• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Smalltowngal skrev 2013-07-01 22:16:30 följande:
    ÄL+9 idag och har haft mensvärk som blivit värre nu till kvällen, så jag antar att det inte blir nåt denna gång heller tyvärr :(
    Jag fortsätter också hålla tummarna för dig!! Än är det inte försent denna gång! 

Hur går det för alla?  
  • LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-07-03 13:54:14 följande:
    Tack tjejer för att ni håller tummarna!

Jag har ÄL+11 nu och ingen mens, lite molvärk till och från. Men brösten ömmar inte alls lika mycket som för ett par dagar sedan så hoppet är inte högt just nu..

Kram och lycka till alla!!
    Jag har inte heller så stora förhoppningar denna månad...har BIM i början på nästa vecka och har känt av lite molande värk redan nu....men men då blir det nya tag nästa månad! :) 
    trina skrev 2013-07-03 13:58:09 följande:
    Det gick inget bra för mig idag. Ingen förändring med trippelkur pergotime. Så det blir sprutor som nästa steg. Det kommer antagligen ske om ett halvår. Suck. Känns jobbigt att lägga detta åt sidan i väntan på behandling...
    Usch va tråkigt :( Så tråkigt att ni måste vänta så länge på nästa steg.....hoppas i alla fall du kan släppa tankarna på det något och njuta av att bara vara du och killen ett tag...vet hur svårt det är men känns ju inte som man vill sätta livet på paus tills man får barn....vill ju kunna njuta av nuet också. 
    Ni får unna er något mysigt i sommar :)

• LillaJagMaria

Förväntanmsfull - usch låter som du har en jobbig period nu. Men ni får kämpa på du och mannen! Snart ska du se att han mår bättre och att ni får er lilla knodd!

• LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-07-04 23:57:01 följande:
    Jag lider av ångest ibland men nu har jag mått bra :/ det har avtagit lite nu i alla fall.. Funderar på om det kan vara bröstbränna som satt sig på sniskan eller möjligtvis nån muskel där under. Fast om det skulle varit en muskel borde det inte komma med jämna mellanrum som det gör :/ kan man ha bröstbränna någon annan stans än mitt i bröstet?
    Usch det lät inget kul :( Hoppas du är bättre nu!
    mylady skrev 2013-07-05 06:45:43 följande:
    Besvikelsen varje månad...börjar bli för tung

Det börjar kännas jobbigt att träffa min systerdotter ibland. Och det känns fruktansvärt. Älskar den ungen!

Brösten började ömma lite igår. Långt ifrån lika mycket som sist.
    Anade då att mensen är på väg. Och verkar som den kommer idag eller imorrn. Brunaktig flytning. Och neg på Stickan.

Så antingen hade jag ingen Äl som enligt blodprovet, mest troligt eftersom jag inte känner några symtom nu innan mensen som förra månaden.

Eller så var Äl väldigt sen. Och därför inte testet visade. Också för sent för att vi fick till det kring ev Äl då jag fick urinvägsinfektion som var mycket jobbig.

Så nu snart tredje enkel pergokur
    Ja usch man blir lika besviken varje gång även om man ställt in sig på att det inte ska ta sig....jag borde få min mens i början på nästa vecka....känns inte som jag haft ÄL ens denna pausmånad....men när menasen kommer kör vi igång med pergotime igen! :)

• LillaJagMaria

Här skrivs det på som vanligt, gillar att det är sådan aktivitet här :)

che71 - låter ju som om du borde fått din mens nu om du haft ÄL och inte blivit gravid....men kanske är du ändå gravid med det syns kanske inte på testerna än....jag håller tummarna!! 

Själv testade jag i morse men det vara ett streck som vanligt....suck!! :( Bara att invänta mensen och köra igång med kur pergotime till....

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-07-09 07:56:04 följande:
    Godmorgon tjejer

Började min tredje kur igår.
    Nån som fått jätteont i magen? Så att det liksom sträcker o drar nästan?

Igårkväll fick jag jätteont. Kunde knappt somna. Idag gör det inte lika ont. Men fortfarande ont! Jobbigt att gå sträcka ut magen.
    Men vågar knappt ta andra tabletten om det är pergon.
    Äl kan det ju omöjligt vara är på dag 4 idag

Har inte kännt så här dom andra gångerna.
    Nån som kännt så?
    usch det låter riktigt jobbigt :( Jag har aldrig fått ont under tiden jag tar pergo....men hur mår du idag??
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-07-10 16:03:50 följande:
    Lillajagmaria: jag mår bättre nu.
    Bara lite ont. Det var nog en sommarmagsjuka trodde en sjuksköterska jag känner. Hade feber igår men den har gått ner.

Så det var nog inte pergon tur det!
    Okej, det var ju skönt att det inte var pergon och att du mår bättre nu!!

Själv väntar jag bara på mensen, testat två gånger och det har varit negativt så nu kan mensen bara komma tycker jag!!

Hur går det för er andra? 
  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-07-11 21:44:47 följande:
    Hej!!
    Tyvärr hör jag hemma i denna grupp . Efter 1.5 års försök till syskon så fick jag idag pergo utskrivet efter ett besök hos gyn. Jag har regelbunden mens och har troligen äl för det mesta men då läkaren gjorde ultraljudsundersökning så fann han svaga tecken till PCO så därför skrev han ut dessa. Sambons spermier skall också testas, imorgon kör vi och fixar det då detta inte kunde göras där vi var utan på en mottagning 6 mil bort.
    Så får vi hoppas att detta kan hjälpa oss. Känner mig rädd för biverkningarna. Också är jag lite rädd för flerbarnsbörd :-/ .
    På söndag tar jag min första tablett 
     Välkommen hit :( Även fast man helst inte vill vara här så är det skönt med stöd från andra som går igenom samma sak!

Hoppas sambon test går bra!

Kommer du göra något VUL efter denn kur? Då ser de ju om det ser ut som om flera ägg släpper.... 
  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-07-12 12:14:13 följande:
    Nä, vi har inte pratat något alls om vul i samband med tabletterna utan jg ska ära dom i 3 månader nu och se om det kan hjälpa. Beroende på vad sambons test ger, är hans inget bra så avbryts ju min kur med tabletter
    Aha okej. Men är du väldigt orolig för att få flerbörd så kanske du kan be om ett VUL....
  • LillaJagMaria
    trina skrev 2013-07-12 13:51:16 följande:
    Jag förstår ärligt talat inte hur vissa läkare kan vara så olika.
    En del vägrar skriva ut pergotime om man har äl eftersom då lär ju inte pergotime hjälpa.
    En del vill inte starta behandling fören efter mannen fått lämna sitt spermaprov.
    En del låter sina patienter ta flera omgångar med samma dos innan de ökar den trots att det inte fungerar.

Nu har ju jag haft en väldigt bra läkare. Fick vul på dubbel och trippelkur av pergotime och behövde bara ta dessa innan jag blev remitterad för sprutor eftersom det inte fungerar.

Borde ju vara en självklarhet med vul eftersom man kan reagera så olika av det. Man kan ju vara jättelätt att stimulera och då få flera ägg.
    Håller med dig....det är verkligen jättekonstigt att det är så olika....är ju hemskt att man måste ha tur och få rätt läkaren för att få rätt behandling.

Tycker också att VUL vore en självklarhet så man ser hur man reagerar på pergotime, man behöver ju inte ha det efter vajre kur kanske man i alla fall första gången så man ser hur man reagerar. 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.