• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-03-09 16:44:10 följande:

Söt smile1.gif hur gammal är han? Ludde är 15 veckor. 3 mån och 2 veckor. Är sugen på sittdelen jag med men avvaktar lite till. Däremot ska jag börja med smakportioner bästa vecka. Han äter varannan timme på dagen och har alltid sovit bra om nätterna. Men nu vaknar han och skriker varje timme från kl 02-07. Han åt så här ofta första veckorna och han har aldrig skrikt på nätterna en enda gång. Men tydligen är det vanligt i hans ålder.
    14 veckor kanske, tappat räkningen 26 november kom han. Han får nog använda liften ett tag till, sover så himla bra i den. Men idag hade han precis sovit en stund inne och vi tänkte dricka kaffe ute i solen så då fick han testa sitta i vagnen. Och det var ju populärt
  • Plopps80

Ludwig är född 23 nov. Han sover också himla gott i liggdelen men vaknar han ute blir han så himla irriterad på att bara ligga rakt upp och ner. Vi är ute väldigt mkt och vi börjar få pallra upp honom i liggdelen så han kan sitta upp och titta på allt. Samtidigt känns han förliten för en stor sittdel. Han är verkligen i en övergångsperiod från liten bebis till större bebis. Alltid svårt i övergångsperioder.

• MissKaos

Vi bar ut babysittern idag vid kaffedax skönt tyckte bebisen.

Testat att springa idag. Eller springs är att ta i. Snigelfart ca 2km. Sååå skönt. Vågade inte längre fårse hur kroppen reagerar på det imorgon. .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Tycker det är lite svårt att stimulera mina gossar samtidigt. Ferdinand vill ju bara springa runt och busa hela tiden nu, ingen lugn stund där inte. Klappvisor och sånger roas båda av men inte en längre stund. Känner mig lite splittrad en sekund lek här och sen en sekund där.. Tänkt att jag ska börja gå till öppna förskolan så Ferdinand kan få busa runt med andra småttingar men också så svårt att hålla koll så han leker snällt ;) och inte nyps. Inte vågat mig dit hur som helst än. Är nog själv lite blyg att gå själv också. Som tur är stötte vi på min mans bekanta och hans fru. De har en tvååring och hon ska föda nr två i april. Så vi har sagt att vi ska börja hänga ute i parker tillsammans. Kul att lära känna någon som också är mammaledig. Ska nog släpa med henne till någon öppen förskola i veckan...

Ett årskontroll och vaccin för Ferdinand och tre månaders vaccinet och koll för Douglas imorgon. Ska bli spännande. Hoppas de klarar av vaccinationerna utan nå sveda och feber.

• Plopps80
    Jis skrev 2014-03-09 18:40:21 följande:
    Så söt plopps!

Tack Idag fick Ludde smaka 1 tsk banangröt. Han verkade gilla det. Han blir 4 mån om 13 dagar. Lite får man fuska. Längtar till han äter mat!
  • MissKaos

Ja!! Isak fivk riktiga smakport vid tre månader han verkar ha klarat det

..men då är Rlsa snart tre månader. Dry hår för fort!

Båda barnen sover i sina sängar. Vi har kollat tv.

Lyx!!

Ska nog borsta tänderna så man orkar dagen imorgon!

Plopps80 skrev 2014-03-09 20:58:49 följande:
    Tack Idag fick Ludde smaka 1 tsk banangröt. Han verkade gilla det. Han blir 4 mån om 13 dagar. Lite får man fuska. Längtar till han äter mat!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Va söt han är plopps!! Åh va roligt att han gillade det! Hehe räknar ner dagarna tills det är dags att sluta amma! Veckan före midsommar är det finito! Har då ammat i nästan 6 mån, slutar 10dagar innan!

• Felinne

Ungefär hur långa pass sover era bebisar på dagarna? Sover de i vagn, sele, på er, i sängen eller på något annat sätt? Och hur sover de på natten?