• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Min sötnos sov en massa timmar isträck inatt. Somnade båda två när hon åt. Jah vaknade la henne i spjälsängen hon sov minst 3h tilm där. Jag vaknade av att hon gruffade däri o ville ha mat. Sen sov hon jämte mig i ca 3h i ett sträck. Skönt. Vaken mkt på dagen idag men nöjd hon har legat i babygymmet själv medans jag bytte lakan. Sonen har hjälpt till att städa -han får då veckopeng/städpeng/betalt hsn spar till ett spel han vill ha. Meningen är att han ska fatta varifrån pengar kommer och att få önska o längta lite. Nåväl snart har han sina 45kr till angry birds go.. goingen satt o räkna sina 10kr när han la ner dom i plånboken. .

Hunnit mkt! PW (mannen hemma m stora) lakansbytte städ av både badrummen lunchfix tvättar nu tredje maskinen.. dammsuga fick gubben göra! Nu har vi fikat och jag är trött.. men nöjd! Måste väcka bebis. Aj mina bröst!

..och mannen får väl lov att jobba färdigt..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Hör blir det dop i maj pga viktigt för frun. Mest ångest för mig. Så hon o svärmor får fixa, jag har bara veto om nåt blir helgalet. Tycker inte om att döpa innan barnet får välja själv... Och drt där att välja faddrar.. Suck :)

• Förstaförsökaren26

Väldigt produktiv dag Misskaos!! :) här är jag på moln 3e natten som lillan sover 3-4 i sträck i nestet så jag får sova ensam då :) ikväll har farmor å farfar lillan ( de bor under oss) så ikväll blir det att mysa med sambon! :)

• Plopps80

Vet inte om min mjölk inte räcker eller vad det är. I natt ville Ludde äta var tredje timme och idag vill han äta varje till 1,5 timme. Jag pallar inte att amma så här ofta. Han sliter rätt mkt i brösten och verkar irriterad. Pumpade ut häromnatten när han fått ersättning på kvällen och det kom bara 60 ml ur bägge brösten. Jag har blåsor på bröstvårtorna pga att han äter så ofta men just att han drar så i brösten. Nu gav jag honom 90 ml ersättning som han glatt sög i sig och nu stensomnade. Kanske blir han inte helt nöjd på min mjölk. Jag orkar inte amma varannan timme hela dagarna. Kommer ge honom lite ersättning ibland men kommer fortsätta amma. Dock skönt om mannen kan hjälpa till på helgen så jag kan få sömn ostört.

• Tuttiluttan

2mån kontroll/hälsoundersökning igår, tösabiten hade växt på bra, 4,9kg o 57,5cm lång

Hon utvecklades normalt, skön känsla att gå därifrån!

Här blir de dop i slutet av mars, jag hade gärna hoppat de men mannen vill så gärna!

Nu är jag inte emot dop i sig, men hela min familj/släkt är ovänner... Jag hoppas innerligt att dom håller sig i skinnet o inte ställer till ngn scen... :-/

Förstår dig där Repan, att välja faddrar är inte så enkelt... Alltid finns de ngn som har synpunkter..

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2014-02-14 16:42:25 följande:
    Vet inte om min mjölk inte räcker eller vad det är. I natt ville Ludde äta var tredje timme och idag vill han äta varje till 1,5 timme. Jag pallar inte att amma så här ofta. Han sliter rätt mkt i brösten och verkar irriterad. Pumpade ut häromnatten när han fått ersättning på kvällen och det kom bara 60 ml ur bägge brösten. Jag har blåsor på bröstvårtorna pga att han äter så ofta men just att han drar så i brösten. Nu gav jag honom 90 ml ersättning som han glatt sög i sig och nu stensomnade. Kanske blir han inte helt nöjd på min mjölk. Jag orkar inte amma varannan timme hela dagarna. Kommer ge honom lite ersättning ibland men kommer fortsätta amma. Dock skönt om mannen kan hjälpa till på helgen så jag kan få sömn ostört.

Är han i en växperiod så han suger igång större produktion? Isak gjorde sådär när mjölkprod skullr öka. Gav sig efter ett par dagar. Åh andra sidan gör väl lite ers inget?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Försökte ge Elsa ers på flaska för ett tag sedan. Hon sög p blev vitbubblig runt munnen. I flaskan hände inget? Hon hade tagit kanske 5ml hos mannen. Jag fötsökte då vände hon sig till bröstet istället. Känneed sköny om hon acceptera flaskan så dey inte blir kris om jag är bort ngn stund. Varit i affären tex o känner mig stressad att hon ska bli hungrig. Vill gå på spinning är då borta 90min.. kan inte göra det nu kan inte lämna henne utan käk.

• MissKaos

Föresten. . Hon drog filten över huvudet igen. Skrek o jag kom in och fick ju bort den. Röd i ansiktet var hon.. funderarvpå sovpåse!

• Felinne
    MissKaos skrev 2014-02-14 17:45:05 följande:

Försökte ge Elsa ers på flaska för ett tag sedan. Hon sög p blev vitbubblig runt munnen. I flaskan hände inget? Hon hade tagit kanske 5ml hos mannen. Jag fötsökte då vände hon sig till bröstet istället. Känneed sköny om hon acceptera flaskan så dey inte blir kris om jag är bort ngn stund. Varit i affären tex o känner mig stressad att hon ska bli hungrig. Vill gå på spinning är då borta 90min.. kan inte göra det nu kan inte lämna henne utan käk.

Kan ni inte mata på kopp eller sked i stället då?
  • MissKaos
    Felinne skrev 2014-02-14 17:48:33 följande:
    Kan ni inte mata på kopp eller sked i stället då?

Njae det gör man väl inte med så stor bebis ge 100ml på sked.. tar väl 1h eller så?. Hon vill onte ha ers tror jag. Hennes bror vart samma. Ingen ers välling gröt el dyl. Bara bröstmjölk..