• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Smalltowngal

Nä det är sant :) har väldigt mycket vita lotionflytningar nu och bröstvårtorna gör hemskt ont..

• botha

Fick komma hem igår kväll igen.. mår fortf inte riktigt bra. De kunde inte hitta vad felet vad så de vätskade upp mig med dropp och smärtlindrade mig. Nu är det vila som gäller. Vet att många har skrivit och nu har jag inte hängt med de senaste dagarna! Hoppas det går bra för alla!!
    De testade mitt urin i tisdags men det var neg men mitt bim är idag el imon så jag bara väntar på att mensen ska komma. Ska ringa kvinnokliniken imorgon och höra vad de tycker vi ska göra här näst :( 

• Förväntansfull0406

Själv börjar man närma sig äl nu. På tisdag är det dags! Har ju så otroligt regelbunden mens så jag slipper testa med stickor (fast gör det ändå ibland haha) har fan rejält ont i mellanåt, typ äl-värk.... Hugger som fan och ibland är det till och med som mensverk, har varit så flera dagar. Vad fan e detta

• botha
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-06 20:47:08 följande:
    Hur länge har du hållit på med pergo botha?

Vi började göra vår utredning i början av året och har bara ätit pergo i två omg/månader men tror kanske jag måste pausa en månad då jag inte har varit frisk. Ska ringa dem och rådfråga imorgon el på måndag. Själv då?
    Man känner efter väldigt mkt utan att man tänker på det när man är i vår sits..jag håller tummarna för dig på tisdag :) så kan du hålla tummarna för mig att jag piggnar på och kan åka på vår semester på måndag!! 
  • botha
    Smalltowngal skrev 2013-06-04 12:50:31 följande:
    Botha: har du tagit nåt gravtest? :)

Jag har så otroligt (!) ömma bröstvårtor, det har varit så sedan igår. Har bara ont i vårtorna inte resten av brösten. De är även ådriga som tusan. BIM-2 idag.
    De tog grav test på vc när jag kom dit i tisdags och det var neg.. för tidigt kanske vem vet.. mensen har ej kommit så jag bara väntar.. hur går det för dig? håller tummarna för plus
  • Smalltowngal

Botha: När har du BIM? De visste alltså inte varför du var så dålig? :/ jag har BIM imorgon, har sjukt ont i bröstvårtorna fortfarande och har en hel del flytningar. Annars känner jag inget. Tog ett test imorse och det var negativt.. Jag har ju 24 dagars cykel i vanliga fall men pergon kan väl förlänga den?

• LillaJagMaria

Va skönt att du fått komma hem Botha, men jobbigt när de inte vet vad det är.....hoppas du blir bra snart!! 

Jag har BIM på söndag och än har jag inte testat mig....ska göra det på söndag morgon om inte mensen kommit då....Känner dock av lite mensvärk idag så blir nog som jag har förväntat mig inget denna månaden heller....

• Smalltowngal

Grumliga vita flytningar idag på BIM.. Otroligt ömma bröstvårtor fortfarande. Hoppas på att mensen håller sig borta!

• LillaJagMaria
    Smalltowngal skrev 2013-06-07 12:59:33 följande:
    Grumliga vita flytningar idag på BIM.. Otroligt ömma bröstvårtor fortfarande. Hoppas på att mensen håller sig borta!
    Jag håller tummarna för att mensen håller sig borta!!! Jag har BIM på söndag men riktiga menskänningar nu så känns lite deppigt....men bara att ta nya tag :)
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.