• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Ja visst fan är det jobbigt..... såna drömmar vill jag absolut inte ha. Denna månaden har verkligen allt varit ok, jag har inte tänkt, gråtit, mått dåligt..... Och så kommer en sån dröm, som en jävla käftsmäll. :,-(

• Smalltowngal

Det är okej Förväntansfull! Jag vet precis hur det känns, har varit deprimerad i några dagar.. Känner mig helt tom. Tror att det är pergon som gör så :(

• Sultanol

Ja det är pergon!! Har aldrig haft sånna humör ändringar!! Värsta berg och dal banan!!!

• Mizzii

Om man ej känner nått av pergon innebär det då att man ej kommer få ÄL???
    På cd 8 idag 

• Förväntansfull0406

Nejdå. Man behöver inträna något öht förrän precis vid äl jag har ägglossat av pergon och jag känner ingenting förutom precis vid äl.

• Mizzii
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-19 07:45:37 följande:
    Nejdå. Man behöver inträna något öht förrän precis vid äl jag har ägglossat av pergon och jag känner ingenting förutom precis vid äl.

ok bra
  • Mizzii
    Tog ett ÄL-test nu (ENbart på dag 8 idag) och fick starkt ÄL-test dock ej lika starkt som kontrollstrecket men starkt redan såhär på morgonen. Kan det innebära stegring på G eller bara en biverkninga av pergon somger utslag?
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.