• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Lillis skrev 2013-10-17 13:27:38 följande:
    Här har det hänt en del sen jag titta in senast.
    Hade teltid med min Gyn igår, fick komma in på undersökning idag för hon tyckte att det va så struligt för mig.
    Hon sa iallafall idag att det va ägglossning nu i helgen som va och att jag ska ha mens om ett par dagar så det blir en till kur pergo.
    Fick lämna blodprov. Nu ville hon iallafall att jag ska komma in sen på vul på dag 12-13. Ska få en spruta sen också sa hon.
    Blir det inget nu så skickar hon mig vidare och ställer mig i kö för ivf. Hon sa att det är ett års väntetid. Ett år!? Jag har ingen koll alls på ivf, tar tag i det när det blir mer aktuellt.

Någon som har lite positiva nyheter? :)
    va skönt att du verkar ha haft ÄL då :) Då håller vi alla tummar och tår att mensen håller sig borta nu. Men det är ju skönt att ha en plan för hur man ska gå vidare sen om inget händer. 
    Jag har precis fått vår kallelse till IVF och vi fick vår remiss inskickad i slutet av augusti, så det gick väldigt snabbt. Men vi går ju via landstinget och då har du ju vårdgarantin på tre månader. 

Går hos en privat gyn nu men IVF blir som sagt via landstinget eftersom man får tre behandlingar där utan kostnad.  Är ju rätt dyrt med privat IVF.
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-21 12:48:00 följande:
    Ja tjejer. Mina rosa flytningar är ett faktum. Skickade mail till kliniken idag så att dom kan skicka en remiss. Hoppas dom vill skicka din tidigare Loppan76. Så nu har jag tyvärr ingenting i tråden att göra längre :(. Känns som att jag nyss startade den här tråden men det har hänt mycket sedan dess. Jag fortsätter att hoppas för er och kommer nog kika in och kolla lite då och då hur det går för er :). Tack för alla stöttande ord. Det har verkligen hjälpt mig och jag hoppas att ni kan fortsätta hjälpa varandra. Stor kram till er!
    Nej usch va tråkigt :( Hatar verkligen den där mensen!! Den ska ju bara hålla sig borta nu!!! 

Hur lång väntetid har du till IVF? För du ska inte äta pergotime under tiden du väntar på IVF? Jag äter pergotime nu fram tills vi kör igång med IVF. 

Vi får väl höras av under våren om hur det går med våra IVF:er....stötta och hjälpa varandra!

Stor styrkekram 
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-21 12:57:54 följande:

3 månader Max får vi vänta. Tror inte att jag kommer äta pergotime under tiden faktiskt. Just nu vill jag ha en paus från allt innan vi sätter igång. Inte ha sex för att vi måste men för att vi vill. Leva som vanligt ett tag. Usch. Jag är så rädd :(. Det får vi absolut göra :). Jag hoppas du lyckas innan det är dags för er. Är det 3 månader för er också? Kram
    Kan vara skönt med en paus också, bara släppa allt för ett tag och försöka njuta av det man har idag. 
    Jag är säker på att det kommer gå jättebra för er! Förhoppningsvis är vi gravida till våren :)

Vår remiss skickades in i slutet av augusti och förra veckan fick vi hem en kallelse i brevlådan, så i slutet av november har vi första mötet. Men eftersom det är så nära jul så tror jag inte vi får starta med IVF förrän efter årsskiftet.
    Kram
    Loppan76 skrev 2013-10-21 12:57:58 följande:
    Lycka till mael. Jag får leta reda på dig senare när jag kommer till ivf.
    Vi andra får kämpa vidare. Lillajagmaria.. Ska också kolla om jag kan få pergo tills svar på remissen.
    Ja jag har ju en månad kvar, men känns inte direkt hoppfult.
    Jag tycker det känns lite skönt att äta pergotime fram till IVF, får ju ingen egen ägglossning om jag inte äter dem så även om jag inte tro det tar sig så finns det i alla fall en liten chans att det kan ta sig innan IVF. 
    Så kolla med din läkare om du inte kan fortsätta med pergotime fram till IVF.

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-10-23 09:05:01 följande:
    Välkommen tillbaka poison!

Dom ringde just o meddelade provsvar. Det såg bra ut värdena var 66. Så nu hoppas jag ju!! Speciellt när brösten ömmar så :/ men säkert blir man besviken igen.
    Annars skulle vi fortsätta ett tag till med dubbeldos.

Hur länge kan man ta pergo? Nästa blir ju sjätte månaden med tabletter.
    Hoppas hoppas hoppas det tar sig för er denna gång!! 

Enligt min läkare är det bra att ha pausmånader med jämna mellanrum när man äter pergotime, men alla läkare verkar ju säga olika saker så vet inte alls vad som stämmer.... 
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-10-23 11:24:07 följande:
    Poison: nej det känns ju inte som att det kan va jättebra :/

Lillajagmaria: hoppas :)
    Har inte haft en enda pausmånad. Verkar som att dom tycker så länge jag mår bra. Jag blir bara så trött av tabletterna!!

Alla säger olika. Får väl lita på vad mina säger :/
    Ja du får lita på de läkare du har, de borde ju veta vad som är bäst för dig! :) Men hoppas som sagt du slipper med pergotime och att det tar sig nu!!!
    Mael skrev 2013-10-21 14:48:11 följande:
    Ja jag behöver en paus nu känner jag. Sedan när det antagligen är en spermafråga så spelar det inte sån stor roll. Vår läkare trodde det skulle gå snabbare än 3 månader också så jag vågar inte riskera att vara mitt i en pergotimebehandling när det väl är vår tur. Jag hoppas också att vi är gravida till våren :) kram
    Hoppas ni inte behöver vänta så länge och att ni snart får en kallelse till ert första besök!!! Håller tummar och tår för er!!!
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-10-26 18:57:41 följande:
    Jaha där sprack den chansen :/

Blödning idag på dag 28. Så nu är mensen på väg inatt säkert.

Men det är några dagar innan BIM.
    Eller de andra gånger jag haft Äl med pergo har BIM varit dag 32 med en dag bruna flytningar innan. Märkligt att det ändras nu. Och det är redan blod idag. Inte en dag med bara flytningar innan.

Men ingen mensvärk än. Kommer väl imorrn med ordentlig mens. Brösten ömmar mycket mindre.

Så nu fortsätter jag med pergo dubbeldos.
    Varför ens fortsätta om det inte funkar?!

Jag blir helt förstörd. Mitt hopp blir mindre och mindre och längtan bara mer och mer för varje månad som går.
    Usch va tråkigt :( Så hemskt att vi aldrig får våra plus....det är vår tur nu!! Hoppas verkligen nästa dubbelkur fungerar för er!!

Hur går det för er andra? Vilken cd är alla på?

Själv är jag på cd 22, hade Äl cd 15 så nu väntar jag bara på BIM som borde vara i mitten på nästa vecka.... 
  • LillaJagMaria

Kul att få lite koll på hur det går för alla, vi är ju några stycken som följs åt :) Vilken är väldigt spännande och skönt tycker jag! Så skönt att man kan få stöd från andra i samma situation! Även om man har vänner och familj att prata med så kan de aldrig veta hur det känns och hur man mår när man kämpar som vi gör. 

Hoppas vi alla får våra plus snart!!!! Helst denna omgång!!!  

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-11-01 13:47:00 följande:
    Lillajagmaria: håller med. Även om det finns andra att prata med går de inte igenom samma sak
    Och maken kan inte förstå biverkningarna o vad som pågår i kroppen även om man berättar om det

Börjar bli less på dessa värmesvallningar!!
    Nog det o tröttheten som varit värst för mig
    Nej även om min sambo är ett jättebra stöd så förstår han ju inte biverkningarna och allt annat som händer i ens kropp....

Ja usch de där värmevallningarna är hemska....har BIM på torsdag och sen blir det pergotime igen om då kommer de där vallningarna tillbaka....usch längtar verkligen inte dit :( 
  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-04 20:04:20 följande:
    Inte haft dom vallningarna ni pratar om. Men jag reagerar verkligen väldigt olika på dom från gång till gång, det tycker jag är lite skumt. Huvudvärk tycks vara biverkningen efter denna kuren, ont hela tiden
    Va skönt att du slipper vallningarna men huvudvärk är ju inget kul det heller :( Usch jobbigt med dessa biverkningar men man står ut då det förhoppningsvis ska leda till något väldigt bra....
    Lillis skrev 2013-11-05 13:13:16 följande:
    Va på vul idag, cd 13.
    Moderslemhinnan (heter det så?) va på 5mm, han sa att den ska va på ca 10mm, och inga synliga äggblåsor. Ska tillbaka nästa vecka, har ju haft ganska sen ägglossning så dom kanske växer på sig senare?
    Jag hoppas du har sen ägglossning och att det syns något nästa vecka!! 

Själv börjar jag känna av mensvärken nu så imorgon skulle jag tro att mensen är här igen....suck :( Men om ca tre veckor har vi ju första mötet inför IVF så då händer det ju något i alla fall...

• LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-05 16:22:15 följande:
    Jag ska spolas om 2 dagar. Måttligt nervös för det. Och som det ser ut nu så får jag åka dit själv
    Du ska se att det kommer gå jättebra! Jag var själv på min spolning också och det var inga problem. En jättegullig sköterska och en bra läkare så fixade det sig bra! :) Visst det kändes lite, som kraftig mensvärk ungefär, men det gick över fort!
  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-06 12:35:37 följande:
    Får hoppas det är lika lätt för mig. Jag tycker allt som handlar om att dom ska pilla i underlivet gör sjukt ont. Även när alla andra säger att det inte känns något, därav nervositeten. Ett under att jag kan ha sex
    Det går säkert jättebra ska du se! Gillar inte heller att göra gynundersökningar, gör inte ont men är riktigt obehagligt tycker jag....börjar i och för sig vänja mig lite nu ;) 
  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-11-07 08:26:29 följande:
    Nu är det över och jag tyckte det var hemskt från början till slut. Gjorde ont och jag fick ett hemskt illamående. Dock var där inget stopp utan vätskan flöt ut. Han beräkna ägglossning om en eller två dagar och min slemhinna var idag 8.5 mm .
    Nu jävlar ska här bakas bebis!!
    Va skönt att det är färdigt nu i alla fall! Nu kan du släppa det och bara mysa med sambon så hoppas vi du får ägglossningen i helgen nu!! 
  • LillaJagMaria

Igår skulle min mens ha kommit men den gjorde inte det utan istället fick jag två streck på graviditetstestet :D Är helt i chock, ingen symtom överhuvudtaget endast den molande värken jag brukar få innan mens. 

Är ju väldigt tidigt än, gjorde ett digitalt test också och dena visade Gravid 2-3 veckor....kan ju fortfarande hända mycket men det är vårt första plus vilket känns grymt stort....efter nästan två års försök och efter åtta omgångar pergotime fick vi äntligen se två streck! Så man får aldrig ge upp!!

Jag fortsätter att hänga kvar här oss er ett tag om det känns okej för er? Är ju som sagt väldigt tidigt så mycket kan ju hända.... 

• LillaJagMaria

Tack snälla ni! :) Har fått tid för VUL om två veckor och då hoppas jag de ser något lite där inne. Innan dess vågar jag inte ta ut något.....

Grattis Smalltowngal, underbart!!! :D

Jag hoppas verkligen plusen smittar av sig nu, vi är alla så himla värda det där pluset!!!! 

Kram på er tjejer!! 

• LillaJagMaria

Ja jag hoppas jag kan sprida lite gravidbaciller till er!!! 

Väldigt skönt med tidigt ultaljud, vet inte hur jag stått ut annars.....denna väntan är riktigt jobbig!!

Men vi som kämpar för att få barn är ju vana vid att vänta... 

MoM11 - hoppas också det tar sig för er innan IVF. Vi hade ju fått tid för IVF men på sista försöket pergotime tog det sig. Så istället för ett besök på IVF-kliniken den 25/11 hoppas vi få se vårt lilla mirakel då istället :)

• LillaJagMaria

Ett jättestort grattis Poison82!! Underbart!! Nu hoppas vi att alla plus smittar av sig till alla andra!! 

Tänkte att vi som plussat kunde fortsätta följas åt i en ny tråd så jag har startat en som heter "Vi som plussat med pergotime hösten 2013". 

Vet hur det är, innan man plussar själv vill man inte läsa om symtom och ultraljud och sånt. Så av hänsyn till er andra som fortfarande kämpar så känns detta bättre.

Så ni som plussat följ med över till den nya tråden!

Och ni andra hoppas jag snart kan följa med över till den nya tråden! Håller alla tummar och tår för er alla och kommer fortsätta titta in här för att se hur det går för er!

Stor kram 

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.