• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Min ligger i babygymmet nu. Hon kan ligha där 30min själv. Helt förvånad.. stora låg inte länge själv. Men denna kan även sitta i babysittern ett tag -som du såg Plopps.

Nu har hon sovit massor idag undrar hur natten blir..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-17 20:00:10 följande:
    Min ligger i babygymmet nu. Hon kan ligha där 30min själv. Helt förvånad.. stora låg inte länge själv. Men denna kan även sitta i babysittern ett tag -som du såg Plopps. Nu har hon sovit massor idag undrar hur natten blir..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja det såg jag Ludde kan också ligga en bra stund i gymmet. En kväll när jag var sjuk gav mannen honom ersättning och la honom sedan i gymet. Han sprallade där en stund och stensomnade för natten haha. Sov till 04 ja inte i gymmet då
  • MissKaos

Skönt när det är så! Stora bar jag i sjal massor. Elsa har suttit i den två ggr..

Plopps80 skrev 2014-02-17 20:43:37 följande:
    Ja det såg jag Ludde kan också ligga en bra stund i gymmet. En kväll när jag var sjuk gav mannen honom ersättning och la honom sedan i gymet. Han sprallade där en stund och stensomnade för natten haha. Sov till 04 ja inte i gymmet då

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

En bra natt trots all sömn igår. Lite tätare amningar dock och en dotter som gjorde allt för att väcka oss kl 07 imorse. Hon lyckades zzzzz.

• siolina

Jamil har blivit sjuk, förmodligen RS fast åtminstone än så länge utan feber. Så det är en rätt mild form. Frågan är hur vi ska göra tills vidare, med hämtning på förskolan och så. Känns ju inget vidare att hänga runt där, känns som att han kan bli värre av det. Barnen där vill ju gärna hälsa och klappa och så. Vet att pedagogerna gärna skulle hjälpa mig och klä på henne ett par dagar, de har erbjudit sig att göra det förut, och sagt att jag ska säga till så frågan är om jag nu ska anta deras erbjudande. Känns nästan bäst, även om det tar emot att be om hjälp på det viset. Hur länge brukar det hålla i sig? Skulle kännas mer ok om det handlade om en vecka än om en månad liksom.

• MissKaos

Fy!! Jag hade kollat m bvc. Rs är inte att leka med varför tror du det är rs och inte vsnlig förkylning?

Varit på allum m barnen. Trist väder vi lyxade m maxbesök. Mysigt.. blev hagalen på kapahl.. detas newbie linje åhh.. gick tomhänt iaf... hoppas på 25% där snart

siolina skrev 2014-02-18 13:11:04 följande:
    Jamil har blivit sjuk, förmodligen RS fast åtminstone än så länge utan feber. Så det är en rätt mild form. Frågan är hur vi ska göra tills vidare, med hämtning på förskolan och så. Känns ju inget vidare att hänga runt där, känns som att han kan bli värre av det. Barnen där vill ju gärna hälsa och klappa och så. Vet att pedagogerna gärna skulle hjälpa mig och klä på henne ett par dagar, de har erbjudit sig att göra det förut, och sagt att jag ska säga till så frågan är om jag nu ska anta deras erbjudande. Känns nästan bäst, även om det tar emot att be om hjälp på det viset. Hur länge brukar det hålla i sig? Skulle kännas mer ok om det handlade om en vecka än om en månad liksom.

• Tuttiluttan

Idag har vi varit på öppna förskolan här i stan.. Visst va de trevligt men tror inte vi kommer gå dit igen..

Jag har väldigt svårt för de där med andra mammor som verkar tro att dom kan så himlans mycket... O dom verkar framförallt veta så jäkla mycket om just andras barn :-/

Blir knäpp på sånt..

En incident från idag

Jag o min kusin sitter o pratar, hon håller sin lilla tös i famnen när hon sov.. Tösen satt lite ihopa kurad ngt som hon alltid gör hon sover som bäst då.

En mamma kommer fram o tillrättavisar min kusin, att hon får absolut inte hålla sitt barn på de sättet, att hennes lilla flicka inte tycker om de osv osv...

Jag blev helt stum!!! Min kusin sa till henne att inte tillrättavisa henne om hur hon håller sitt barn eller hur hon väljer att mata sitt barn.. För där finns ingen annan som känner flickan bättre än hon själv..

Den andra mamma blev irriterad o sa att de va hemskt o se ett barn som vart plågad så.. PLÅGAD?!?!

Jag blir så irriterad...

• MissKaos

Men ihopkurade har dom ju legat i magen *stackars* länge dessutom! Ligger inte alla bebisar som små bollar i famnen?

..finns folk till allt... spec i msmmakretsar. Amning eller flaskan sen hemkokt el köpemat... val av socker eller inte socker... vagn eller bärsjal el sele.. men

Tuttiluttan skrev 2014-02-18 16:50:06 följande:
    Idag har vi varit på öppna förskolan här i stan.. Visst va de trevligt men tror inte vi kommer gå dit igen..

Jag har väldigt svårt för de där med andra mammor som verkar tro att dom kan så himlans mycket... O dom verkar framförallt veta så jäkla mycket om just andras barn :-/

Blir knäpp på sånt..

En incident från idag

Jag o min kusin sitter o pratar, hon håller sin lilla tös i famnen när hon sov.. Tösen satt lite ihopa kurad ngt som hon alltid gör hon sover som bäst då.

En mamma kommer fram o tillrättavisar min kusin, att hon får absolut inte hålla sitt barn på de sättet, att hennes lilla flicka inte tycker om de osv osv...

Jag blev helt stum!!! Min kusin sa till henne att inte tillrättavisa henne om hur hon håller sitt barn eller hur hon väljer att mata sitt barn.. För där finns ingen annan som känner flickan bättre än hon själv..

Den andra mamma blev irriterad o sa att de va hemskt o se ett barn som vart plågad så.. PLÅGAD?!?!

Jag blir så irriterad...

• MissKaos

Blodblandad flytning idag. Avslaget slut för 4v sedan ca. Kommer det igen eller är det mens eller ägglossning? Hade ingen mens ett år efter sonen. Väldigt skönt..

• moruri

Tuttiluttan: Omg idiot! Hade också lackat! Avskyr folk som tillrättavisar. Låter alla föräldrar jag känner göra precis hur de vill med sina barn så länge det inte skadar. Avskyr själv att få råd jag aldrig bett om. Så tröttsamt!