• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan

Har haft 2 tuffa dygn..

Lillan har börjat vakna om nätterna igen för o äta o blöjbyte, absolut inget jobbigt med de..

Men vår älskade vovve är så sjuk hon har i 2dygn inte kunnat behålla ngt hon ätit eller druckit..

Vi måste ut med henne ca 1gång i timmen.. Vi bor på 3:e våningen utan hiss och detta springande knäcker en, ingen sömn då hon väcker oss hela tiden o vill ut.. Varje gång vi går upp o ut med henne så vaknar lillan..

Symtomen börjar likna förgiftning ( glykos )

Ni har kanske läst om de som slänger ut dränkt hundgodis/kött? ( glykos ) för att förgifta hundar.. Vi fick en akuttid till veterinären o mannen är iväg med henne nu..

Ohh, mår lagom dåligt själv just nu...

• MissKaos

Fy fan! Stackars hund o stackars er. Blir så arg när man hör om dessa förgiftningar. Var bor ni?

Tuttiluttan skrev 2014-03-04 14:31:22 följande:
    Har haft 2 tuffa dygn..

Lillan har börjat vakna om nätterna igen för o äta o blöjbyte, absolut inget jobbigt med de..

Men vår älskade vovve är så sjuk hon har i 2dygn inte kunnat behålla ngt hon ätit eller druckit..

Vi måste ut med henne ca 1gång i timmen.. Vi bor på 3:e våningen utan hiss och detta springande knäcker en, ingen sömn då hon väcker oss hela tiden o vill ut.. Varje gång vi går upp o ut med henne så vaknar lillan..

Ni har kanske läst om de som slänger ut dränkt hundgodis/kött? ( glykos ) för att förgifta hundar.. Vi fick en akuttid till veterinären o mannen är iväg med henne nu..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Min hund blev sån när dottern var liten. Det var oerhört tufft. Hon hade blivit multiallergisk mot allt i princip. Fick specialfoder och det var ju bra men när dottern började äta och det låg mat lite här och där på golvet blev hon sjuk och kräktes och hade diarre i flera dygn. Sov ingenting i perioder. Hoppas det går bra.

• Plopps80

Besviken på dagens information om sömn, inget man inte visste. Slöseri med tid. Jag var den enda som hade fler barn. För de med flesta barnet kanske det var mer intressant men för mig...nä gäsp...

• sarak
    Tuttiluttan skrev 2014-03-04 14:31:22 följande:
    Har haft 2 tuffa dygn..

Fy vad jobbigt. Krya på henne. Hur har det gått?

Lilleman har ätit ganska dåligt idag med, har inte ro. Han har somnat för kvällen, jag ska göra detsamma. Räknar kallt med att han kommer äta sig igenom denna natt med...Zzzz...Har i varje fall haft en mycket trevlig dag med en kompis som har en bebis som är jämngammal med Rasmus. Semlor i massor och 2 timmars promenad i väder som ger vårkänslor. Underbart. Längtar efter våren, ser framför mig hur Rasmus ligger nöjd på en filt på gräsmattan och leker med en leksak. Vi har köpt hem frön, tänkte försöka mig på lite grönsaksodling. Håller på att bli riktigt husmoderlig av att gå hemma hela dagarna Hembakta semlor till fikat idag, jag som aldrig bakar.
  • Cornelia 084

Usch, idag ska Maya vaccineras och jag har lite smått ångest över det :/ Tycker egentligen att det är väldigt olustigt att spruta in virus i hennes rena och oförstörda kropp :(

• MissKaos

Samtidigt är det fantastiskt att kunna vaccinera och skydda sina barn. Tänk på dom som fick polio.. eller stekramp. Följdetna är ju katastrofala. Hemska sjukdomar..

Cornelia 084 skrev 2014-03-05 09:40:51 följande:
    Usch, idag ska Maya vaccineras och jag har lite smått ångest över det :/ Tycker egentligen att det är väldigt olustigt att spruta in virus i hennes rena och oförstörda kropp :(

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hetsäter och spyr gör min. Fast hon är ok att amma oftast.

Föräldrgrp.. nä inte denna ggn. Får hönga lite m Plopps och hennes barn istället!

Plopps80 skrev 2014-03-03 21:24:20 följande:
    Ludde är jobbigast i världen att amma. Drar mig för det. Han är sååå stressad vid bröstet. Hetsäter och släpper och spänner sig. Vet inte vad han sysslar med. Sjukt jobbigt!!! Har fruktansvärt ont i brösten. När han äter på natten/tidig morgon äter han i sömnen och då är han lugn. Står bara ut fast jag inte fattar hur. Ska snart börja med smakpotioner och hoppas han ska få upp ögonen för gröt och banan så man kan minska på amningen.

• Tuttiluttan

Efter 3 jobbiga dygn så mår vår tik bättre! Som tur va så var de inte glykos förgiftning, dock hade hon fått en inflammation i tarmarna som gjorde att hon hade svår diarré ( avföringen om man du kan kalla de det var i stortsätt bara blod )

Hon har fått special foder, antibiotika och en kräm som återställer tarmfloran! Nu sover hon som en stock o har inte behövt sköta magen på snart 15h, så det går på rätt väg!