• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

Förväntansfull: jag är troende. Och jag försöker tro att vårt barn kommer när det ska. Jag måste leva på hoppet och tron
    Jag var väldigt negativ ett tag. Tills min systerdotter föddes :) nu kan jag inte va det. Bara glad! Även för vänner som ska få den glädjen snart. Ett barn som faktiskt är det som skapar magen kan man ju inte va arg o avundsjuk på :)

Smalltown: lät som riktigt jobbigt! Trivs du på jobbet? Om inte kanske du borde överväga nåt annat. Det är ju inte värt att pendla så långt o vantrivas

• mylady

Hur långa cyklar har ni haft ni som ätit pergo mer än en cykel?

• trina

Ingen förändring idag på äggen heller. Trippelkur som sista försök. Sedan blir det remiss för att få sprutor.

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-05-31 06:17:50 följande:
    Hur långa cyklar har ni haft ni som ätit pergo mer än en cykel?
    Jag har ätit pergotime i fyra månader och jag har en cykel på ungefär 29-30dagar. 
    trina skrev 2013-05-31 10:19:25 följande:
    Ingen förändring idag på äggen heller. Trippelkur som sista försök. Sedan blir det remiss för att få sprutor.
    Usch va tråkigt!! :( Hoppas verkligen att trippelkuren ger resultat nu!! Håller tummarna för dig!

• Smalltowngal

Mylady: jag vet jag har sökt utbildning till hösten men vill ju helst bli gravid innan, då jobbar jag kvar och får något att se fram emot :) jag kommer från en liten stad och det är i princip omöjligt nu att få ett jobb som jag tjänar i närheten så mycket på som detta jag har nu. Tyvärr har man ju räkningar som måste betalas..

Trina: styrkekram till dig!! Lycka till med trippelkuren nu :)

• trina

Om remissen skickas i juli så måste jag vänta tre månader innan jag får tid. Så tidigast i september får jag nog börja med sprutor. Det är nog det som känns mest jobbigt. 4 veckor över semestertider klarar jag av, men 3 månader? Jag har ju redan gjort hälften hos den privata kliniken. Behöver ju inte göra det en gång till så då tycker jag att man borde få tid snabbare.

• LillaJagMaria
    trina skrev 2013-05-31 13:14:10 följande:
    Om remissen skickas i juli så måste jag vänta tre månader innan jag får tid. Så tidigast i september får jag nog börja med sprutor. Det är nog det som känns mest jobbigt. 4 veckor över semestertider klarar jag av, men 3 månader? Jag har ju redan gjort hälften hos den privata kliniken. Behöver ju inte göra det en gång till så då tycker jag att man borde få tid snabbare.
    Förstår att det känns segt att vänta, tre månader är lång tid....men man får verkligen lära sig vänta när man är i vår situation.... :(

Vi får hålla alla tummar och tår för att din trippelkur fungerar så kanske du slipper sprutorna i höst :) 
  • Smalltowngal

Äckelvarning nu :p men är det någon som äter/ätit pergotime som mellan ÄL och BIM känt att ert underliv/flytningarna luktar annorlunda? Jag har också annorlunda flytningar än annars, de är mycket mer rikliga och precis lika glidiga som ÄL flytningar! Är på ÄL+6 idag. Fick för övrigt ett rejält hugg i magen tidigare idag, höll bara i sex ca fem sekunder och strålade ner i ena benet. Vad tror ni?

• mylady

mår bra idag. Eller ja förutom mensvärk då.
    Fick min mens idag. Så antingen vAr det nåt ja ätit eller pergon i kombo med att mensen var på väg.

Suck. Försök nr 18 nu då. O fortsätter med pergo på söndag igen.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.