• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Vad skönt! Nu hoppas vi ni får sova gott inatt hela fsmiljen.

Tuttiluttan skrev 2014-03-05 15:48:54 följande:
    Efter 3 jobbiga dygn så mår vår tik bättre! Som tur va så var de inte glykos förgiftning, dock hade hon fått en inflammation i tarmarna som gjorde att hon hade svår diarré ( avföringen om man du kan kalla de det var i stortsätt bara blod )

Hon har fått special foder, antibiotika och en kräm som återställer tarmfloran! Nu sover hon som en stock o har inte behövt sköta magen på snart 15h, så det går på rätt väg!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne
    Cornelia 084 skrev 2014-03-05 09:40:51 följande:
    Usch, idag ska Maya vaccineras och jag har lite smått ångest över det :/ Tycker egentligen att det är väldigt olustigt att spruta in virus i hennes rena och oförstörda kropp :(
    Försök att inte tänka så. Sjukdommar är en naturlig del av livet som ingen människa någonsin kan undkomma. Och dessutom är det är ju som MK skriver, fantastiskt att vi idag kan skydda våra barn på ett helt annat sätt än vad som var möjligt förr. (Och om jag ska vara hemsk så är det ju tyvärr så att våra barn redan är fullproppade med kemikalier eftersom vi och deras omgivning, så så värst rena och oförstörda kan vi ju fundera på om deras kroppar är...)
  • Ireth81
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-05 12:18:46 följande:

Ni i denna tråd som fött med akut kejsarsnitt har ni anmält detta till era försäkringsbolag å fått ersättning?! Om ja vilket bolag har ni?!

Jag fick inget för de mena på att det är bara ur akuta snitt som ersätts.(alltså sådana där du ät sövd). Jag kollade med min graviditetsförsäkring. Det var If.
  • Förstaförsökaren26

Ireth81 - hmm ok ska ringa Trygg-Hansa imorgon för i spec står det att de ersätter vid akut snitt kod 82.1 typ å på min journal har jsg den koden.

• Cornelia 084

Miss Kaos & Felinne: ja, jag vet att det man vaccinerar mot kan vara direkt farligt.. Det är också därför vi valt att vaccinera henne trots mina olustkänslor kring det.

Hon kanske inte är så oförstörd, nej, med tanke på det samhälle vi lever i.. Men allt är ju relativt :)

Sprutorna gick iaf bra, även om hon blev ledsen såklart, men lugnade sig ganska snabbt efter en slurk sockerlösning. Nu inväntar vi bara febern .. Maya fick även mot Hepatit B pga utländsk förälder och att vi årligen hälsar på hans släkt i utlandet.

• Cornelia 084

Förstaförsökaren: jag har en vän som snittades akut, alltså inte sövd, hon hade Trygg-Hansa och fick ersättning på ett par tusen kronor. Har hört att Trygg-Hansa är bland de mest generösa gällande gravidförsäkring. Så ring absolut och kolla med dem!

• Ireth81
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-05 20:36:08 följande:

Ireth81 - hmm ok ska ringa Trygg-Hansa imorgon för i spec står det att de ersätter vid akut snitt kod 82.1 typ å på min journal har jsg den koden.

Okej, men det är inte omöjligt att trygg-Hansa har andra klausuler än If, alla bolag har ju olika. Så kolla med dem. Jag fick inget men som sagt de är olika. Håller tummarna för dig
  • moruri

Min Bvc har aldrig erbjudit sockerlösning, inte hört talas om det heller innan jag läste det här nu. Så konstigt, Ferdinand har ju tagit massa vaccin, iofs har han alltid lugnat sig supersnabbt men man kan ju tycka de kan erbjuda iaf.

• siolina
    moruri skrev 2014-03-06 09:52:10 följande:
    Min Bvc har aldrig erbjudit sockerlösning, inte hört talas om det heller innan jag läste det här nu. Så konstigt, Ferdinand har ju tagit massa vaccin, iofs har han alltid lugnat sig supersnabbt men man kan ju tycka de kan erbjuda iaf.
    Det har inte erbjudits hos oss heller.