• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Fast nu behöver jag inte byta på natten *peppar peppar* och hon sover oftast 21-09.. och äter på fem minuter nattetid.

Gått mkt och slagit upp en gammal löpskads eller evt två. Hälsporre som är assvårt att få ordning på och kan förstöra hela kommande säsong känner av ett knä. Löparknä. Glömmer att jag knappt har gått på flera månader så blir det såhär. jobbigt känns det.. det är ngt jag längtar efter -ut och springa. Träffa folk på ngt lopp.. alltid så kul med alla andra nördar. Eller den sköna turen till jobbet med start före kl 6 på morgonen. Skitpiss! Är väl det dom gör mig xtra trött att se det där gå upp i rök.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Jag tror att någon har brytit sig in o bytt unge med mig. Inte nog med att hon sovit själv de senaste nätterna ( dock ej hela) men idag så har hon även suttit i sin babysitter medan vi dammsög och Lagade mat! Nu sitter hon å sover i den å jag bara njuter av lugnet! För första gången på snart 7 veckor känner jag mig inte helt kvävd å jag kan njuta av min lilla skatt mer då jag känner mig mer utvilad ( minus deb härliga förkylningen som är på g, men vem bryr sig!! :) )

• moruri

Tuttiluttan:
    Jobbigt med släktfejd, men man får ju hoppas folk kan bete sig på en sådan tillställning! :)
    Tycker detta med gudmor/far är jättesvårt! Vill ju det ska vara folk som alltid kommer finnas i barnens liv på något vis men väljer jag tex två av mina fyra systrar blir det nog lite krig :p tåls att tänka en gång extra...

• MissKaos

Elsa sov 21:30-02 i sin egen lilla säng. Ovädret höll mig bitvis vaken. Sen sov hon 2-3 i son säng. 3-08:30 i min. Borde lagt tbx henne i spjälsängen. Oh well. Nästa gång! Vaknade o bröstet läckte = blött lakan

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Härliga vabruari!

Jag har sjukt ont i öronen och halsen och har tappat rösten.

Äldsta dottern har snorat och hostat i massor och sent igår kväll vaknade hon och spydde ner hela vår säng - Välkommen maginfluensa!

Lilla bebi har också nån slags magsjuka. Bajsar vatten och har ögoninflammation!

USCH!!!

• MissKaos

Fy!! Ogillas. Ffa magsjuk bebis. Blä hoppas ni slipper sitta och skedmata m vätskeers, feber etc o det är vanlig magsjuka som går över pp ett dygn

Snor här med fast bättre nu. Jag är nog den enda som är lite förkyld nu. Vabruari är sådär kul..

FiaFunderar skrev 2014-02-16 10:00:02 följande:
    Härliga vabruari!

Jag har sjukt ont i öronen och halsen och har tappat rösten.

Äldsta dottern har snorat och hostat i massor och sent igår kväll vaknade hon och spydde ner hela vår säng - Välkommen maginfluensa!

Lilla bebi har också nån slags magsjuka. Bajsar vatten och har ögoninflammation!

USCH!!!

• Tuttiluttan
    moruri skrev 2014-02-15 18:58:28 följande:

Tuttiluttan:
    Jobbigt med släktfejd, men man får ju hoppas folk kan bete sig på en sådan tillställning! :)
    Tycker detta med gudmor/far är jättesvårt! Vill ju det ska vara folk som alltid kommer finnas i barnens liv på något vis men väljer jag tex två av mina fyra systrar blir det nog lite krig :p tåls att tänka en gång extra...

Jag ber till gudarna att dom biter ihop för lilltjejens skull!!

Vi valde utomstående, det hade blivit ännu mer tjafs om vi tagit ngn i familjen iom med kaoset..

Alla vill o tycker så mycket när det kommer till såna här tillställningar..
  • Plopps80

Är era bebisar oroligare när ni varit borta? Två gånger har vi varit bortbjuden och kommit hem vid 23-tiden. Ludde har varit lugn där men när vi kommit hem har han skrikit och inte kunnat komma till ro fören runt 00:30. Har ändå varit lugn och ro runt honom men kanske ändå är de nya intrycken och bilresan hem?

• Felinne

Tror att min kille är inne i ett utvecklingssprång just nu (7 veckor blir han på tisdag). De senaste dagarna har han bara velat sova på mig. Går inte alls att lägga ner. Och igår när vi skulle hälsa på några kompisar som bor en timme från oss gallskrek han i bilen nästan hela vägen dit och hela vägen hem. Och inget kunde vi göra (precis ätit, rapat, ny blöja och ordentligt fastspänd) mer än att ta av honom hans genomsvettiga kläder. Gud vad hemskt det var att inte kunna göra något mer för honom i bilen. Nog för att han inte gillar att åka bil men så här illa har det aldrig varit. Närhet är det enda som hjälper och det är ju svårt att få till i bilen. Sedan dess har han varit klistrad på mig och ammat varje(!) till var tredje timma. Stackars liten.

Sorry för mitt "rant". Jag skulle egentligen bara fråga om någon kan tipsa om en bra bok om barnets utvecklingsfaser? Har fått för mig att någon tagit upp det tidigare men orkar inte leta igenom tråden.