• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Lisen är som sagt 9 veckor nu och hon har börjat sträcka sig efter saker och greppa tag. Varje gång vi lägger henne på skötbordet så sträcker hon sig efter figurerna som vi hängt där ovanför henne.

Känns tidigt men det kanske det inte är? Greppar era små gullegryn ännu?

• Plopps80
    FiaFunderar skrev 2014-03-03 11:49:46 följande:
    Lisen är som sagt 9 veckor nu och hon har börjat sträcka sig efter saker och greppa tag. Varje gång vi lägger henne på skötbordet så sträcker hon sig efter figurerna som vi hängt där ovanför henne. Känns tidigt men det kanske det inte är? Greppar era små gullegryn ännu?

Det är tidigt. Ludde är 3 mån minns inte hur många veckor 14 kanske och han greppar saker nu. Han upptäckte sina händer förra veckan.
  • MissKaos

Ja hon fångar gubbarna i babygymmet nu! Blev två månader 21

Lisen är som sagt 9 veckor nu och hon har börjat sträcka sig efter saker och greppa tag. Varje gång vi lägger henne på skötbordet så sträcker hon sig efter figurerna som vi hängt där ovanför henne.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Här är en som inte längre har ro att amma dagtid. Blir så arg när man försöker lägga honom till bröstet. När det gått 3-4 timmar sedan senaste amningen och han är kinkig förstår man ju att han borde vara hungrig, men nej, ska INTE äta. Får locka och truga innan det går och mycket skrik och bök. Nyss var han alldeles hopplös, inget var bra. Tillslut fick jag gå runt och amma. Försökte sätta mig efter ett tag, men du blev det kink. Måste testa amma i sjalen tror jag, tungt att bära ammandes bebis! Tror han tar igen utebliven amning på nätterna. Då är det aldrig några problem utan han tuttar gladeligen på både ofta och länge. Håll på att bryta ihop vid 4 inatt, var så trött och han bara åt och åt. Brukar kunna sova när han ammar, men har legat mycket på sidan nu och får ont i höfterna. Blä..

• moruri

Riktigt irriterad när jag äntligen hade packat ner Ungern i vagnen och står med sko på kan jag inte hitta varken några dörrnycklar eller bankkort ;,( låg i jackan sambon tog i morse och han har nu åkt till Danmark och kommer hem ikväll. Hittar ingen extra nyckel heller. Så bara att ställa in promenaden och shoppingrundan och klä av barnen igen. Morr!!!

• sarak
    moruri skrev 2014-03-03 13:55:02 följande:
    Riktigt irriterad när jag äntligen hade packat ner Ungern i vagnen och står med sko på kan jag inte hitta varken några dörrnycklar eller bankkort ;,( låg i jackan sambon tog i morse och han har nu åkt till Danmark och kommer hem ikväll. Hittar ingen extra nyckel heller. Så bara att ställa in promenaden och shoppingrundan och klä av barnen igen. Morr!!!
    Åh vad surt!!
  • sarak
    Det är nog tidigt. Rasmus är drygt 3 månader. Har sista veckan börjat att mer ta tag i saker. Men det känns fortfarande mer som han får tag i dom av en slump när han vevar med sina armar än att han siktar och tar tag
  • MissKaos

Testat en filt över huvudet på honom upp åå din axel mär du ammar?

sarak skrev 2014-03-03 13:54:45 följande:
    Här är en som inte längre har ro att amma dagtid. Blir så arg när man försöker lägga honom till bröstet. När det gått 3-4 timmar sedan senaste amningen och han är kinkig förstår man ju att han borde vara hungrig, men nej, ska INTE äta. Får locka och truga innan det går och mycket skrik och bök. Nyss var han alldeles hopplös, inget var bra. Tillslut fick jag gå runt och amma. Försökte sätta mig efter ett tag, men du blev det kink. Måste testa amma i sjalen tror jag, tungt att bära ammandes bebis! Tror han tar igen utebliven amning på nätterna. Då är det aldrig några problem utan han tuttar gladeligen på både ofta och länge. Håll på att bryta ihop vid 4 inatt, var så trött och han bara åt och åt. Brukar kunna sova när han ammar, men har legat mycket på sidan nu och får ont i höfterna. Blä..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gött!!

Jis skrev 2014-03-03 11:06:45 följande:
    Misskaos, sålde oxå för 2400kr

• MissKaos

Elsa fick en docka av grannarna idag. Hon log mot den urrade högljutt sen tog hon den o stoppade i munnen. Hon struntar visst i att hon inte är gammal nog för att ta ännu... kul såg der ut! Isak hade samms dockor i sin sängmobil son den E fick. Roligt dom ärå söta