• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Jag kniper hela dagarna. När jag ammar, när jag kör bil, när jag duschar och borstar tänderna. Hjälper föga, urinläckage så fort jag tex måste springa något steg. Fruktansvärt. Sladdrigt är det inte, livmodertappen?? Eller något annat hänger ner, får knappt in ett finger. Efterkontroll nästa vecka, faktiskt sjukt nervös. Rädd att dom kommer säga att det är normalt och att det kommer vara såhär

• Repan
    sarak skrev 2014-02-13 17:45:35 följande:

Jag kniper hela dagarna. När jag ammar, när jag kör bil, när jag duschar och borstar tänderna. Hjälper föga, urinläckage så fort jag tex måste springa något steg. Fruktansvärt. Sladdrigt är det inte, livmodertappen?? Eller något annat hänger ner, får knappt in ett finger. Efterkontroll nästa vecka, faktiskt sjukt nervös. Rädd att dom kommer säga att det är normalt och att det kommer vara såhär smile4.gif

Då går du till ngn annan!
  • Plopps80

Sarak. Jag upplevde mitt underliv totalt förändrat efter första barnet. Tog tid att vänja sig. Men man ska ju kunna få in finger och ja annat där utan problem och det ska ju inte hänga ner något. Det är säkert något de kan åtgärda eller något som går tillbaka. Efter andra barnet är underlivet likadant som efter första förlossningen. Inga större förändringar. Andra barnet blir inte en sån omställning för kroppen som första. Skönt för jag har vant mig vid förfallet hahaha.

• MissKaos

Det ska inte vara så.säger dom det gå till privat!

sarak skrev 2014-02-13 17:45:35 följande:
    Jag kniper hela dagarna. När jag ammar, när jag kör bil, när jag duschar och borstar tänderna. Hjälper föga, urinläckage så fort jag tex måste springa något steg. Fruktansvärt. Sladdrigt är det inte, livmodertappen?? Eller något annat hänger ner, får knappt in ett finger. Efterkontroll nästa vecka, faktiskt sjukt nervös. Rädd att dom kommer säga att det är normalt och att det kommer vara såhär

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ligger och vältrar mig i sängen. Borde sova. Sambon är på promenad med Ludde och dottern är hos kompis. Vad gör jag? Jo kollar på bilder och videor med Ludwig. Förundras över hur söt han är. Herregud. Egen tid är inte vad den borde vara haha.

• moruri

Haha, plopps som jag känner igen det där. Först tänker man sooooov för fan, sedan när de slocknat så sitter jag och går igenom bilder och videos på dom, haha! :D

Någon som säljer en ny käft btw? :,( får dra ut en tand, fyra storhål och ett par små. Så jäkla deppigt! Verkar som att magsyran frätt sönder mina tänder rätt rejält. Hon sa min emalj blivit jättetunn. Detta sedan jag var gravid med Ferdinand. Att kräkas varje dag i 1 1/2 år är tydligen inte det bästa för tänderna :(

• MissKaos

Nej. Skitkasst..

/fd bulimiker

moruri skrev 2014-02-13 18:19:04 följande:
    Haha, plopps som jag känner igen det där. Först tänker man sooooov för fan, sedan när de slocknat så sitter jag och går igenom bilder och videos på dom, haha! :D

Någon som säljer en ny käft btw? :,( får dra ut en tand, fyra storhål och ett par små. Så jäkla deppigt! Verkar som att magsyran frätt sönder mina tänder rätt rejält. Hon sa min emalj blivit jättetunn. Detta sedan jag var gravid med Ferdinand. Att kräkas varje dag i 1 1/2 år är tydligen inte det bästa för tänderna :(

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Hoppas ni får en mysig alla hjärtans dag! Ska försöka pyssla om mannen lite extra idag!