpan och kan ta sig från magläge till sittande men hon kan inte vända sig än. Hon har inga tänder o försöker inte ställa sig upp.... Slöis

• Ukj

Usch, känner igen det där. Småbarnsåren sliter verkligen på förhållandet! Hoppas ni orkar kämpa er igenom det.....

• Ukj

Hur är era nätter?
    M har börjat vakna vid 23,30 o ska sen ligga vaken till ca 03,30....
    Hon sover bara 1,5 timme runt lunch så jag vet inte vad jag ska göra. Hjälper inte ens med välling.....

• Ukj

Tack för svar! Det är väl bara att genomlida antar jag
    Vi har tagit bort fm vilan o hon får bara sova mellan 12-14 men nätterna är skit ändå
    Nä, verkligen inga mer barn här.....

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)