• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

För att kolla hur många vi är och lite var vi är i cykeln typ. Men det kanske är bäst att vänta, jag kanske är ensam kvar här om några dagar haha

• trina

Jag är kvar lääänge tyvärr. Börjar med Provera imorgon och sedan blir det sista kuren Pergotime (trippel). Så blir det sprutor till hösten.

• many87

Jag är också kvar.. Blir att vänta 2 veckor innan de är dags att testa, nu tar jag progresteron i hopp om att de ska hjälpa till på traven.. Är sista försöket nu sen blir de ny ivf..

• Förväntansfull0406

Äsch!! Vi testar och ser hur lång listan blir. Vet inte hur ni använder FL men sitter ni med mobilen så bara skriv era uppgifter så klipper jag in alla i en lista sen. Detta är mest för att vi alla jan ha lite koll på vem vi är och sådär. )

Jag börjar.
    Förväntansfull0406
    Antal månaders försök: 6
    Månader med pergo: 2
    Bim: 25 juni.

• trina

Trina

Försök: 2

Månader med pergo: 2

Bim: Typ 18 juni?

Ska på vul första veckan i juni och kolla om något har hänt. Men jag är helt inställd på sprutor i höst.

Sedan räknar jag endast försöken som månaderna jag fått Pergotime eftersom jag aldrig har äl naturligt. Har varit oskyddad sen september....

• mylady

Jag är kvar

Mylady
    Försök nr 18
    Pergo månad nr 2
    BIM: typ 3 juli (om det blir lika lång cykel som förra månaden med pergo)

• trina

Jag menade naturligtvis juli! Jag glömmer hela tiden att vi bytt månad :) får skylla på att det snart är semester.

• botha

pergo kur 2

bim 6-7/6 (men fortf inget)

pco i grunden och varit utan preventivmedel sen -08-09 skiftet

Vi ska åka till Tunisien Smalltowngal

• Smalltowngal

Okej bra idé! :)

Försök: ca 15

Pergotime: första kuren denna månad!

BIM: I fredags, så BIM+2 idag söndag. Inget spår av mens dock har jag endast 12-13 dagar mellan ÄL och mens annars och pergotime kan förlänga har jag hört.. Så kanske kommer imorn då :/

• Lilla Me

Jag är också kvar här på tråden.

Lilla Me

Antal månaders försök: 8

Antal pergokurer: 4

Bim: 18-19/6

Spolade äggledarna med bra resultat för någon vecka sedan...så det är bara att kämpa på!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.