• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Smalltowngal

Är så konstigt tycker jag.. Jag har fortfarande ömma bröstvårtor och tempen har inte sjunkit trots att jag fick mens igår vid 11 :/

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-09 20:39:25 följande:
    Här kommer en lista. Hoppas jag inte missat någon och ber om ursäkt på förhand om jag gjort detta! klistra in er i listan eller be mig göra det om ni vill vara med.

Förväntansfull0406

Antal månaders försök: 6

Månader med pergo: 2

Bim: 25 juni.

Trina

Försök: 2

Månader med pergo: 2

Bim: Typ 18 juni?

Mylady

Försök nr 18

Pergo månad nr 2

BIM: typ 3 juli

Lilla Me

Antal månaders försök: 8

Antal pergokurer: 4

Bim: 18-19/6

Sultanol

Tredje kuren av pergotime nu!

BIM - 1/7

Mael: Antal månaders försök: ca 24

Antal pergotimekurer: 1 i väntan på fler,

Missfall: 2.

BIM: Runt 20e.

MOM??

lägger in mig på listan. Hoppas det blir rätt via mobilen? La till missfallen också.
  • trina

Haha, står fortfarande fel men orkar inte ändra från mobilen. Jag har bim 18 juli. (antagligen). Får ju reda på hur denna kur Pergotime fungerar om tre veckor. Tror dock inte det kommer fungera tyvärr.

• mylady

Smalltown för mig tog det ett par dar in på mensen innan brösten slutade ömma

• Förväntansfull0406

Samma för mig smalltown... Hade sjukt ömma bröst en vecka efter Mensen. Har äl i morgon men känner inget idag!! Jag brukar alltid ha fullt utslag på testet två dagar, måndag och tisdag.... Har jobbat hela dagen så inte kunnat testa men känner inte av min äl! :-O lite molande sådär men jag brukar ha rejält ont..... Undrar om jag ska ta ett blodprov ändå nästa vecka.

• Sultanol

Jag har haft varannan månads "symptom" ! Vid min första kur kände jag ägglossningen, ömma bröst, kliande bröstvårtor och annorlunda flytningar... Men förra månaden var det inget.. Fick lite ont i brösten 4 dagar innan mens.. Lämnade blodprov.. Som jag inte fått svar på än.. Det har gått 3 veckor.. Frustrerande. Har försökt ringa men dom har stängt .. Konstigt att dom inte meddelar sånt när dom vet att man lämnar prover.. Nu inne på min 3e kur så har jag inte känt så där värst mycket heller, har ÄL nästa vecka! Vet inte vad som kommer hända efter denna kuren.. Börjar kännas hopplöst nu i alla fall.. :/
    Förstår hur ni alla känner er!!!!

• Sultanol

Grattis Botha!! Så kul att det lyckats! Det ger än lite hopp !!! Lycka till!! Hoppas du hänger kvar på tråden lite å berättar hur det går!! :)

• Förväntansfull0406

Har full stegring på äl-testet..... Fast det brukar jag få utan att det ska lyckas men jag trodde inte att det var något på gång så tji fick jag.

Fanken vad dåligt sultanol de kan väl iaf höra av sig. Man vill ju veta om man ägglossat.

• Lilla Me
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-10 23:20:46 följande:
    Har full stegring på äl-testet..... Fast det brukar jag få utan att det ska lyckas men jag trodde inte att det var något på gång så tji fick jag.

Fanken vad dåligt sultanol de kan väl iaf höra av sig. Man vill ju veta om man ägglossat.

Jag fick vid min första pergotimekur (enkel tablett) utslag på älstickor 5 dagar efter avslutad kur. Dock hade jag troligtvis inte äl förän långt senare...min läkare sa då att älstickorna kan ge utslag utan att man har äl när man äter pergotime. Så jag tänker att det även kan vara bra att ta tempen för att följa höjningen och få bekräftat ungefär när äl faktiskt skett. Så att man inte missar äl om den sker senare få man kanske inte timear in sex på rätt dagar.

Med dubbeldos pergo får jag äl efter ca 5-7 dagar efter avslutad kur. Men efter enlelkuren tog det ca 3 veckor.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.