• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Frontline
    Utropstecknet skrev 2013-03-22 01:23:10 följande:
    En gammal favorittråd, "räkor med ansikten", läs trådstarten, helt underbar!

www.familjeliv.se/Forum-22-72/m44481080-1.htm...
    WTF hoppas detta var ett skämt
    Haha räkor med ansikten

behöver tips köpte 3 påsar frysta räkor med ansikten för att det var billigt...
    men vad kan jag göra med dom??? hur tillreder jag dom??
    kan man göra typ kycklingsallad fast med räkorna?
    tack för tips & råd
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Utropstecknet
    Frontline skrev 2013-03-22 01:25:54 följande:
    WTF hoppas detta var ett skämt
    Haha räkor med ansikten

behöver tips köpte 3 påsar frysta räkor med ansikten för att det var billigt...
    men vad kan jag göra med dom??? hur tillreder jag dom??
    kan man göra typ kycklingsallad fast med räkorna?
    tack för tips & råd
    Det är den charmigaste trådstarten jag sett här på FL, helt ljuvlig! Tror dock den var på allvar Glad
  • Frontline
    Utropstecknet skrev 2013-03-22 01:29:37 följande:
    Det är den charmigaste trådstarten jag sett här på FL, helt ljuvlig! Tror dock den var på allvar Glad
    Jag bröt nacken av ca 50 stycken förra helgen och jag såg hur deras min sakta försvann ner i soppåsen
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Utropstecknet
    Frontline skrev 2013-03-22 01:36:30 följande:
    Jag bröt nacken av ca 50 stycken förra helgen och jag såg hur deras min sakta försvann ner i soppåsen
    Haha Skrattande 
  • logg81

Förstår inte vad som skulle bli kvar... Man steker väl hela? Eller ger snuttarna till något husdjur?
    När jag och min bror var små slogs vi om snuttarna. Det var tur att det fanns 2

• Anonym
    Thaleya1 skrev 2013-03-21 23:48:11 följande:
    Alltså TS den här tråden är ju jätte rolig!

Menar du verkligen att du skär av ändarna på korven och därefter skär av hela yttersidorna? Som att du skalar en morot ungefär?

Bild för att förtydliga...

Ts det i den svarta inramningen är skinnet på korven, det du säger att du skalar bort? har jag rätt?

Den gula inramningen är plasten korven är förpackad i, den ska man inte äta alls.

Det den blåa pilen pekar på är änden/kanten av korven och den skär du bort eller hur?

och inom den gröna ringen är det enda på korven du äter..?

.................................................. .................................................. .................................................. ......................

Jag brukar äta hela korven förutom den röda plasten som man ska slänga. Ibland ger jag hunden mina kanter för att de gör sig inte lika fina i stekpannan. Det som inte äts upp fryses in i matlåda.

Ha ha ha, jag ser att du värderar din tid högt.
  • Anonym
    Thaleya1 skrev 2013-03-21 23:48:11 följande:
    Alltså TS den här tråden är ju jätte rolig!

Menar du verkligen att du skär av ändarna på korven och därefter skär av hela yttersidorna? Som att du skalar en morot ungefär?

Bild för att förtydliga...

Ts det i den svarta inramningen är skinnet på korven, det du säger att du skalar bort? har jag rätt?

Den gula inramningen är plasten korven är förpackad i, den ska man inte äta alls.

Det den blåa pilen pekar på är änden/kanten av korven och den skär du bort eller hur?

och inom den gröna ringen är det enda på korven du äter..?

.................................................. .................................................. .................................................. ......................

Jag brukar äta hela korven förutom den röda plasten som man ska slänga. Ibland ger jag hunden mina kanter för att de gör sig inte lika fina i stekpannan. Det som inte äts upp fryses in i matlåda.
    hahahahahahahaha  klart som "korvspad"!!
  • linjes
    KimPossible skrev 2013-03-21 23:51:49 följande:
    Gör du alltså som Thaleya visar (väldigt föredömligt, tack!) i inlägg 115?! 
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.

Yepp fast jag skär bort ändarna med plasten på lite manisk idé kanske
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?