• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan

Kan tillägga att vår son ligger bra bit över normalspannet när det gäller vikt och precis innanför när det gäller längd.

• Plopps80

Gud jag är ett vrak. Ludwig är som förbytt. Håller på och joxar på natten från kl 02 eller 03. Vill ha mat varje timme eller 1,5 timme. Vill inte ge honom bröstet så ofta och dessutom är han inte hungrig för jag gjorde 60 ml ersättning och han drack max 15-20 ml. Han skriker i sömnen och vaknar med ett skrik. Gnäller och tjurar. Men leker man med honom så skrattar han å sen kommer han på att han ska gnöta igen. Jösses har fått en bortbyting. Är lite orolig att han är sjuk. Verkar inte vara tänder på gång och han har ingen feber. Är ju ett språng så det gäller väl bara att stå ut. Men fy fan vad trött jag är. Huvudet sprängs.

• siolina

Jamil är 15 veckor om jag räknar rätt och väger 6 kg och är 60 cm lång. Det verkar som han har lagt sig på sin kurva nu. Vi använder tygblöjor, det var någon som frågade. Vet inte om det håller tätare, men vi har inga problem med det. I och för sig hamnar det mesta av Jamils bajs i toan, men han bajsar fortfarande ett par gånger om dagen och ofta blir det någon bajsblöja per dag. Annars är han fortsatt glad och nöjd. Har faktiskt inte märkt av några särskilda språng.

• MissKaos

Kass natt..

Sen fråga: ser ni ngn antydan till tand? Ser en vit prick i Elsas underkäke. Undrsr om detr tandanlag eller om hon tänker odla tand tidigt?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ludwig vägde senast 6,6 kg och var 62 cm. Bajs upp i nacken idag. Hela blöjan full. Dagen blir bara bättre

• MissKaos

Ska ju komma vid sex månader typ. V

Inte än.. kul m amningen om hon blir haj nu.

Plopps80 skrev 2014-03-08 16:09:19 följande:
    Miss k kan säkert vara tanden du ser

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

SaraK - va söt! :) här hemma har vi oxå börjat få fyllda bajsblöjor, någon enstaka som läckt! Lagom när man redan bytt å fått på kläderna så poff typ! Bara att byta igen!!

• Plopps80
    sarak skrev 2014-03-09 16:18:18 följande:
    Vårkänslor och premiär för sittdelen i barnvagen  

Söt hur gammal är han? Ludde är 15 veckor. 3 mån och 2 veckor. Är sugen på sittdelen jag med men avvaktar lite till. Däremot ska jag börja med smakportioner bästa vecka. Han äter varannan timme på dagen och har alltid sovit bra om nätterna. Men nu vaknar han och skriker varje timme från kl 02-07. Han åt så här ofta första veckorna och han har aldrig skrikt på nätterna en enda gång. Men tydligen är det vanligt i hans ålder.