• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Vill hon och det funkar långtidsammmar jag henne gärna. Men skönt att kunna gå o träna. Får väl vänta tills hon får vara i barnpassning vid fyra månader.. isak åt lite gröt en period vid fyra månader. Tar hon det så löser det sig ju då.

Kanske skulle pumpa lite. Är inte matmänniskan hemma kanske hon tar det?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ja miss k tror det kan vara en tillväxtperiod. Känns som jag förstör allt när jag ger ersättning men samtidigt måste jag vila brösten lite. Är ju smidigt om de kan ta flaskan. Tror nog säkert Elsa tar den lättare om din man ger. Bebisar är ju smarta och väljer det bästa om de får

• Plopps80

Längtar tills Ludde ska få mat börjar strax innan han blir 4 mån. Gjorde jag med dottern oxå och det gick hur bra som helst.

• siolina

Just nu ligger Jamil bredvid mig och sover i sängen, utan kroppskontakt, sedan över en halvtimme. Nästan magiskt! Igår sov han superbra också. Hoppas han börjar komma in i sovrutinen så vi kan lägga honom på kvällen. Typiskt nu vaknar han. Men ändå! :)

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-14 20:11:37 följande:
    Plopps80 - här är en till som längtar tills det är dags för mat för bebisarna! Men kan man sluta att amma helt vid 6 mån?

Jag började vid 5,5 mån med välling för att vänja dottern vid flaska och 2 dagar innan 6 månadersdagen slutade jag bara amma dottern. Hon hade redan innan varit relativt ointresserad av bröstet så det gick bra. Har man väl bestämt sig så brukar det går det bra!
  • sarak

Tror jag har något konstigt hormonpåslag. Jag är så kär i min bebis, klarar knappt att lämna honom ur sikte ens en liten stund. Känner mig alldeles gråtfärdig av lycka så fort jag tittar på honom. Har ångest att han börjar bli så stor. Vill stanna tiden, nu!!!

• MariaOchNiklas

Med att välja fadder/faddrar är ju inte ett måste. De klarar sig precis lika bra utan om man skulle vilja det. Ingen av mina syskon eller jag har faddrar å vi har klarat oss väldigt bra iaf.

Tuttiluttan skrev 2014-02-14 17:00:55 följande:
    2mån kontroll/hälsoundersökning igår, tösabiten hade växt på bra, 4,9kg o 57,5cm lång Hon utvecklades normalt, skön känsla att gå därifrån! Här blir de dop i slutet av mars, jag hade gärna hoppat de men mannen vill så gärna! Nu är jag inte emot dop i sig, men hela min familj/släkt är ovänner... Jag hoppas innerligt att dom håller sig i skinnet o inte ställer till ngn scen... :-/ Förstår dig där Repan, att välja faddrar är inte så enkelt... Alltid finns de ngn som har synpunkter..

Repan skrev 2014-02-14 15:39:37 följande:
    Hör blir det dop i maj pga viktigt för frun. Mest ångest för mig. Så hon o svärmor får fixa, jag har bara veto om nåt blir helgalet. Tycker inte om att döpa innan barnet får välja själv... Och drt där att välja faddrar.. Suck :)

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • Felinne
    MissKaos skrev 2014-02-14 17:54:03 följande:

Njae det gör man väl inte med så stor bebis ge 100ml på sked.. tar väl 1h eller så?. Hon vill onte ha ers tror jag. Hennes bror vart samma. Ingen ers välling gröt el dyl. Bara bröstmjölk..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag tänkte mest att det kanske var ett alternativ om du var borta en kort stund. Men det kanske är för omständigt ändå? Vi matade nämligen vår kille på kopp i början när han inte ville amma, så därför tänkte jag att det kanske kunde funka för er också. Tror vi kom upp i ungefär 80ml innan amningen fungerade. Tog kanske 30min för oss (var superviktigt att vi rapade honom ordentligt) men då hade vi ju matat på det sättet från dag ett så vi hade ju vanan inne så att säga...