• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Smalltowngal

Tack! :) snällt av dig! Och självklart hoppas jag att det är annan smärta du känner nu :) idag fick jag en illamående-attack! Heltknasigt det kom och gick på en minut. Så kraftigt var det. Ska inte ta nåt mer test i alla fall..

• botha
    Smalltowngal skrev 2013-06-06 22:37:43 följande:
    Botha: När har du BIM? De visste alltså inte varför du var så dålig? :/ jag har BIM imorgon, har sjukt ont i bröstvårtorna fortfarande och har en hel del flytningar. Annars känner jag inget. Tog ett test imorse och det var negativt.. Jag har ju 24 dagars cykel i vanliga fall men pergon kan väl förlänga den?

BIM var igår eller idag men har fortfarande inte fått ngn mens och gravtest var neg ikväll :( Jag har också väldigt ömma bröstvårtor och rätt så blöta flytningar :/ Vet inte hur den påverkar cyklen då jag inte har ngn cykel i vanliga fall..

För er som undrar så ringde jag avd som jag legat inne på och ville att de skulle kontakta mig för att jag ville veta vad min odling visade. Läkaren ringde sedan upp mig efter 30 minuter och berättade att jag hade fått en riktigt kraftig matförgiftning som tydligen inte är vanlig :( Han skulle i sin tur ta kontakt med infektionsavd för ofta vill de utreda denna matförgiftningen och dess virus. Men jag är glad att jag är bättre och kan äta och leva normalt igen!! Med detta sagt så kommer vi att kunna åka på våran semester :D även läkaren sa att det inte var någon fara !
    Efter en veckas sjukskrivning inleder jag helgen med min första sommarsemester på 7 år, 2 veckor :) 

Jag önskar er alla en trevlig helg med många plus :D     
  • Smalltowngal

Ingen mens i sikte! Jobbar natt nu, 18-06, är så sjukt trött och känner mig småillamående typ som åksjuka. Får se om jag orkar hela natten. Själv då förväntansfull?? :)

• Smalltowngal

Botha: okej låter som om vi har typ likadana symptom! Jag fick ju neg igår morse, har inte testat nåt idag. Ska försöka hålla mig ett par dar till :)

Men shit vet du vad du ätit? :/ tur att du mår bra och kan åka på din resa! Vart ska ni och när? :)

Bläääää jag vill heeeem!! My job sucks.. :(

• botha

Vi åker på måndag.. Har själv jobbat en del natt inom vården och det är  ngt som jag gärna inte gör om om jag inte måste. Kroppen tar stryk av att vara uppe då man bör sova och man får aldrig igen energin även fast man sover det dubbla. Trivs man inte heller bli inte saken bättre..min semester!!!!
    Själv känner jag molande i ryggslutet.. om mensen måste komma så gör det nu så jag kan vara fri på  

Nej det är det jag inte vet.. googlade bakterien och det är ju skrämmande men stämmer så bra. Har du tid så läs :s
      *Campylobacter
    Är verkligen det värsta jag har varit med om.. 

• Förväntansfull0406

Oj vad ni skrivit tjejer ingen mens ännu för er ännu bådar gott! Även om man har mensverk så kan det vara graviditet ju.

Jag har äl på tisdag, men har fortf rejäla pergo-biverkningar, (har ju inte tagit denna månaden) Huvudvärk varje dag typ. Men det blir att sexa i helgen för oss.

Men herregud botha! Matförgiftning är inte att leka med. Skönt att du nu mår bättre och önskar dej en riktigt härlig semester.

• Smalltowngal

Botha: Precis så är det, träningen blir aldrig av för man orkar inte och får aldrig rutin i livet. Vart ska ni åka? :) hoppas du får vara mensfri även innan!

Förväntansfull: mys på nu!! ;) jag har mensvärk nu och brösten ömmar knappt längre idag :( så blir väl mens vilken sekund som helst..

Vad menar du med att lista oss? :) vet inte hur många vi är men inte värst många tror jag.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.