• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Undrar om flickor är tidigare än pojkar. Många säger det och med mina barn stämmer det. Ludwig är senare än dottern var.

• MissKaos

Isak var med tidig men inte som E. Båda är överburna dock

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-03-03 16:58:18 följande:
    Testat en filt över huvudet på honom upp åå din axel mär du ammar?
    Ja, men fungerar inget vidare, han är liksom för arg och vild så den glider bort. Det som fungerar bäst är att låta det vara mörkt i sovrummet och ligga i lugn och ro och amma. Det kan ta en stund innan han varvar ner då med, man får lirka lite med nappen ett tag så brukar det lösa sig. Men som sagt, en gång idag fungerade ingenting utom att gå runt och amma. Det har dock fungerat okej nu på eftermiddagen och nu sover han gott i min säng efter amning. Hoppas det är övergående, vill kunna amma var jag än befinner mig och inte bara hemma i sovrummet!
  • Plopps80

Ludde är jobbigast i världen att amma. Drar mig för det. Han är sååå stressad vid bröstet. Hetsäter och släpper och spänner sig. Vet inte vad han sysslar med. Sjukt jobbigt!!! Har fruktansvärt ont i brösten. När han äter på natten/tidig morgon äter han i sömnen och då är han lugn. Står bara ut fast jag inte fattar hur. Ska snart börja med smakpotioner och hoppas han ska få upp ögonen för gröt och banan så man kan minska på amningen.

• Plopps80

Har fått jätteont i bröstet igen då Ludde strulat vid amningen. Kommer nog snart lägga ner detta. Idag ska jag på föreläsning på BVC om sömn med två underbara personer. Ska bli så kul att prata med andra och höra vad de har att säga.

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-03-04 09:44:15 följande:
    Har fått jätteont i bröstet igen då Ludde strulat vid amningen. Kommer nog snart lägga ner detta. Idag ska jag på föreläsning på BVC om sömn med två underbara personer. Ska bli så kul att prata med andra och höra vad de har att säga.
    Visst tog hran flaska? Du kan ju delamma, typ bara kväll, natt och morgon och ge ersättning dagtid om han är bökig. Åh vad jag hoppas att Rasmus ammar snällt snart igen. Jag hade ju tänkt helamma 6 månader då det funkat så himla bra. Tänkt att jag ska ta det lugnt med smakisar och så. Han har ammat minst varannan timme hela natten. Tar igen det han inte har tid att amma på dagen tror jag. Har inte gått att amma nu på morgonen, gick nyss runt och ammade, då gick det bra. S
  • Plopps80
    Jis skrev 2014-03-04 10:02:13 följande:
    Ni som har fler än ett barn, hr ni fått en föräldrargrupp? Jag har inte blivit kallad på någon, vilket är lite tråkigt.

Nej här får man bara det med första barnet vilket är riktigt dåligt. Är det någon gång man behöver det så är det ju när man har fler barn! Har tagit upp detta på BVC.
    sarak skrev 2014-03-04 10:06:56 följande:
    Visst tog hran flaska? Du kan ju delamma, typ bara kväll, natt och morgon och ge ersättning dagtid om han är bökig. Åh vad jag hoppas att Rasmus ammar snällt snart igen. Jag hade ju tänkt helamma 6 månader då det funkat så himla bra. Tänkt att jag ska ta det lugnt med smakisar och så. Han har ammat minst varannan timme hela natten. Tar igen det han inte har tid att amma på dagen tror jag. Har inte gått att amma nu på morgonen, gick nyss runt och ammade, då gick det bra. S

Min dotter har aldrig hållit på så här. Henne ammade jag 6 mån inga problem. Tyvärr har Ludde börjar strula vid flaskan det senaste. Skriker sig blå och vägrar ta den. Djup suck. Kommer fort som fan lära honom äta gröt ha ha. Sa till BVC sköterskan att jag inte kommer köra med smaksensationer utan kommer stenhårt gå in för att konkurrera ut amningen med gröt. Hon bara skrattade. Vet hur jag är
  • MissKaos

Dela med dig sen!

Har isak hemma idag. Fast han är ute med en kompis o hennes pappa. Får nog fixa lunch till alla! Kommer folk ikvöll o hömtar vunna auktioner. Skönt.

Plopps80 skrev 2014-03-04 09:44:15 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

Jis: här får även omföderskor gå i föräldragrupp, vi startade för två veckor sen och kommer gå varannan vecka. Dock är gruppen blandad med förstagångsföräldrar så det blir en del repetition, men kul att komma ut och träffa andra med småttingar o som bor nära :)