• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Sultanol

Jag är också kvar, även om jag inte skriver så ofta så läser jag å hänger med!

Tredje kuren av pergotime nu!
    BIM - 1/7

Haft utomkveds och opererats, även missfall, sköljt äggledarna, men inte hittat någon anledning till att jag aldrig blir gravid! Så det är bara att kämpa vidare och hoppas det tar sig!!

• Mael

Trådstartaren är kvar :) har dock uppehåll med pergotime tills vi får alla provsvar den 20e. Då får vi veta mer här vi ska gå vidare. Försöker hålla koll här lite då och då. Roligt att gruppen växt :)

Försökt i två år med två missfall. Gravid på första kuren pergotime efter att ha försökt ett år från första missfallet.

• M0M

Hej hej, jag äter pergotime nu för första gången och har ätit tablett nr 3 idag och har 2 st kvar. Jag är väldigt ny på detta och undrar nu hur man räknar ut när man har ägglossning? Är det som vanligt att man räknar från mensens första dag eller är det från att man tagit pergotime? Jag har en väldigt oregelbunden mens och det är därför jag äter pergo.

Tacksam för all hjälp!  

• Smalltowngal

Där kom mensen :'( nu vet jag att PMS med pergotime innebär åt helvete många gravtecken! Och inga inbillade, utan symtom som jag aldrig haft innan mens förut. Har haft:

Rejäla knivhugg 9 dagar efter ÄL, otroligt ömma bröstvårtor sedan ÄL+6, ett mycket skarpt illamående BIM-2 som kom helt plötsligt och försvann efter en minut, tre korta migränattacker som slog ned som blixten och höll i sig en halv minut. Har ALDRIG haft sån huvudvärk i mitt liv! Sedan har jag i ett par dagar känt en distinkt järnsmak i munnen, ofta när jag dricker vatten. Sjukt gasig och stor mage också. Och massor med små plitor mellan brösten..

Fan vad besviken jag är :((((

• Smalltowngal

Åh just ja en till sak! Högre temp än vanligt och testade nu efter jag fått mens och den har inte sjunkit sedan igår :/ fortfarande 0,7-0,8 högre än mina normala 36,5.

• botha
    Smalltowngal skrev 2013-06-09 12:18:08 följande:
    Där kom mensen :'( nu vet jag att PMS med pergotime innebär åt helvete många gravtecken! Och inga inbillade, utan symtom som jag aldrig haft innan mens förut. Har haft:

Rejäla knivhugg 9 dagar efter ÄL, otroligt ömma bröstvårtor sedan ÄL+6, ett mycket skarpt illamående BIM-2 som kom helt plötsligt och försvann efter en minut, tre korta migränattacker som slog ned som blixten och höll i sig en halv minut. Har ALDRIG haft sån huvudvärk i mitt liv! Sedan har jag i ett par dagar känt en distinkt järnsmak i munnen, ofta när jag dricker vatten. Sjukt gasig och stor mage också. Och massor med små plitor mellan brösten..

Fan vad besviken jag är :((((

Jag är ledsen!
  • mylady

Va tråkigt smalltown :/

Kände också av all PMS mer med pergo. Trodde det skulle bli nåt men tji fick man. Hoppas nästa gång

Fortsätter du med pergo igen?

• botha

I allad ledsamhet verkar det som om jag är gravid. . 6 tester visar positivt

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.