• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Mael skrev 2013-09-15 00:42:13 följande:
    BIM nästa helg. Känns som att det inte blev något den här gången. Ni vet, man bara känner det på sig :(. Ser inte fram emot äggledarspolningen den 26e :(. Jävla skit!
    Hoppas mensen håller sig borta!!! Jag gjorde själv spolning för några veckor sedan, och visst det kändes lite men det var inte alls så farligt. Kändes som mensvärk. Så slappna av du! Men hoppas som sagt du slipper och att mensen håller sig långt borta!!
    lillaskräp skrev 2013-09-16 12:24:19 följande:
    Dag 11 i cykeln nu och det känns verkligen som att något är på gång. Det isar och drar i nedre delen av magen och hugger till ibland. Jag har ju haft problem med äggstockscystor tidigare men det här känns som något helt annat. Hoppas :) Inga utslag på ägglossningsstickorna än, men det är säkert lite tidigt än. Känner mig lite stressad dock eftersom jag reser en hel del i jobbet och bor på hotell emellanåt. Tänk om jag får ägglossning precis när jag inte är hemma.. Blir väl till att mysa precis innan jag åker och direkt när jag kommer hem antar jag!
    Det låter ju hoppfullt! Håller tummarna för dig!! Sexa på mycket innan du åker så är det lungt.....är bäst att ha sex innan ÄL. 

Själv tar jag sista tabletterna pergotime imorgon så sen börjar vi testa med stickor! :)

• LillaJagMaria
    lillaskräp skrev 2013-09-18 10:41:05 följande:
    Helt plötsligt känns allt jättetungt. Jag har testat med LH-stickor ca en vecka och de har sakta blivit starkare. Dock inte i närheten av lika starka som teststrecket. Igår kväll och idag på morgonen blir strecken svagare och svagare igen. Betyder det att jag missade ÄL fast jag testade två ggr/dag? Vi hade sex i helgen men tyvärr utan att han kom i mig..
    Ja usch jag vet hur det är med det där testerna....så svårt att tyda. Jag har kört med Clearblue Digitala ägglossningtest det senaste månaderna. Det är dyra men mycket lättare att tolka. Glad gubbe  = ägglossning, man behöver inte hålla på att tolka massa otydligt streck....

Men du och mannen får mysa på mycket nu så har ni nog bra chans denna månaden också! :)  
  • LillaJagMaria
    lillaskräp skrev 2013-09-18 12:22:18 följande:
    lillajagmaria: Tror du att det fortfarande finns chans om vi myser ikväll? Testerna var som starkast (men fortfarande inte så starka som dom ska vara) i måndags..
    Ja det tror jag absolut! Mys på! De säger ju att dagarna innan och nån dag efter Äl är det mest fertila dagarna och har du precis haft ÄL så har ni ju fortfarande chans denna månaden. 
  • LillaJagMaria
    Busungarna skrev 2013-09-18 12:40:37 följande:
    Jag hoppar in här och skriver några rader om det går bra för er tjejer?! Skrev en egen tråd men inte fått något svar så tänkte fråga er experter.

Vi har också testat Pergotime nu i hopp om att vi ska bli gravida. Tog första kuren 31juli-4aug.
    Fick mensen den 3 sep, alltså BIM+2. Men det konstiga är att den inte slutat än.. har småblödigt hela tiden och det är den 18e idag. Sen jag åt tabletterna har jag mått illa och haft mensvärk nästan varje dag och den senaste veckan har dessutom hud och hår varit fetare samt så svettas jag mer.

Ringde gyn förra måndagen för att höra och hon sa "du är gravid, man kan blöda ändå", jag fick komma in på vul i torsdags men hon kunde inte se något foster och slemhinnan va för tunn för att tyda på graviditet. Ett test visade också negativt.

Jag är helt förvirrad. :/ Va tror ni?? Är det bara biverkningar? Jag har inte hört talas om nån som mått såhär.
    Välkommen hit Glad Några expeterter är vi nog inteFlört men vi försöker i alla fall stötta varandra så mycket vi kan eftersom vi går igenom samma sak. 

Va jobbigt med att det inte sluta blöda, har inte hört om den biverkning förut. Hade ju varit underbart om det stämt som gyn sa att du var gravid! 

Men vad sa de på gyn nu när du inte var gravid. Vad skulle du göra nu?  
  • LillaJagMaria
    mammasusan skrev 2013-09-18 13:06:47 följande:
    Hoppar in här om det är ok. Jag är född -81 är gift & har två underbara barn födda -06 & -09, hoppas få till ett tredje mirakel via magen den här gången. Vi har gjort en lång resa bland utredningar, ivf'er, mf, adoptioner......11år utan skydd, 15st tidiga mf under åren -05 till -13 nu hoppas vi på att Dr Ludmila ska kunna hjälpa oss så vi slipper fler mf.....Jag har inga problem med äl, men får pergo för att förhoppningsvis hjälpa till på traven efter alla år. I slutet av februari i år var jag till Dr Ludmila & fick en penicillinkur m.m mot en dunderinfektion....sedan skulle mina problem med mf vara lösta enligt Ludmila....Enligt Ludmila har mina slemhinnor varit så dåliga att ägget inte har kunnat fästa ordentligt, vilket låter logiskt då jag bara fått tidiga mf. Vi få väl se hoppet är då tillbaka hos oss båda. Jag åt min första pergokur i april, blev gravid men fick ännu ett mf före v.7. Började på min andra pergokur nu den 13/9 & är på dag 10 idag. Mådde ordentligt illa den här gången av pillerna men det gav sig efter sista tabletten, däremot är värmevallningarna kvar, vilket de var flera veckor efter första kuren. Vilken dag börjar ni med ältester? Har ni fått instruktion om att testa morgon & kväll?
     Välkommen hit! Hoppas verkligen ni får ert mirakel snart! Det är ni värda efter allt ni gått igen! 

Jag är själv på dag 9 idag och har ätit pergotime dag 4-8, jag brukar börja testa med ägglossningstest dag 12 och sen fortsätta till de ger utslag, brukar vara på dag 16-17. Får se om det är samma denna månad. Har hört att det är bäst att testa på morgonen men vet inte om det stämmer.
  • LillaJagMaria
    mammasusan skrev 2013-09-18 14:07:27 följande:

tack ja på något vis ska vi då få till en trea! Jag åt pergo på dag 5-9, gör det någon skillnad att börja dag 4 el 5? Vid första pergokuren fick jag max dag 16 med CB fertilitetsmonitor, spännande att se hur det blir den här gången. Då blev stickans teststreck så starkt att kontrollstrecket knappt syntes aldrig fått ett så starkt resultat vid äl förut. Roligt att vi ligger ganska lika i fas en dag skiljer ju inget . Har du några barn sen innan? Har ni försökt länge?
    Jag vet inte vad det gör för skillnad om man äter pergotime på olika dagar, påverkar kanske cykeln längd. Har hört att olika läkare skriver ut olika så det har nog ingen större betydelse. 

Hoppas du får lika tydliga resultat denna månad vid ÄL och att det tar sig och framför allt att den lille stannar kvar sen i nio månader!! Håller alla tummarna!

Ja det är ju lite kul att vi ligger så nära varandra då kan vi verkligen följas åt :)  

Nej vi har ingen barn sen innan, har försökt i snart två år. Sökte hjälp för snart ett år sedan. Vi står i kö till IVF så om lite mindre än tre månader blir det IVF om det inte tagit sig innan dess.....
  • LillaJagMaria
    mammasusan skrev 2013-09-18 15:01:19 följande:

Då hoppas jag att ni slipper ivf! Alla påverkas ju iof olika av alla hormoner, men jag hade verkligen velat ha mer info innan vi gjorde vår ivf förutom den rosenskimrande informationsvideon vi fick se (2004), då hade vi aldrig gjort våra landstingssponsrade försök oavsett eventuell garanti på att lyckas.
    Ja jag hoppas vi slipper IVF men är beredd att gå igenom det om det gör att vi får vårt lilla mirakel. Har en kompis som precis gjort IVF och det var jobbigt men det gick bra sen och nu är hon i v22 :) 
  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-09-23 13:35:21 följande:
    Mensen kom idag istället. Det var ju ett gulligt sätt av min kropp att fira min födelsedag
    Nej usch va tråkigt :( 

Men Grattis på födelsedagen i alla fall! :) Hoppas hoppas hoppas det tar sig för er nästa månad istället!!

Själv väntar jag på ÄL, ingen glad gubbe än men snart hoppas jag.... 
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-09-25 13:58:54 följande:
    Har en riktigt dålig dag. Grät mig själv till sömns igår. Gör så jävla ont när jag tänker på att det kanske aldrig kommer gå. Att man kanske aldrig får uppleva det. Usch. Men jag antar att man behöver ha sina dippar ibland för att orka detta. Spolning imorgon och på fredag är det dags för en ny kur pergotime.
    Ja usch ibland får man riktiga dippar....men som du säger så behöver man kanske dem för att kunna må bättre de andra dagarna. Det vi går igenom tjejer är grymt jobbigt, att inte få det vi allra helst önskar, vi ska vara stolta att vi är så starka som vi är i alla fall!!

Du ska se att det kommer gå jättebra imorgon! Tyckte själv det gick mycket bättre än jag förställt mig innan, spände lite men annars var det ingen fara och direkt det var färdigt så kände man inget alls. 

Väntar på ÄL nu, känns som den borde vara här när som helst nu men än så länge ingen glad gubbe..... 
  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-09-25 20:19:48 följande:
    Nä, nu skiter jag i detta och tar en paus från detta skitet!! Efter att ha haft rosa flytningar mer eller mindre sen i lördagskväll så verkar mensen nu först vara på G , nu är det rött och kommer hela tiden men inget i bindan än men börjar väl imorgon förhoppningsvis.
    Ska ta mig kraften att lyfta luren och få till en spolning och i väntan på denna så tänker jag ta en paus i försökandet. Inte så att vi ska ha skyddat sex men vi kommer ha sex enbart när vi känner för det och om det bara blir 2 ggr på hela månaden then so be it! Och inga äckliga tabletter eller annat skit utan bara leva i nuet och försöka släppa detta lite. 20 månaders frustration är mer ön man klarar av, det räcker nu. Nu ska jag leva med de två pågar jag har i mitt liv (sambo och son)
    Önskar er andra stort lycka till och hoppas ni inte finns kvar här när jag kommer tillbaka (för då hoppas jag ni är gravida och hoppat in i annan tråd)
    Lycka till Poison!
    Kram

Mael - Lycka till på spolningen idag!
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.