• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

..eller så struntar jag i psykologen och gör fel eftersom det funkar...

Plopps80 skrev 2014-03-02 16:27:27 följande:
    Jag har inga bra tips gör lite olika. På dagen lägger jag alltid ner Ludwig när han är trött så han får somna själv. Det funkar 9 ggr av 10. På kvällen är det knivigare. Ammar honom till han är komatrött och lägger ner honom i sängen. Inte ofta somnar han men ibland. Annars går vi med honom tills han somnar och lägger ner honom sovande. Ibland vaknar han, ibland sover han vidare. Skulle säga att Ludwig sover 95% i min säng men vi kämpar på. Är bjuden på föreläsning med två barnpsykologer om sömn på BVC på tis 17-18:30. Ska bli mkt intressant. Kanske något för dig miss kaos

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ja men det är nog rätt intressant. Hon är jättebra gick hos henne när jag hade förlossningsdepression. Nu kan man ställa frågor om sömn för barn mellan 3-6 månader och de kommer berätta vad man kan förvänta sig osv. Tycker om sånt så jag ska gå. Tänkte du kunde hängt med å tagit me Elsa. Tråkigt att gå själv men jag hajar

• sarak

FörstaFÖRSÖKAREM26 -En till med mycket hår!! Sötis!! Rasmus har precis börjat gilla babygymmet lite. Han tyckte det var lite läskigt först tror jag, låg och tittade på djuren några sekunder, sedan började underläppen darra och han började gråta. Så han har suttit i mitt knä utanför gymmet ett tag nu och tittat och nu funkar det. Men han tröttnar på det mesta ganska snabbt, några minuter sedan vill han göra något annat

• Ireth81

Här är en hårig kille till min kille blir 8 veckor idag så skönt att det inte bara är min som har mycket hår. Alla är så förvånade över hans "man" men ingen av oss föräldrar hade mycket här.

En fråga till er med barn med hår, drar de sig i håret? Min kille drar sig jämnt i håret o skriker för det gör ont

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-03-02 20:22:00 följande:
    instagram.com/p/lDUDA5MB7X/
    Coola killen!! Duktig och hålla i sked. Rasmus har också börjat hålla mer i saker, men bara om han får tag i dom av en slump. Ser inte att han kan sikta in sig efter ett specifikt föremål och ta tag i det än.
  • Ireth81
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-02 20:32:39 följande:

Hmm njae ibland när hon blir frustrerad vid amningen så kan hon dra lite i håret. Var tydligen vanligt sa BVC.

Okej för S drar sig i håret när han är trött o klappar sig på huvudet liksom o tar tag