• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Poison82 skrev 2013-08-20 12:32:08 följande:
    Jag fick höra två alternativ. En typ ballongspolning som gynläkaren själv kunde göra eller en mer avancerad där dom kollar mer ingående, har för mig han sa titthålsoperation samt att dom då även spolar. Minns som sagt inte helt hundra men vill definitivt ha den stora undersökningen
    Okej. Jag visste inte att det fanns olika varianter. På min undersökning så spolade min läkare in vätska och så såg man på VUL hur vätskan vandrade....

Men kolla med din läkaren vilken av varianterna som är bäst. 
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-08-22 21:36:18 följande:
    Idag kom mensen iaf. Det sköna är att jag inte ens blir besviken när jag inte ätit pergotime denna månad. Jag har totalt gett upp hoppet om att vi ska lyckas utan hjälp. Det är ju 1 1/2 år sedan det hände så. Blir ju dock jävligt besviken när mensen kommer efter behandling. På tisdag börjar jag iaf igen. En sista pergotime kur. Hoppas jag! Jag vill gå vidare sedan.
    Usch kan inte mensen bara hålla sig borta för oss alla i nio månader....blir precis som du väldigt besviken när man ätit pergotime och mensen kommer....
    men denna månaden har jag inte ätit pergotime utan ska börja ta provera imorgon för att framkalla mensen så jag kan köra igång med pergotime igen. Så nu vill man bara att mensen ska komma....så ironiskt att man ibland väntar på mensen och vill att den ska komma fort medans när man äter pergotime vill man bara att det ska hålla sig bort....

Men vi ger inte upp tjejer!! Snart är det vår tur!! 
  • LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-23 09:16:41 följande:
    Idag fick jag konstaterat att min bebis inte längre lever. Känns helt åt helvete. Varför liksom??

Vi ses kanske igen. Önskar er verkligen lycka till
    Nej usch :( Så ledsen för er skull, ni var verkligen värda detta och så kommer detta bakslag....fy va världen är orättvis!! :(
  • LillaJagMaria
    lillaskräp skrev 2013-08-26 13:42:43 följande:
    Hej allihop! Hoppas att jag kan få vara med här.. Jag ska börja med Provera idag och sen fortsätta med Pergotime när mensen startar. Är nervös men känns samtidigt väldigt skönt att faktiskt vara igång och göra någonting som kan förbättra chanserna!
    Självklart är du välkommen hit! :) 
    Har ni försökt få barn länge?

Jag hoppas du bara behöver äta en kur pergotime!! :)

Jag har haft uppehåll med pergotime en månad nu så började äta Provera i lördags för att kunna påbörja en ny pergotimekur. Vi får följas åt och hoppas det är vår tur denna månad! 
  • LillaJagMaria
    lillaskräp skrev 2013-08-27 21:35:42 följande:

Tack! :) Jag slutade använda p-piller i april förra året. Förra sommaren fick jag flera stora cystor på äggstockarna som gjorde ontontont(!). Ingen ägglossning så långt ögat kunde nå :( Började med Provera i Augusti förra året för att se om det kunde stimulera igång en ägglossning vilket det inte gjorde. Lagom tills läkaren ville börja med Pergotime i November började jag mitt nya jobb så kände mig tvungen att ta en kortare paus. Fick börja med p-piller igen bara för att jag hade såna problem med cystor. Nu har jag varit utan p-piller sedan Maj, fortfarande varken ägglossning eller mens och igår startade jag med Provera för att köra igång med Pergotime när mensen kommer. Äntligen gör vi något, så känns det just nu! :)
    Då har ni kämpat ett tag, skönt att få komma igång på riktigt nu då! 

Jobbigt med cystor, hoppas de håller sig borta nu. Har aldrig själv haft cystor men har hört att det göra riktigt ont :( 
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-08-30 11:03:56 följande:
    Sista tabletten intagen då. Har faktiskt klarat mig bra från biverkningar. Verkar som att kroppen vänjer sig mer och mer. På måndag blir det ett vul för att se hur jag reagerat på behandlingen. Samt ett nytt spermaprov för min sambo. Nervös!!
    Va skönt att du sluppit biverkningar :) Jag håller alla tummarna för er på måndag!! 

Själv går jag bara och väntar nu, äter Provera för att få igång mensen så gissar att den kommer i slutet av nästa vecka. Sen blir det en ny omgång pergotime :)
    Poison82 skrev 2013-08-30 12:57:18 följande:
    Alltså jag brukar ha som mest blödning i början av mensen men här kommer typ ingenting. PMS har jag så det är sanslöst, bröstspänningar, humörsvängningar samt kan börja böla (och gör det) för precis vad som helst. Kan det va att jag kanske aldrig hade ägglossning som gör att jag har så enormt sparsam mens tro??
    Avvakta och se om mensen kommer igång....annars kan du ska prata med läkaren.
    Min första mensdag när jag äter pergotime brukar vara sparsam, sen har jag ett par dagar ganska mycket sen blir det sparsamt igen innan den tar slut. Ca 5 dagar brukar jag ha mens när jag äter pergotime. 
  • LillaJagMaria
    Lillis skrev 2013-09-04 14:19:48 följande:
    Mom11:
    Mellan dag 9-13. Jag fick en tid till slut, skam den som ger sig :) ja, jag tror att det är samma sak som en spolning.
    Om man får ägglossning sen dagarna efter kan man köra på då som vanligt eller måste man vänta till nästa?
    Jag ska inte äta pergotime den här cykeln eftersom dom vill se hur det ser ut utan.
    Jag gjorde spolning av äggledar för några veckor sedan. Och får du ägglossning efter spolningen kan ni köra på som vanligt. Min läkare sa bara att man skulle undvika sex samma dag som spolningen sen var det som vanligt igen.

Jag fick inte heller äta pergotime den månaden jag gjorde spolningen. Men om mensen kommer nu igen så får jag köra igång med pergotime igen.  
  • LillaJagMaria
    Lillis skrev 2013-09-04 21:45:01 följande:
    Lillajagmaria:
    Hoppas den uteblir och att du får ett plus istället :)
    Ja man kan ju alltid hoppas :) Har dock börjat få de gamla vanliga känningarna som kommer innan mens....
    MoM11 skrev 2013-09-04 22:49:57 följande:
    Lillis är det hos din vanliga gyn du ska göra spolningen?

Lillajagmaria gjorde du den hos din vanliga gyn?

Undrar om alla gyn kan göra den? Jag har inte fått nån info hos min... bara ul undersökning.
    Ja jag gjorde det hos min vanliga gyn, jag går på en privatklinik som är lite extra inriktad på just fertilitetsproblem....
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-05 08:57:48 följande:
    Så, nu är det lång väntan till skrapning idag. Har gjort mitt sista vul och min kropp har börjat ta hand om missfallet, fostret är borta så jag hade börjat blöda närsom. Nu är jag i v 11..... Vem hade trott det? Känns helt absurt! Men det bästa är att jag faktiskt aldrig kommer oroa mig för om jag gjorde rätt val som gjorde aborten. Det är ju redan över.
    usch va hemskt :( Ingen borde behöva uppleva ett missafall!! Hoppas verkligen att det blir eran tur snart igen och att det då går hela vägen!!!

• LillaJagMaria

Jag har ju ätit Provera för att få igång mensen, tog min sista tablett måndag förra veckan. Tidiagre gånger jag har ätit det så har det som längst tagit 6 dagar efter avslutad kur så har mensen kommit.....men denna gången har den inte kommit än....

Gjorde ett gravtest i lördags men det var lika negativt som vanligt....hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag ringer och kollar med min läkare??

Jag har haft molande värk i magen (som jag brukar få när mensen är på gång) under hela förra veckan så känns ju ändå som den är på gång men den kommer ju aldrig....vill ju börja med pergotime igen ju!! 

• LillaJagMaria
    Lillis skrev 2013-09-11 10:13:15 följande:

Ja, det är verkligen inte alltid kul när man känner att man måste. Har läst att det ökas chansen lite om båda kommer och då blir det ju nästan omöjligt bara för att man måste.

Usch, imorgon ska jag gärna undersökningen av äggledarna. Nervös för både undersökningen och för vad man kommer få för svar.
    Sen är det en manlig gynokolog också och jag tycker det är så himla jobbigt, vill ha en tjej.
    11.00 imorgon får ni hålla tummarna :)
    Jag gjorde en spolning av mina äggledare och då hade jag en manlig läkare och han var verkligen jättebra. Han tog det försiktig och berättade hela tiden vad han gjorde och såg. 

Jag håller tummarna för dig imorgon!! 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.