• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-02-16 16:09:43 följande:
    Är era bebisar oroligare när ni varit borta? Två gånger har vi varit bortbjuden och kommit hem vid 23-tiden. Ludde har varit lugn där men när vi kommit hem har han skrikit och inte kunnat komma till ro fören runt 00:30. Har ändå varit lugn och ro runt honom men kanske ändå är de nya intrycken och bilresan hem?
    Inte som jag tänkt på särskilt.Fast Rasmus har aldrig varit orolig på kvällarna. Någonstans mellan 19-21 somnar han för natten (hans mamma också ). Han är mer orolig på eftermiddagarna. På förmiddagen/lunch sover han mest. På mornarna är han alltid glad. Idag vaknade han på strålande humör 05.30. Skratta och jollrade i sängen. Då är man glad att man gick o la sig direkt efter hockeyn igår
  • Förstaförsökaren26

Felinne - att växa och upptäcka världen är en bra bok! Min skrutta blir oxå 7 veckor på tisdag ( född 16 dagar efter BF) å hon är helt förvandlad - sover varje natt själv, sover på dagen i sittern å inte har from ikväll börjat med napp så mina bröstvårtor får vila! Jag är i chock hon verkar så nöjd med livet! :)

• MissKaos

E halkade till i badet. Fick munnen under vatten. Drog in. Panik. Tog ngn minut innan hon fick luft o sktrek..ögonen stod som rakt ut hon fick panik jag är skakig ännu. 2h sedan nu.

Vet inte om jag vågar sova!! Tänk om ngt händer? Hade ju barnolja i vattnet.

Skakig än!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-02-16 21:09:36 följande:

E halkade till i badet. Fick munnen under vatten. Drog in. Panik. Tog ngn minut innan hon fick luft o sktrek..ögonen stod som rakt ut hon fick panik jag är skakig ännu. 2h sedan nu.

Vet inte om jag vågar sova!! Tänk om ngt händer? Hade ju barnolja i vattnet.

Skakig än!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Lyssna på lungorna om de rosslar, sekundär drunkning är ite att leka med.
  • MariaOchNiklas

Usch vad läskigt! Läkaren sa till mig att det är nästan omöjligt för så små bebisar att få ner vatten/vätska i lungorna då de har så stark dykreflex. Ring och be att få komma iväg med Elsa så du kan sova gott inatt. Bättre kolla en gång för mycket ♥

MissKaos skrev 2014-02-16 21:09:36 följande:
    E halkade till i badet. Fick munnen under vatten. Drog in. Panik. Tog ngn minut innan hon fick luft o sktrek..ögonen stod som rakt ut hon fick panik jag är skakig ännu. 2h sedan nu. Vet inte om jag vågar sova!! Tänk om ngt händer? Hade ju barnolja i vattnet. Skakig än!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • Repan
    MariaOchNiklas skrev 2014-02-16 22:37:33 följande:

Usch vad läskigt! Läkaren sa till mig att det är nästan omöjligt för så små bebisar att få ner vatten/vätska i lungorna då de har så stark dykreflex. Ring och be att få komma iväg med Elsa så du kan sova gott inatt. Bättre kolla en gång för mycket ?

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ?
    Precis! Borde inte ha andats in. Jag hade nog lugnat mig med om lungorna låter bra o hon i övrigt mår bra, men åk in miss k om du är rädd. Annars var vaken längre inatt o vaka?
  • Plopps80

Exakt så hände med Ludde för två veckor sedan. Han drog in vatten när han halkade till och kom under vatten. Hade också olja i vattnet. Oerhört läskigt!!! Hoppas det gick bra miss k.

• MissKaos

Svårt att höra utan stetoskop. Har inget hemma. Men rinhde 1177 och grät i tfn nörvhon sa att det inte var ngn risk alls. Sov i samma rum, dra hennes säng intill din om det känns bättre. Värst för mamman trodde hon. Och tyckte synd on mig...

E har sovit i Sin säng!! 23-03-05-07. Det ni! Inte hos mig. Sen låg hon hos mig från 7-9 fick masa mig upp sen..

Nu promenad!

Ska se om jag får till ett par auktioner till sen. La ut 37 st igår...

.

• Plopps80

Härligt att det gick bra MK! Vilken lycka att hon sover i egen säng! Vi försöker inte ens. Jag orkar inte! Vi lägger oss 21 i min säng och jag ammar honom tills vi båda somnar. Tar 20-45 min. Sen sover han som ett litet plåster på mig till kl 02-03. I natt var det 02 sedan sov han lungt och stilla till 06. Ska ta tag i detta med egen säng när han blir lite större. Just nu är han fortf lite orolig på kvällen. Det är bättre men han är rätt klarvaken och de ggr jag lagt honom i sin säng har han gråtit så han är väl inte redo. Är lite avis för det vore skönt att få sova själv ett par timmar varje natt. Å andra sidan funkar det bra att samsova.

• moruri

Hur inbäddade sover era små? Douglas väcker alltid sig själv hela tiden om man bara lägger på filten. Vi får typ linda in honom i filten så han inte kan sprattla med armarna.