• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Ett litet levnadstecken från mig då:

Lisen är fortfarande rosslig och hostig. Men det låter fint i hennes lungor så det är ingen fara.

Igår bytte jag bvc. Blev så otroligt arg och ledsen på min bvc i förrgår.

Lisen hade återigen gått upp väldigt lite. Ca 700gram plus sen hon föddes (9 veckor sedan)

Det ENDA hon säger till mig är att det här är INTE bra. Hon behöver gå upp mer i vikt!

Men hon erbjuder ingen hjälp, jag får inga tips eller så. Jag frågade VAD jag ska göra då. Hon svarade att jag själv får försöka få en remiss någonstans ifrån för att få komma till barnkliniken i norrköping (eftersom det är något fel på Lisen tydligen)

Efter det mötet bröt jag ihop. Jag blir så ledsen av att höra att det är något fel men ingen hjälper mig!

Så igår fick jag komma till Finspångs vårdcentral. Träffade världens trevligaste läkare som lugnade mig och sa att det är säkert ingen fara osv. Hon pratade med tjejerna på bvc där (som ligger i huset brevid vc) och de ringde mig sen.

Hon tyckte att vi skulle komma till henne istället för att gå till vår bvc här i byn.

Hon gav mig lite tips och råd ang. amning och att jag skulle komplettera med Althera (ersättning) efter amning.

Idag var jag där. Lisen hade gått upp 185 gram på TVÅ dagar. Hon har högst gått upp 110 gram på en vecka annars.

Hon på bvc sa att hon tror Lisen har vant sig vid att äta små mängder eftersom hon haft lite jobbigt med ätandet pga täppt näsa. Därför har hon inte töjt ut magsäcken.

Bvc tjejen avslutade vårat möte med: ni behöver INTE vara oroliga. Hon kommer gå upp i vikt.

Och det var såå skönt att höra det istället för det vi hört i 7 veckor från det andra bvc.

Mitt mål är nu att Lisen ska vänja sig vid att amma längre stunder och få i sig mer mat. Vi kompletterar med ersättning nu ett tag framöver och till slut hoppas jag att vi kan helamma igen!

Långt blev det...

• Förstaförsökaren26

Åh, va skönt att det ljusnar nu iallafall!! En del ska inte jobba med människor!! Inkompetenta människa!! De ska ju finnas där som stöd å ge råd!! BRA att du bytte!!!

• Irlais

Min bebis hånglar passionerat med sina händer och med alla leksaker han får tag på, ser ganska roligt ut. Tycker synd om hans första hångel kan jag säga :)

Ammar väl varannan timme i snitt men det går max 3h emellan, ibland en timme. Tycker det är ok ändå, förut tog ju varje amning jättelång tid och fick fippla med amningsnappen, hatade det! Nu är det ju bara att slänga fram bröstet och han blir oftast klar väldigt snabbt :) hade varit skönt att slippa vakna så ofta på natten bara, kan oftast inte liggamma heller för lillen är täppt i näsan och låter, och då vaknar sambon :/

• IdaJ

Ted äter tyvärr också konstant på sina händer.

Nu har vi ÄNTLIGTEN kommit på vad det är som gör att Ted har ont i magen, dom jäkla D-dropparna!!

• MissKaos

Trött bebis.. vill inte sova! Har uppräclt att man ksn försöka ta saker. Utveckling...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

..och mamman mår ännu illa. Måste kontakt vc om de inte ger sig. Blev ju sjuk i tis

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oj! Har inte hört ngn mer som fått det. .vad gör ni då? Han måste ju ha dom..

IdaJ skrev 2014-02-28 21:24:37 följande:
    Ted äter tyvärr också konstant på sina händer.

Nu har vi ÄNTLIGTEN kommit på vad det är som gör att Ted har ont i magen, dom jäkla D-dropparna!!

• MissKaos

Elsa äter vsr 3-4h dag/natt o konstant kvällstid. Typ ibland oftare. Igår åt hon ca 21:30 somnade 21:45 vaknade och åt 01:30 sen åt hon igen en gång på natten och sen var det ljust och fågelkvitter nästa gång gissar att klockan var 5? Sen har hon ätit ett par ggr sover nu i sin säng igen. Har inte ens klätt på henne.

• Plopps80

Kul att höra hur era små funkar i sina rutiner Alla säger till mig att Ludwig äter för mycket/ofta och jag blir stressad. Men han sover ju väldigt bra på nätterna och BVC säger att han äter mkt för att kompensera att han inte äter så mkt på natten. Balans i mjölkfabriken I natt sov han mellan 22-05 och sedan vidare till 07. Somnade sedan om och sover ännu 9:45. Gick just upp. Mannen jobbar över och åkte redan 05 imorse. Väckte då dottern men jag upp å tvingade henne att ligga stilla framför tv:n och somna om. Vi sov till 9:30. Kan bli en bra dag. Fast jag är konstigt nog slöare när jag sovit så här länge. Jag la mig nämligen 21 igår haha.