• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

Smalltowngal: då är det ju lite svårare med jobb o så. Men bra att vidareutbilda dig!

• Förväntansfull0406

Amen vad hände med mitt inlägg!!! SUUUUCK!

Har gråtit floder idag. Är så sjukt labil i humöret! Haha nästan pinsamt.

Jag måste fråga er en sak. Min man började ta antidepressiva tabletter för en månad sedan. Jag fick fan panik när jag insåg att dessa kanske påverkar hans simmare negativt! Han ringde till läkaren men hennes attityd var väl inte särskilt.... Ja engagerad är nog att ta i. Men hennes åsikt var det är så många som tar såna här tabletter och kan bli föräldrar ändå. Står inget på FASS heller. Men ni vet man ojjar sig över allt!

• botha

Förväntansfull: Vi alla mår så ibland och många tankar som går. Är lite i samma sits som du då min sambo har varit/ fortf är deprimerad emellanåt. Men han äter inga tabl. Du behöver nog inte oroa dig då Fass brukar stämma bra. Vad blir nästa steg för dig nu? Ny kur

Mylady: Tråkigt att den kom. Blir det en ny kur med pergo för dig nu?

Trina: Det är jobbigt att vänta och jag förstår dig.. det är en lång tid! Men vi får hoppas att trippelkuren ger resultat nu.

Smalltowngal: Förra kuren med pergo så tyckte jag att jag hade mycket flytningar och man kände sig ofräsch hela tiden, luktade även funky.. På vilken cykeldag är du nu?

LillaJagMaria: Hoppas det går bra på läkarbesöket den 10e.

Själv har jag kännt mig lite halvsjuk.. nästan febrig. Öm i benen och har varit illamående till och från hela dagen. Har inte fått svar på mitt blodprov än men hoppas det kommer i början på veckan!  

• Förväntansfull0406

Jag mådde väldigt illa i princip alla dagar efter äl. Pergo-biverkning vad var det gör blodprov nu igen? (Minnet är inte vad det borde) äl-prov eller?? Jag hoppas det är som du säger, att hans simmare är ok trots piller. Min man är nykter alkoholist och hela sitt liv har han supit bort depressionen ni vet, druckit för att han mått dåligt, sedan mått ännu sämre. Nu är han helt nykter och mår väldigt bra! Men nu får han ta tabletter som hjälp istället och som ni förstår är det inte aktuellt för honom att sluta för att jag ska bli med barn.... Hans hälsa och värt liv ihop är viktigare än något annat. Men man vill ha båda delar!

• Smalltowngal

Botha: okej nu gick hoppet ner lite :/ om det är medicinen som gör att det är så. Men jag befarade det nästan :) jag är på cykeldag 20 idag. Har BIM den 26e, har 25 dagars cykel.

Jag hoppas att du också får ett plus denna månaden! När har du BIM? :)

• Förväntansfull0406

Såg precis det du skrivit smalltowngirl. En graviditet kan också innebära rejält mycket mer flytningar! Det har jag haft när jag varit gravid, redan så tidigt som runt bim.

• botha

smalltowngal det var inte meningen att få dig att tapps hoppet.. alla är vi olika och reagerar olika. Jag har Bim i nästa vecka ca den 6-7e

förväntandfull0406: Ja det är äl-provet..

• Smalltowngal

Förväntansfull: bara att vänta och se :) jag är ju 5 dagar från BIM så..

Botha: jag tappade inte hoppet, men man tänker ju för mycket :) då har vi BIM samtidigt vad spännande!

• mylady

Botha: ja precis. Har börjat nya pergo kuren idag. Om cykeln blir lika lång som denna månad med pergo så har jag BIM 3 juli ca.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.