• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Tuttiluttan skrev 2014-02-18 16:50:06 följande:
    Idag har vi varit på öppna förskolan här i stan.. Visst va de trevligt men tror inte vi kommer gå dit igen..
    Jag har väldigt svårt för de där med andra mammor som verkar tro att dom kan så himlans mycket... O dom verkar framförallt veta så jäkla mycket om just andras barn :-/
    Blir knäpp på sånt..

En incident från idag
    Jag o min kusin sitter o pratar, hon håller sin lilla tös i famnen när hon sov.. Tösen satt lite ihopa kurad ngt som hon alltid gör hon sover som bäst då.
    En mamma kommer fram o tillrättavisar min kusin, att hon får absolut inte hålla sitt barn på de sättet, att hennes lilla flicka inte tycker om de osv osv...
    Jag blev helt stum!!! Min kusin sa till henne att inte tillrättavisa henne om hur hon håller sitt barn eller hur hon väljer att mata sitt barn.. För där finns ingen annan som känner flickan bättre än hon själv..
    Den andra mamma blev irriterad o sa att de va hemskt o se ett barn som vart plågad så.. PLÅGAD?!?!
    Jag blir så irriterad...
    Äh man får programmera in ett standardsvar bara - "har du inget eget liv att föra, eftersom du intresserar dig så för smådetaljer i andras?" 

Mammor alltså ;) Asjobbig grupp människor! :D
    Bebis BF 20 december 2013
  • Plopps80

Tråkigt tuttiluttan. Har aldrig stött på någon som betett sig så där. Måste vara väldig otur. Tycker inte du ska ge upp öppna förskolan pga detta. Inte ska andra människor styra vad man gör.

• sarak

Trodde också att det skulle vara jobbigt med mammor som vet bäst och bara babblar på om sina barn. Men vi har en sån underbar föräldragrupp nu, så det är inte klokt. Vi träffas varje tisdag hemma hos någon, har rullande schema. Träffades för 7:e gången idag, förutom 2 träffar som vi haft på BVC (totalt värdelösa enligt mig). Vi är 7 stycken, ett härligt gäng, känns som om alla skulle kunna vara vänner för livet

• sarak
    siolina skrev 2014-02-18 13:11:04 följande:
    Jamil har blivit sjuk, förmodligen RS fast åtminstone än så länge utan feber. Så det är en rätt mild form. Frågan är hur vi ska göra tills vidare, med hämtning på förskolan och så. Känns ju inget vidare att hänga runt där, känns som att han kan bli värre av det. Barnen där vill ju gärna hälsa och klappa och så. Vet att pedagogerna gärna skulle hjälpa mig och klä på henne ett par dagar, de har erbjudit sig att göra det förut, och sagt att jag ska säga till så frågan är om jag nu ska anta deras erbjudande. Känns nästan bäst, även om det tar emot att be om hjälp på det viset. Hur länge brukar det hålla i sig? Skulle kännas mer ok om det handlade om en vecka än om en månad liksom.
    Usch, krya på honom!!
  • MissKaos

Vilken otur

siolina skrev 2014-02-18 18:19:26 följande:
    Miss Kaos: det var BVC som sa det. Han hostar och har sådan där pipig andning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Med andra barnet får man ingen föräldragrupp där jag bor. Så tråkigt. På föräldragruppen när jag väntade dottern lärde jag känna en vän för livet och dottern är bästis med hennes son. Men jag går till öppna förskolan och är social och träffar lite mammor i parken och så ska jag träffa miss kaos idag Så jag fyller dagarna bra ändå. Tycker mkt om att gå till öppna. Vi diskuterar mkt runt barn och bebisar men upplever inte att någon försöker tala om för mig hur jag ska vara. Ja eller så uppfattar jag det inte.