• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

mylady skrev 2013-06-25 09:53:28 följande:
    :/ fick precis veta svar på provet o det var bara 1.8 :( så ingen ägglossning denna månad :/

Självklart hoppas jag att det bara blev vid fel tillfälle. Men har inget hopp om plus denna månad.

Så blir pergo igen nästa mens.

Suck. Blir så ledsen. Jag som trott att pergo skulle göra susen.
    Nej usch va tråkigt :( 

Allra helst hoppas vi de har fel och att det ändå tar sig denna månaden annars hoppas vi mensen kommer snart så att du kan komma igång med pergon snabbt!! Blir det enkel eller dubbeldos?
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-06-25 13:11:21 följande:
    En enkel dos. Så får vi se efter den hur vi går vidare.
    Okej men då hoppas vi på enkeldosen! :) 
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-25 13:19:27 följande:
    Där kom "den" fast det var ju väntat ..... Även om det är som det är nu så hade man ju blivit glad.

Men mitt plus kommer nog till hösten.....
    Usch :( Lika tråkigt varje gång den kommer :(

Jag hoppas ditt plus kommer snart!! 
  • LillaJagMaria
    Linnea77 skrev 2013-06-26 09:32:01 följande:
    Testade idag bim -5, men fick negativt
    Hoppas det var att du testade för tidigt....ge inte upp än! 
    MoM11 skrev 2013-06-26 09:24:47 följande:
    Ni som tagit pergotime flera gånger, kom äl alltid samma antal dagar efter sista tabletten?
    Jag har ätit flera kurer och ÄL har varit ungefär samma dag varje gång....cd 16-19....men enligt min läkaren så är det inte konstigt om det skiljer några dagra från månad till månad så fortsätt testa :) 
    botha skrev 2013-06-26 09:52:07 följande:

Då jag inte har ngn egen äl så kan jag inte svara på det. Min äl kom på cd 16 ungefär.

Förväntansfull0406: Hoppas allt blir bra och ni kan fortsätta att försöka.

Mitt läkarbesök idag: Var påväg att åka ftån parkeringshuset. Ville inte gå in och få dåliga nyheter. Men tog mig i kragen och gick in. Väl inne får jag underbara nyheter. Fostersäcken var nu 16 mm isf 6mm och man kunde se ett litet liv med hjärtrytm som va 4 mm. Nu färdig på kvinnokliniken och är avslutad. Ska nu skrivas in mvc.
    Va härligt att allt såg bra ut! Grattis!!! :D

• LillaJagMaria

Grattis Sultanol!!! Underbart!! :D

Mizzii skrev 2013-06-26 13:49:15 följande:
    Nu börjar alla ÄL-testerna stegra här Ej helt positiva ännu men ej långt ifrån. Innebär det då att jag kan få ÄL inatt/imorgon? Innan har de varigt supersvaga/blanka

Är på cd 15 idag 
    Låter som det är ÄL på gång snart för dig!!! Hoppas hoppas!!

• LillaJagMaria
    Mizzii skrev 2013-06-26 17:58:46 följande:
    Positiva ÄL-test nu men clearblue digitala visar ingen glad gubbe. Vad ska man förlita sig på?
    Jag skulle nog lita mest på clerarblue....Men ämys på med killen ändå :) 

trina - ja usch såna där dagar är hemska, allt känns bara skit :( Jag hoppas verkligen att det ser bra ut på onsdag!! Håller alla tummar och tår för dig!!

• LillaJagMaria
    Mizzii skrev 2013-06-27 12:27:37 följande:
    HAr fått pos på alla äl-tester idag även clear blue digitala bara hoppas det tar sig nu denna gången och att det går hela vägen nu
    Härligt!!!! Hoppas verkligen det tar sig för er nu!!

Jag hoppas att vi alla ska få se vårt plus snart och att vi kan följas åt som gravida istället....Känns inte så hoppfullt att det blir något för mig denna månaden men då får vi hoppas på nästa istället :) 
  • LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-30 12:06:42 följande:
    Jag skulle tagit min första tablett igår men valde att hoppa över denna månaden..... Men nu när jag läser att man kan ta en halv. E det för sent nu?
    Vilken dag är du på?? 
    Man kan ta pergo lite olika....cd 3-7, 4-8 och 5-9 är det vanligaste.
  • LillaJagMaria
    MoM11 skrev 2013-07-01 10:09:12 följande:
    Är det någon som använder ProgesterAll kräm? Jag började med den denna månad. Får se om det ger resultat!
    Nej vad är det för något??
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-01 11:02:58 följande:
    Igår var jag på cykeldag sex. Tog en halv då faktiskt. Jag tar de mest för att "underhålla" min cykel nu, blir inte gravid när jag tar pergo iaf eftersom jag blir så fruktansvärt överstimmulerad. Mina ägg blir stora som fotbollar och sist kunde jag knappt stå, sitta eller röra mig tills äl var över..... Däremot i "paus" månaden så mår min kropp bättre. Jag tar ju bara pergo varannan månad Iom det blir så. Jag pratade med min sambo igår med och han vill fortf få barn med mig. Men han måste må bättre. Men OM jag Mot all förmodan blir gravid så blir det så.
    Usch va jobbigt att du blir så överstimulerad :( 
    Är nog bra med pausmånader då....du och sambon får mysa på så får ni se när det tar sig :) Det blir säkert era tur snart!! Jag håller tummarna!!

• LillaJagMaria
    MoM11 skrev 2013-07-01 15:52:41 följande:
    ProgesterAll innehåller progesteron som kroppen har naturligt, men det kan hända att man inte har tillräckligt. Jag testar det för att jag har kort lutealfas och även spottings, vilket kan göra att ägget inte hinner fästa ordentligt. ProgesterAll ska kunna förlänga lutealfasen. Dessutom sägs det kunna förhindra missfall, det är vanligt att man får progesteron vid IVF.
    Aha okej. Tack :) Hur får man tag i sånt då? Finns det att köpa på typ apoteket?
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.