• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

trina - Usch va tråkigt :( Jag håller i alla fall tummarna för att de växt till sig på fredag annars hoppas vi på trippelkuren!! Vet själv hur surt det var när min första enkelkur pergotime inte gav något.....man blir så besviken.

Mael
     - förstår att det är tråkigt att bara vänta....men vi är bra på att vänta tjejer ;) Men på ett sätt är det ju bra att det gör alla prover och kollar upp allt innan du får pergo igen men förstår att du känner att du vill komma igång fort. 

Lilla Me - va skönt! Får också ÄL av dubbelkurerna. Är på min fjärde nu och fick ÄL i helgen så nu är det bara att vänta och hoppas. Ska du på VUL denna gång också eller ska du köra själv nu? 
    Lycka till imorgon!! 
  • LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-05-29 14:51:36 följande:
    Jag förstår den känslan.. Man blir så avundsjuk! Får bara hoppas att det är vår tur snart.

En fråga till er som tagit pergotime förut, hur kände ni efter ÄL, innan BIM? Jag har väldigt mycket flytningar och det känns som molvärk nere i magen titt som tätt. Och mina bröstvårtor är så ömma! Bara själva vårtan :p jag brukar få ömma bröst annars men inte bara koncentrerat till den punkten..
    Jag har också fått väldigt ömma bröstvårtor mellan ÄL och BIM efter jag börja med pergotime. Men jag hoppas dina symtom är beror på något annat :)
  • LillaJagMaria
    Lilla Me skrev 2013-05-29 15:30:09 följande:

Jag har fått precis de symptomen du beskriver, men tyvärr har jag fått min mens vid bim. Dock behöver ju så verkligen inte vara fallet för dig

Jag har idag varit å spolat mina äggledare. Jag kände inte mycket alls och jag hade inga konstigheter som blockerade..skönt!!! Nu önskar jag av hela mitt hjärta att det snart ska bli vår tur!!
    Va skönt att det gick så bra!! Håller tummarna för att det är er tur snart! :))
  • LillaJagMaria
    trina skrev 2013-05-30 09:17:58 följande:
    Jag hoppas kunna övertala läkaren till att gå ta en omgång sprutor nu innan sommaren. Annars blir det sista Pergotime nu (trippelkur) och sprutor till hösten. Så jag får väl hitta en purgeon tråd istället sen...
    Hoppas du får komma med sprutorna snart eller i alla fall att trippelkuren ger effekt. Du får gärna stanna kvar i denna tråd också!! Jag kommer antagligen också får sprutor efter sommaren om inget hänt så då kan vi fortsätta följas åt!
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-05-31 06:17:50 följande:
    Hur långa cyklar har ni haft ni som ätit pergo mer än en cykel?
    Jag har ätit pergotime i fyra månader och jag har en cykel på ungefär 29-30dagar. 
    trina skrev 2013-05-31 10:19:25 följande:
    Ingen förändring idag på äggen heller. Trippelkur som sista försök. Sedan blir det remiss för att få sprutor.
    Usch va tråkigt!! :( Hoppas verkligen att trippelkuren ger resultat nu!! Håller tummarna för dig!

• LillaJagMaria
    trina skrev 2013-05-31 13:14:10 följande:
    Om remissen skickas i juli så måste jag vänta tre månader innan jag får tid. Så tidigast i september får jag nog börja med sprutor. Det är nog det som känns mest jobbigt. 4 veckor över semestertider klarar jag av, men 3 månader? Jag har ju redan gjort hälften hos den privata kliniken. Behöver ju inte göra det en gång till så då tycker jag att man borde få tid snabbare.
    Förstår att det känns segt att vänta, tre månader är lång tid....men man får verkligen lära sig vänta när man är i vår situation.... :(

Vi får hålla alla tummar och tår för att din trippelkur fungerar så kanske du slipper sprutorna i höst :) 
  • LillaJagMaria
    botha skrev 2013-06-03 11:45:02 följande:
    Katastrofnatt inatt... fått ta staka värktabl då jag återigen fått kraftiga magsmärtor.. önska inte min fiende detta
    Usch va jobbigt att du har så ont :( Hoppas verkligen det går över snart!!!
  • LillaJagMaria
    many87 skrev 2013-06-03 11:54:56 följande:
    Hej idag har jag varit på vul.. Tyvärr är de lite dåligt med ägg eller ja de är 1 efter denna dubbelkur.. Fick ägglossningsspruta å sen på torsda ska jag börja med progresteron så hoppas vi de går.. Blir inga fler pergotime försök efter denna gång
    Va tråkigt att det inte tog så så bra med pergotime då :( Är det sprutor som gäller nu då?
  • LillaJagMaria
    botha skrev 2013-06-04 15:56:23 följande:
    Är inlagd på kirurgisk akutvårdsavd. Mitt crp låg på 99 som tyder på infektion. De tror det kan vara blindtarmen. De tog även urinprov för att kolla om jag va gravid. Men det vs negativt. Enl gyn så hade jsg haft äl efter pergotime
    Usch :( Tänker på dig! Hoppas du blir bättre snart och får åka hem igen!! 
  • LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-06-05 08:16:57 följande:
    Förväntansfull: jag tog lite fel, har BIM på fredag.. Men fasen om jag inte är gravid måste jag vara rejält skenis! Idag när jag gick ur bilen in till jobbet så var det som knivar i magen. Fick lov att stanna och huka mig framåt. Det kom och gick ganska fort, typ tre hugg på 10 sekunder. ÄL+9-10 idag, kan det varit ägget som fäste? Det kliar i testfingrarna men vill hålla mig till efter BIM. Helst eftersom pergon kan ha förlängt min korta cykel..

Åååååh vad jag hoppas!!! Haha just ja, igår kväll sa jag till min sambo "Du är min ängel, min skyddsängel" och precis efter BRAST jag ut i hulkande gråt och tårarna sprutade. "Nej nej inte skyddsängel det låter som du är död" nåt sånt sa jag haha. Knasigt känslig!
     Jag håller alla tummar och tår för att du får ett positivt test på fredag!!! Kommer du tjuvtest innan fredag tror du?

Jag har BIM på söndag tror jag....har inga tecken alls mer än ömma bröstvårtor och det har jag haft efter varje pergotime kur så har inte så stora förhoppningar om denna gång heller :( 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.