• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • botha

Idag är ingen bra dag trött och stressad. Har fått hugg i vänstra delen av magen under hela dagen.

• Förväntansfull0406

Denna dagen har också varit upp och ner. Min sambo sa idag att han ville pausa detta med barn. Han har flera gånger sagt att han tycker jag "blir för mycket" det stiger mig åt huvudet, bett mig att sluta vara så hård mot mig själv. Denna veckan har varit något utöver det extrema efter mens kom. jag blev fruktansvärt ledsen givetvis när han sa så. Men sedan pratade vi om det och jag har lovat dyrt och heligt att sluta bete mig så som jag gör. Jag inser ju nu när han "hotar" med att vilja lägga detta på is att jag har skrämt ihjäl honom. Men! vi kom överens om att faktiskt försöka börja om från början! Där vi var när vi började försöka! Då det var spännande och mysigt och jag pressade mig själv inte lika hårt. Han tyckte att om jag ville fortsätta med pergon så var det helt ok även testa med äl-stickor om jag vill. Men.... Kommer mensen igen och igen så får jag försöka att inte få ett hysteriskt nervsammanbrott. Han vill njuta av sommaren och vårt bröllop och så, är jag inte gravid till hösten så tar vi det då. Han har så rätt så.

• botha

Katastrofnatt inatt... fått ta staka värktabl då jag återigen fått kraftiga magsmärtor.. önska inte min fiende detta

• LillaJagMaria
    botha skrev 2013-06-03 11:45:02 följande:
    Katastrofnatt inatt... fått ta staka värktabl då jag återigen fått kraftiga magsmärtor.. önska inte min fiende detta
    Usch va jobbigt att du har så ont :( Hoppas verkligen det går över snart!!!
  • many87

Hej idag har jag varit på vul.. Tyvärr är de lite dåligt med ägg eller ja de är 1 efter denna dubbelkur.. Fick ägglossningsspruta å sen på torsda ska jag börja med progresteron så hoppas vi de går.. Blir inga fler pergotime försök efter denna gång

• LillaJagMaria
    many87 skrev 2013-06-03 11:54:56 följande:
    Hej idag har jag varit på vul.. Tyvärr är de lite dåligt med ägg eller ja de är 1 efter denna dubbelkur.. Fick ägglossningsspruta å sen på torsda ska jag börja med progresteron så hoppas vi de går.. Blir inga fler pergotime försök efter denna gång
    Va tråkigt att det inte tog så så bra med pergotime då :( Är det sprutor som gäller nu då?
  • many87

Ja de känns tungt..
    Ne vi ska tina ägg från tidigare ivf behandling.. Läkaren trodde inte de ska ta sig denna gång heller utan att de är bättre för kroppen å gå på ivf:n igen :/

• Förväntansfull0406

Many87: får ni bekosta er IVF denna gången då eller hur funkar det?

Jag och min man har ju båda barn på vars ett håll, hörde att vi inte får gratis ivf via landstinget då? Ca 40000 kostar på en privat klinik..... Fan man bryter ju ihop. Jag är fan beredd att betala detta

• Förväntansfull0406

Many87: får ni bekosta er IVF denna gången då eller hur funkar det?

Jag och min man har ju båda barn på vars ett håll, hörde att vi inte får gratis ivf via landstinget då? Ca 40000 kostar på en privat klinik..... Fan man bryter ju ihop. Jag är fan beredd att betala detta

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.