• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-08-08 22:31:34 följande:
    JAg har i vanliga fall mellan 70-75 a/b.. så nu köpte jag 80C och dom känns ännu stora för mig. Hade den strl sist och det räckte dom töjjer sig bra. Mao ingen aning om hur stora dom hade.. Tyvärr.. Såg att det fanns förstora för MIG men det säger ju inte så mkt.
    Tack för ditt svar, jag får helt enkelt vänta och se :)

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-08-08 22:33:47 följande:
    Fina grejer miss k. Kollade på tjejavd och det var samma grejer som på pojk fast rosa och rött. Mkt bättre förr när alla bebiskläder var på samma ställe. Skulle också köpt elefanttrosorna men det blev inte så. Bra att ha under klänningar för att slippa troskant. Så det fanns mycket till pojke 110 har han antar jag? Hittade ingenting till dottern. Förr kunde jag springa runt hur länge som helst bland kläderna. Nu var det klart på 5 minuter. Inte ett plagg blev det.

116.... Han är jättelång! Eller dubbelstr 110/116. Hans 110byxor passar exakt just nu, så det var dax för större.. Sen beror det ju lite på. Skilljer mkt mellan olika märken.

Under kläningar måste jag numera ha sånna där u nderkjolar som är som byxor? Får skav mellan benen *ieuu* äckligt. Blir svettig där. INTE van vid den effekten. Trosorna är sjukt sköna. Funderar paå tt sova i dom.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-08-08 22:33:47 följande:
    Fina grejer miss k. Kollade på tjejavd och det var samma grejer som på pojk fast rosa och rött. Mkt bättre förr när alla bebiskläder var på samma ställe. Skulle också köpt elefanttrosorna men det blev inte så. Bra att ha under klänningar för att slippa troskant. Så det fanns mycket till pojke 110 har han antar jag? Hittade ingenting till dottern. Förr kunde jag springa runt hur länge som helst bland kläderna. Nu var det klart på 5 minuter. Inte ett plagg blev det.

Jag hittade ett par röda brallor på pojk... Nöjd med det då jag har köpt en hel del i blått.
    Jag är nöjd. men nöjdast är nog lillskiten som sovet. Ska jag med göra nu.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Påminnmig!

Eyeonly skrev 2013-08-08 23:06:36 följande:
    Miss kaos: ja tack gärna , de är lite långt från Kiruna :)

Mina fogar eller bakfogen rättare sagt. Är mos idag.
  • Ellez

Ja mina sammandragningr är mycket. Oftast kommer de så fort jag rör på mig. Typ direkt jag reser mig från soffan. Klarar knappt av att sköta något längre. Är det någon mer som har så mycket eller ni har bara ibland?

• Plopps80

Samma här. Låren skaver mot varandra när det är varmt. Fruktansvärt obehagligt. Jag har smala vältränade ben annars som inte är i närheten av varandra. Härligt att trosorna är så sköna. Får bli en tur dit snart igen På dam har dom ju verkligen hur mycket kläder som helst! Vill inte köpa för mycker dock då jag inte planerar att vara tjockis någon längre tid efter fl. Behöver thermobyxor och jacka till tösen. Och så kan man ju hoppas att det finns några kläder man känner för att köpa på flickavd. Hon behöver mycket nytt. Börjar väl dra sig mot 122 som hon har växt i sommar.

• MissKaos

Jag ska åka igen i höst.. då för tvättlappar etc. Nej jag planerar med diet efteråt! Och träning. Underkjolsbyxor finns på twillfit. Dom kan jag hacändå har någon kjol som vill klistra fast på benen och då är det ju perfekt.

Köpte vinterjacka till Isak finns massa ytterkkäder nu. 280kr. Termosbyxorna var slut. Overall köpte jag på rean.. på fel säsong. Lager 157 öppnar ju i kållered under aug dom har ju med bra grejer ibland.

Regnställ och extra överdragsbyxa rill sonen inköpt! Fodrade regnkläder från abeko 270 kr. Super billig. Blir så mkt bara när man åker. Strumpor och kalsonger i stora högar!

Plopps80 skrev 2013-08-09 08:50:54 följande:
    Samma här. Låren skaver mot varandra när det är varmt. Fruktansvärt obehagligt. Jag har smala vältränade ben annars som inte är i närheten av varandra. Härligt att trosorna är så sköna. Får bli en tur dit snart igen På dam har dom ju verkligen hur mycket kläder som helst! Vill inte köpa för mycker dock då jag inte planerar att vara tjockis någon längre tid efter fl. Behöver thermobyxor och jacka till tösen. Och så kan man ju hoppas att det finns några kläder man känner för att köpa på flickavd. Hon behöver mycket nytt. Börjar väl dra sig mot 122 som hon har växt i sommar.

• MissKaos

Hur man kör slut på en fyraåring: avresa ca 9:15. Kom hem 18. Shoppa däremellan med avbrott för lunch och fika. Att han var duktig som inte bröt ihop nät han skulle prova jackor tröjjor etc..

• Plopps80

Deras tvättlappar är ju väldigt billiga mot i butik. Har en angel care blöjhink och retfill på babyproffsen kostar 200:- på Gekås 99:- så det ska jag bunkra upp. Har alltid köpt skidbyxa och jacka i ett set där för 399:- de har haft i alla möjliga färger. Har dom tagit bort dessa set blir jag riktigt nere. Ska skriva till Boris och ta upp det här. Dom kanske har bytt ansvarig för barnkläderna. I samband med att dom flyttade upp barn har sortimentet halverats. Trodde först det berodde på flytten upp men det var ju två år sedan! Är väldigt nöjd med allt förutom bebis och barn.

Svar på tråden December bebis 2013