• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moto

blir också sugen på att åka till Ullared nu! Kommer ju jobba dagtid 2 månader och sedan HP 2 mån men vete 17 om man vill åka dit i slutet på okt/början nov gillar inte alla julgrejer, men det verkade de ju redan ha fått upp nu! Och gillar inte alla människor som är där så nära inpå jul! Min tid att åka är jan/feb då är det lugna gatan i gångarna! Glad men det passar ju inte så bra den här gången.

Blir lite orolig för om jag kommer orka, jag brukar ju åka dit i 2 dagar och att gå så långt nu är en plåga för fogarna. Kan knappt gå utan att det gör ont längre! Skrikandes Kanske får ta en helg i sept ,eller ta ledigt en dag i veckan.

v 21 (20+5)
  • Soli82
    Plopps80 skrev 2013-08-10 17:58:29 följande:

Fyndade på klädkällaren i dag. 5128690.jpg

Fanns de i fler färger? Jättefina!
  • MissKaos

Igår levde liten om i magen. Sparkade så det syntes utanpå. Magen gick i vågor. Gjorde faktiskt lite ont.. men häftigt man blir ju glad av att känna.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    Soli82 skrev 2013-08-11 07:36:26 följande:
    Fanns de i fler färger? Jättefina!

Ja det fanns i rött, turkost och grönt. Olika kombinationer. Mössan kostade 29:- och filten 79:- body 79:- och byxor 69:- Onepiece för typ 100:- billigt och underbara färger. Var väldigt poppis. Folk stod och ryckte i kläderna. Klädkällaren har mer bebiskläder än Ullared. Ullareds minsta overall är från 68 och här hade dom för pyttisar. Utbudet var mkt mer än Ullareds. Lite chockerande.
  • Tuttiluttan

Så då va man hemma i soffan! Jisses koss vad jag är slut!

Tror vi lyckats få shoppat allt som behövs, då de är första barnet så va de ju allt från madrass, kudde, sängkläder till nappar, flaskor, badbaljor, handdukar, haklappar osv osv...

Börja ta en del bilder för att sen inse att jag inte kan lägga upp dem med telefonen. Ska hitta orken att göra om de med dator efter lite mat och sen en 5 min till på soffan

• Nania

Nya familjeliv appen ska låta dig lägga upp bilder vad jag hört :) ingen uppdatering alltså utan helt ny app.

• MissKaos

Svarat

mammatilltvå85 skrev 2013-08-11 16:05:53 följande:
    Jag har inboxat dig=)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Vad ni är duktiga och handlar och fixar och står i!! Det ger mig lite ångest att läsa, men samtidigt, det är ju ganska långt kvar. Jag har i varje fall beställt 2 par mammabyxor och en kjol så jag har något att sätta på mig på jobbet när jag kommer tillbaka från semestern. I övrigt änner mig pigg och glad igen efter alla turer med infektioner, penicillin och misstänkta blodproppar. Mjuter för fullt av semestern, har en vecka kvar. Lägger till en bild på magen, vecka 24

• Tuttiluttan

Lite smått o gott

Bodysar, pyjamaser, byxor, filt, nalle, leggings, strumpor osv! Storlek 50 & 56

Svar på tråden December bebis 2013