• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Äh ammadr barn får äta hur dom vill.

Plopps80 skrev 2014-03-01 09:45:19 följande:
    Kul att höra hur era små funkar i sina rutiner Alla säger till mig att Ludwig äter för mycket/ofta och jag blir stressad. Men han sover ju väldigt bra på nätterna och BVC säger att han äter mkt för att kompensera att han inte äter så mkt på natten. Balans i mjölkfabriken I natt sov han mellan 22-05 och sedan vidare till 07. Somnade sedan om och sover ännu 9:45. Gick just upp. Mannen jobbar över och åkte redan 05 imorse. Väckte då dottern men jag upp å tvingade henne att ligga stilla framför tv:n och somna om. Vi sov till 9:30. Kan bli en bra dag. Fast jag är konstigt nog slöare när jag sovit så här länge. Jag la mig nämligen 21 igår haha.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fia man blir arg när man hör det. Dåligt av ditt gamla bvc minst sagt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Jag får höra båda delar - att jag ger mat för ofta och även för lite! Det är det med att ge för lite som jag har fastnat för! Hon får äta precis när hon vill! Ibland kan hon ligga nästan hela natten/dagen och äta.

• IdaJ
    MissKaos skrev 2014-03-01 09:28:23 följande:

Oj! Har inte hört ngn mer som fått det. .vad gör ni då? Han måste ju ha dom..

Enligt min BVC så är det tydligen rätt vanligt. D-dropparna finns i 2 olika oljor tydligen. Tål dom inte den ena så brukar dom klara den andra, så det är bara till att leta upp den andra :)
  • MissKaos

Alltid lär man sig ngt nytt!! Vad bra medven enkel lösning!

IdaJ skrev 2014-03-01 11:10:23 följande:
    Enligt min BVC så är det tydligen rätt vanligt. D-dropparna finns i 2 olika oljor tydligen. Tål dom inte den ena så brukar dom klara den andra, så det är bara till att leta upp den andra :)

• MissKaos

..mjölkstockning.

• moruri

Idag ska jag och mina två bästa vänner ha girlsnight! Dricka vin och snacka skit! Pojkarna somnade gott i pappas famn så nu står jag och väntar på bussen. hoppas ni alla har en trevlig helg! :)

• sarak
    MissKaos skrev 2014-03-01 13:07:01 följande:

..mjölkstockning.

Nä, hoppas du fått ordning på det. Har fått två hittills, men har fått bukt med dom snabbt