• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Smalltowngal skrev 2013-06-05 12:28:43 följande:
    Förväntansfull: Nädå det är lugnt, jag försöker att ställa in mig på att det inte blir nåt ändå. För jag blir så jävla ledsen varje gång.. Dina symptom låter precis som mina :/ men nu känner jag inga symptom alls, lite ömma bröst men sådär som du beskriver hade jag igår och förrgår. Så det är väl bara extra PMS :( tack vad go du är! Det hoppas jag också!!

LillaJagMaria: tack du är för snäll! :) jag håller mina tummar och tår för dig också och alla andra som är i denna tråd! Jag ska göra mitt bästa för att inte falla för frestelsen att testa. Vill knappt testa på fredag.. Helst vill jag vänta in den troliga mensen. Och om jag inte fått nån på måndag så testa. Usch kommer bli svårt! Helst eftersom jag har typ 10 gravtest hemma :p
    Jag vet vad du menar, jag har massa tester liggande hemma....har bestämt att testa mig på söndag om mensen inte kommit....får se om jag kan vänta så länge ;)
  • LillaJagMaria

Va skönt att du fått komma hem Botha, men jobbigt när de inte vet vad det är.....hoppas du blir bra snart!! 

Jag har BIM på söndag och än har jag inte testat mig....ska göra det på söndag morgon om inte mensen kommit då....Känner dock av lite mensvärk idag så blir nog som jag har förväntat mig inget denna månaden heller....

• LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-06-07 12:59:33 följande:
    Grumliga vita flytningar idag på BIM.. Otroligt ömma bröstvårtor fortfarande. Hoppas på att mensen håller sig borta!
    Jag håller tummarna för att mensen håller sig borta!!! Jag har BIM på söndag men riktiga menskänningar nu så känns lite deppigt....men bara att ta nya tag :)
  • LillaJagMaria

Grattis botha!!! Underbart!!! :D 

Jag lägger till mig i listan också.....fick min mens idag så inget denna gången heller tyvärr :( Telefontid med läkaren i eftermiddag så får vi se vad som händer....

Frökenanna84:
    BIM 20/6- Försökt i 26 månader, 4:e försöket med Pergo.
    (Kan vi inte ha en BIM-lista i datumordning, där man skriver ungefär som jag gjort ovan?)

Förväntansfull0406
    Antal månaders försök: 6
    Månader med pergo: 2
    Bim: 25 juni.

Trina
    Försök: 2
    Bim: Typ 18 juni? 

Mylady
    Försök nr 18
    Pergo månad nr 2
    BIM: typ 3 juli

Lilla Me
    Antal månaders försök: 8
    Antal pergokurer: 4
    Bim: 18-19/6

Sultanol
    Tredje kuren av pergotime nu!
    BIM - 1/7 

Mael???

MOM??

LillaJagMaria
    BIM: Runt 9-10 juli om jag får ÄL som tidigare månader 
    Slutade med p-piller feb 2012.
    5 avslutade kurer pergotime. (Blir en månads uppehåll nu sen kör jag igång igen.) 

• LillaJagMaria
    Frökenanna84:
    BIM 20/6- Försökt i 26 månader, 4:e försöket med Pergo.
    (Kan vi inte ha en BIM-lista i datumordning, där man skriver ungefär som jag gjort ovan?)

Förväntansfull0406
    Antal månaders försök: 6
    Bim: 25 juni.

Trina
    Försök: 2
    Bim: Typ 18 juni? 

Mylady
    Försök nr 18
    Pergo månad nr 2
    BIM: typ 3 juli

Lilla Me
    Antal månaders försök: 8
    Antal pergokurer: 4
    Bim: 18-19/6

Sultanol
    Tredje kuren av pergotime nu!
    BIM - 1/7 

Mael???

MOM??

LillaJagMaria
    BIM: Runt 9-10 juli om jag får ÄL som tidigare månader 
    Slutade med p-piller feb 2012. 
    5 avslutade kurer pergotime. (Blir en månads uppehåll nu sen kör jag igång igen.) 

Smalltowngal
    Försök nr: 15
    Antal försök med pergo: 1
    BIM: 5-6 juli
  • LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-06-10 12:54:38 följande:
    LillaJagMaria: tråkigt att höra att du fick mens idag! Vi får peppa varandra att ta nya tag :) fick gå hem från jobbet igår kväll för jag hade såna menssmärtor..
    Ja vi får peppa varandra nu!! Vi får hoppas på en liten till våren 2014 :) 
  • LillaJagMaria

Jag hade samtal med min läkare i måndags och nu blir det uppehåll med pergotime en månad sedan blir det en omgång till och den 9 augusti ska jag göra en spolning och om inget konstigt visar sig då så kommer vi får en remiss till IVF....känns skrämmande med IVF men ändå skönt att man inte drar ut på det allt för länge heller....

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-06-12 12:33:41 följande:
    lillajagmaria:
    förstår känslan. vi är inte där ännu.
    men hon nämnde något om ev remiss i höst beroende på hur det sett ut nu senaste månaderna. 

det är både skrämmande men också en lättnad att tänka på IVF. man kan som släppa tankarna ytterligare ett snäpp när man får gå vidare till nästa steg.

Hoppas det tar sig för er nu under sommaren!! =)      
    Ja vi får hoppas det tar sig för oss i sommar nu så vi slipper IVF....men ändå skönt att veta att tar det sig inte så kommer vi i alla fall gå vidare och det känns bra. 

Denna månaden ska jag föröska att bara slappna av, inga ÄLtest eller tabletter nu ska jag bara mysa med sambon när vi vill och inte för att vi måste :) Sen tar vi nya tag nästa månad med pergotime igen :) 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.