• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Barn fanns mkt. För större killar iaf. Det fanns kanske set vinter kollade inte på det. Fåt köpa byxorna nästa gång! Regnkläder fanns mängder. På dam hängde en skitcool regnkappa.

Mammakläder fannsmer förr

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Mammakläderna var en hel avdelning förr, nu var det 4 ställ. Jag gillar inte mammakläder så jag har väl inte reagerat på det fick du tag i amningskudde då?

• MissKaos

Nej missade tom kolla på det.

Det som var bra åå mamma avd var leggings ich baströjjor som ser helt vanliga ut men magen får plats. Och trosorna hehe

Plopps80 skrev 2013-08-09 10:54:58 följande:
    Mammakläderna var en hel avdelning förr, nu var det 4 ställ. Jag gillar inte mammakläder så jag har väl inte reagerat på det fick du tag i amningskudde då?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nania

Wee här dök halva barnvagnen upp idag i alla fall! Andra paketet är tyvärr lite efter från Holland och kommer nog på måndag. :) 

• Repan

Hm känner mig lite förvånad över det faktum att profylaxkurser överhuvudtaget inte ges gratis längre (trots att man vet hur bra det är?) och dessutom är ordentligt dyra, minst 2000 kronor. 

Känner mig så trött på att allt som har med barnafödande och göra sparas in på så extremt. 

Bebis BF 20 december 2013
  • Elsapelsa11
    mamma till oliver skrev 2013-08-08 21:56:40 följande:
    Elsapelsa: ja det finns en Facebook grupp :) så välkommen allihopa :) sök på Elin brodin på Facebook hon är mörkhårig och har en brun/ grön skjorta på sig och håret hänger lite fram , under sitt kort står det Jönköpings university Kalmar , lägg till henne som vän och skriv i ett meddelande att ni vill vara med i december bebis :) så lägger hon till er :) välkommen :) super bra gäng och sammanhållning :) Miss kaos : mycket fint , längtar tills okt då jag får handla :)
    Tack! Har nu addat och skickat ett meddelande så då väntar jag på att bli inbjuden i gruppen. Eller ska jag göra nåt mer? :)

Miss K vad kul med Ullaredsshopping! Jag är också väldigt sugen! Får se om det kan bli en tripp i höst! :)

Ellez, jag har ju inte så mycket sammandragningar än. Men med dottern så hade jag mycket och då kom de väldigt lätt. Jobbigt, men som tur var kollades det upp och när bm och läkaren tyckte det var för risky så sjukskrev de mig. I början märkte jag inte så stor skillnad. Men när jag passerat v. 37+0 så avtog de. När hon egentligen var färdig och kunde komma! :) Hon kom 38+3. Tappen blev påverkad i slutet och jag tog det väldigt lugnt. Rätt frustrerande i mellanåt. 
  • Repan

Jag får sammandragningar när jag dammsuger, idag starkast hittills - nu fattar jag vad alla menar med hård mage.

Ska man sluta då direkt, är det farligt liksom? 

• Repan
    FiaFunderar skrev 2013-08-09 18:05:15 följande:
    Här är profylaxkursen gratis
    Var bor du?
    jag har googlat profylaxkurs + västra götalandsregionen men får bara upp sajter om att man kan boka via företag etc och att man KANSKE kan få lite andningsträning i föräldrautbildningen... det står heller inget om det i mina papper från mvc :( Är en månad kvar till mitt nästa besök hos BM som inte alls vill ses innan (jag ville mäta järn) dels pga semester o så där men också trycket på kliniken.

• MissKaos
    Repan skrev 2013-08-09 18:02:52 följande:
    Jag får sammandragningar när jag dammsuger, idag starkast hittills - nu fattar jag vad alla menar med hård mage.

Ska man sluta då direkt, är det farligt liksom? 

Det är normalt om det inte gör ont eller blir väldigtintensivt och inte ger sig. Sätt dig ett par minuter om du behöver. JAg brukar få göra det, det är ju inte superbekvämt precis.
Svar på tråden December bebis 2013