• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky

Utvilad!! Somna 22, lillen vaknade 03 då mannen gav flaska. Vaknade sen 07! Dagar efter sånna nätter är ren och skär lycka!

• Jis

De senaste två veckorna sover Stella från matning vid 23 till 06 eller längre! Tänkte att jag ska väga henne på bvc i veckan å se så hon ökar i vikt, gör hon det fåf hon fortsätta sova hela nätterna!

• Plopps80
    sarak skrev 2014-02-14 20:30:02 följande:
    Tror jag har något konstigt hormonpåslag. Jag är så kär i min bebis, klarar knappt att lämna honom ur sikte ens en liten stund. Känner mig alldeles gråtfärdig av lycka så fort jag tittar på honom. Har ångest att han börjar bli så stor. Vill stanna tiden, nu!!!

Vi är så olika jag tycker tiden står still jag bara vill att tiden ska gå! Längtar till våren/sommaren och att Ludde därmed växer och blir större. Sen är jag oerhört kär i honom. Han är underbar men det är så skönt när de kan roa sig lite själva. Sitta på golvet och plocka med sina leksaker. Ludwig är på gång att börja greppa grejer men är inte där riktigt ännu. Han börjar bli lite uttråkad märker jag, inte nöjd med att bara sitta i knät som tidigare. Han skrattar riktigt gott när man leker med honom. Han trivs i sin vagn och har alltid gjort men är han vaken kan han bli uttråkad. Då längtar jag till sittdelen då barnet kan sitta upp och kika. Tänkte sätta dit den strax efter han blivit 4 månader.
  • MissKaos

Åh ja. Känner igen det där. Fast jag åker gärna iväg en stund. Men växer för fort det gör hon!! Måstr snart inse att strl 56 är för litet..

sarak skrev 2014-02-14 20:30:02 följande:
    Tror jag har något konstigt hormonpåslag. Jag är så kär i min bebis, klarar knappt att lämna honom ur sikte ens en liten stund. Känner mig alldeles gråtfärdig av lycka så fort jag tittar på honom. Har ångest att han börjar bli så stor. Vill stanna tiden, nu!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min lilla sover och äter. Men jag ät urtrött idag. Hon är inte vaken i timmar på nätterna men vill äta. Äter fort och somnar om. Men bruten sömn om max 3/h pass.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    Repan skrev 2014-02-15 10:27:17 följande:
    Sov från 01-09 inatt!! :))))

Lycka! Ludde sover oftast mellan 21-03 och efter det brukar han sova väldigt oroligt och ryckigt.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-15 10:47:30 följande:
    Min lilla sover och äter. Men jag ät urtrött idag. Hon är inte vaken i timmar på nätterna men vill äta. Äter fort och somnar om. Men bruten sömn om max 3/h pass.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Mkt tufft! Så har Ludde hållt på senaste veckan. Zzzzz men i natt var det 21-03. Då är jag lixom utvilad dagen efter.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2014-02-15 11:18:36 följande:
    Mkt tufft! Så har Ludde hållt på senaste veckan. Zzzzz men i natt var det 21-03. Då är jag lixom utvilad dagen efter.

Hon har nog vaknat o ätit minst var fjärde timma sen födseln...
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-15 10:54:03 följande:

Lycka! Ludde sover oftast mellan 21-03 och efter det brukar han sova väldigt oroligt och ryckigt.
    Ja! Annats har vi haft 8h men med amning o blöjbyte i mitten o det tar ändå en timme o bruten sömn som sagt.

Detta är fantastiskt. Aldrig mått så bra.