• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

På dag 17 i cykeln. Antingen är jag i Äl tider nu eller så hade jag Äl när ryggontet kom några dar sen.

Blodprov på torsdag för o kolla om jag haft Äl.

Bara att vänta BIM nu då. Fast vi fortsätter mysa på för säkerhets skull.

• trina

Om lite mindre än två veckor börjar jag med Pergotime! Jag känner mig både positiv och lite negativ angående det här. Jag vill ju att det ska ge effekt men om det inte gör det så får man ju börja med sprutor som jag tror ger bättre effekt och man får ju mer uppföljning. Så på ett sätt vill jag börja med sprutor men samtidigt så är det ju enklare om trippeldos av Pergotime fungerar.

• LillaJagMaria

Jag har ju en pausmånad från pergotime denna månaden men vi kör på ändå....man vet ju aldrig....får jag ÄL denna månad så borde den komma om en vecka ungefär.....

Ska börja äta Provera om en vecka också, skulle jag inte få spontan ÄL så framkallar de mensen så jag kan köra igång med en ny omgång pergotime  12-15juli nån gång :) Och skulle det mot förmodan ta sig så är det inte farligt om man tagit provera....

Sultanol - jag förstår precis vad du menar men ibland är det lätt att glömma bort att sambon också försöker även om inte han får massa tabletter och testar med ÄLstickor....
    Väldigt dåligt att du inte fått dina provsvar än!! 

trina - jag hoppas trippelkuren fungerar så du slipper sprutor....men förstår dig om att du vill gå vidare så fort som möjligt...man vill ju inte stå och stampa på samma ställe för länge då är det bättre att gå vidare i behandligen....

• Förväntansfull0406

Hinner inte svara alla som skrivit i tråden. Vill bara göra ett snabbt inlägg här och meddela att jag lever

Har bim om en vecka nu, fasiken vad fort det går...... Fast dagarna efter mens känns som en hel jävla evighet.

Denna månaden kommer jag inte testa eller något innan bim. Kommer Mensen så gör den, vilket är mest troligt med tanke på hur jag stressat sista tiden

Lycka till alla!

• LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-17 15:29:43 följande:
    Hinner inte svara alla som skrivit i tråden. Vill bara göra ett snabbt inlägg här och meddela att jag lever

Har bim om en vecka nu, fasiken vad fort det går...... Fast dagarna efter mens känns som en hel jävla evighet.

Denna månaden kommer jag inte testa eller något innan bim. Kommer Mensen så gör den, vilket är mest troligt med tanke på hur jag stressat sista tiden

Lycka till alla!
    Jag håller tummarna för att mensen håller sig långt borta!!! :) Du får hålla oss uppdaterade om hur det går! 

Hur går det för er andra?  
  • LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-18 11:54:24 följande:
    Jag drömde inatt. Jag fick ett fint plus..... Känslan jag hade när jag vaknade och insåg, fan det var en dröm
    Usch :( Har också haft sådana drömmer...man blir riktigt ledsen när man vaknar....

Hoppas det snart inte bara är en dröm för oss :) 
  • Sultanol

Oj.. Snabb i fingrarna!! Även haft barn i massa drömmar!! Helt sjukt!! Längtar bara ännu mer då!! Blää!!!

Jag har i alla fall inte fått provsvar än.. Ska ta nytt prov på torsdag!! Men hade ju vart kul och veta om man har ägglossning varje månad eller ej!!

Hoppas jag är gravid istället!! Men varken känner ägglossning eller något denna månaden så det känns negativt!
    Å eftersom jag inte får tag i min läkare så vet jag inte hur vi kommer gå vidare!!! Meeeen jag får väl ha lite mer tålamod!!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.