• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Ludwig är som förbytt. 4:e språnget är han inne i och jösses han är så gnällig och ledsen. Vill bara amma och sover oroligt. Han har tagit ett kliv i det mentala igen jösses vad det händer grejer. Han greppar saker men ganska omedvetet ännu. Tycker synd om honom då jag märker att han inte är tillfreds. En positiv sak är att han börjat däcka på kvällem vid 19:30-20. Han vill inte sova i sängen men från att vi fått gå runt med en klarvaken lite smågnällig pojke på kvällen sover han i knät eller på ett täcke i soffan. Melatonin börjar ju produceras mellan 3-4 mån. Det hormonet gör så man blir trött på kvöllen. Gillas Ha en riktigt bra dag miss Kaos. Ses på mån

• Irlais

Jag blir tokig på läckande bajsblöjor! Vissa dagar byter jag kläder på lillen 3-4 ggr, känns lagom rimligt...

Sambon är övertygad om att jag "gör något fel" för när han sätter på blöjan läcker den ju inte. Han ser inte kopplingen mellan att han tar mycket färre byten (och oftast blir det inte bajsblöjor av dom heller) och att det är färre läckage. Ja ja.

Har ni också läckande blöjor (främst vid ryggen) eller klarar ni er bättre? Tips?

• MissKaos

Ja. Läckblöjot.

Tips? Bit ihop det blir bättre när dom börjar äta fast mat!

Irlais skrev 2014-03-07 13:12:30 följande:
    Jag blir tokig på läckande bajsblöjor! Vissa dagar byter jag kläder på lillen 3-4 ggr, känns lagom rimligt...

Sambon är övertygad om att jag "gör något fel" för när han sätter på blöjan läcker den ju inte. Han ser inte kopplingen mellan att han tar mycket färre byten (och oftast blir det inte bajsblöjor av dom heller) och att det är färre läckage. Ja ja.

Har ni också läckande blöjor (främst vid ryggen) eller klarar ni er bättre? Tips?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Varje gång Ludwig bajsar har det läckt. Först läckte det i ryggen och då bytte jag till större storlek. Då läckte det vid låren. Men jag sätter blöjan rätt hårt runt låren och ser till så ingen kant är vikt. Nu är det lite bättre. Sen bajsar han väldigt sällan numera. Han har inte bajsat sedan i söndags. När dottern var liten läckte blöjorna någon enstaka gång men nu är det ju katastrof. De måste ha blivit sämre!

• moruri

Idag har jag en förfärligt dålig dag. Känner inte för att varken vara mamma eller sambo. Inte riktigt känt såhär innan. Är så less på allt, att ständigt tänka på andra framför mig själv. Så får jag sådan grov ångest att jag tänker så. URK! Vill bara stoppa huvudet i sanden och bööööla.
    Känner mig som den sämsta mamman någonsin idag.

En vän kommer strax hit, hoppas hon lyckas få tillbaka mig till normalt tillstånd.

• MissKaos

Testar lidls blöjor. Tycker dom är bättre. Libero sitter sämst pampers bättre. Korsdra blöjorna kan hjälpa men det är ju det att dom inte kan ta hur stor volym som helst på hut kott tid som helst. Tyvärr...

Plopps80 skrev 2014-03-07 13:47:37 följande:
    Varje gång Ludwig bajsar har det läckt. Först läckte det i ryggen och då bytte jag till större storlek. Då läckte det vid låren. Men jag sätter blöjan rätt hårt runt låren och ser till så ingen kant är vikt. Nu är det lite bättre. Sen bajsar han väldigt sällan numera. Han har inte bajsat sedan i söndags. När dottern var liten läckte blöjorna någon enstaka gång men nu är det ju katastrof. De måste ha blivit sämre!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Plopps vilken skräck en veckas bajs.. har just fått två dagars av E. Det räckte..

Jag bara shoppar! Sommarkläder på villervallas outlet. Nu har båda ungarna 2 omgångar o sonen ny onepice. Såg att hans gamla satt på halva vaden plötdligt...

• Plopps80
    moruri skrev 2014-03-07 16:38:13 följande:
    Idag har jag en förfärligt dålig dag. Känner inte för att varken vara mamma eller sambo. Inte riktigt känt såhär innan. Är så less på allt, att ständigt tänka på andra framför mig själv. Så får jag sådan grov ångest att jag tänker så. URK! Vill bara stoppa huvudet i sanden och bööööla. Känner mig som den sämsta mamman någonsin idag. En vän kommer strax hit, hoppas hon lyckas få tillbaka mig till normalt tillstånd.

Bra att du kan skriva om det. Låt känslorna komma och acceptera det du känner. Tänk tankarna fullt ut. Gråt en skvätt. Det kommer bli bättre. Känner så ibland jag med! I veckan har jag haft två riktigt dåliga dagar. Ena dagen tog sambon barnen och gick ut. Jag sov i 3 timmar. Jösses var som en ny människa. Sömnbrist, trötthet och brist på egen tid kan knäcka en.
    MissKaos skrev 2014-03-07 16:50:40 följande:
    Testar lidls blöjor. Tycker dom är bättre. Libero sitter sämst pampers bättre. Korsdra blöjorna kan hjälpa men det är ju det att dom inte kan ta hur stor volym som helst på hut kott tid som helst. Tyvärr...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Blev inget bajsbad han bajsade idag och libero 3 tog det. Inget läkage. Massa bajs och nöjdare bebis. Har också hört att Lidl har bra blöjor. Kompisen köper de.