• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania

Summerade precis mina första 23 veckor såhär ;)

Summan efter 23 hela veckor avklarade: Massor med trötthet, illamående, många tabletter i alla de slag (minst nio om dagen), lite mage börjar komma nu, halsbränna, -8kg (hur kan graviditet vara det bästa bantningskuren jag stött på?) och en tös i magen som försöker sparka sin mamma sönder och samman varje kväll!

Har jag nämnt det förr kanske? Att vara gravid är inte min grej! Pust nu försöker vi se framåt igen!

Nån som känner igen sig? 

• MissKaos

Vad findu är! Tror dock bara bilden går se från mobil. .

FiaFunderar skrev 2013-08-11 22:21:35 följande:
    Wohoo vad mycket enklare livet blev

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Underbar bild! Härlig mage. Ja nu lör mammabyxor behövas

sarak skrev 2013-08-11 20:18:32 följande:
    Vad ni är duktiga och handlar och fixar och står i!! Det ger mig lite ångest att läsa, men samtidigt, det är ju ganska långt kvar. Jag har i varje fall beställt 2 par mammabyxor och en kjol så jag har något att sätta på mig på jobbet när jag kommer tillbaka från semestern. I övrigt änner mig pigg och glad igen efter alla turer med infektioner, penicillin och misstänkta blodproppar. Mjuter för fullt av semestern, har en vecka kvar. Lägger till en bild på magen, vecka 24

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-08-10 17:58:29 följande:
    Fyndade på klädkällaren i dag.
    Vilka superfina kläder, verkligen min smak! Någon som har tips på något liknande på internet?
  • sarak
    Nania skrev 2013-08-11 21:10:10 följande:
    Summerade precis mina första 23 veckor såhär ;)

Summan efter 23 hela veckor avklarade: Massor med trötthet, illamående, många tabletter i alla de slag (minst nio om dagen), lite mage börjar komma nu, halsbränna, -8kg (hur kan graviditet vara det bästa bantningskuren jag stött på?) och en tös i magen som försöker sparka sin mamma sönder och samman varje kväll!

Har jag nämnt det förr kanske? Att vara gravid är inte min grej! Pust nu försöker vi se framåt igen!

Nån som känner igen sig? 

Men stackare. Vissa saker känner jag igen, men jag tror jag klarat mig väldigt lindrigt undan. Framförallt känner jag mig väldigt pigg. Jag håller verkligen tummarna för att det ska kännas bättre för dig sista delen av graviditeten. Kram
  • Soli82
    Nania skrev 2013-08-11 18:38:52 följande:

Nya familjeliv appen ska låta dig lägga upp bilder vad jag hört :) ingen uppdatering alltså utan helt ny app.

Använder den funkar mkt bättre än den andra för mig o man kan citera och lägga bilder :)
  • Förstaförsökaren26

Testar oxå för å se om nya appen funkar! Magen i v 22 (21+6) igår togs bilden! Jaha dags å börja jobb igen efter 6 veckors semester! Känns spännande! Går i tankebanorna att jag ska jobba tiden ut - frågan är dock om man orkar(?). Hur tänker alla ni andra?

• FiaFunderar

Tack snälla du! Man känner sig tyvärr inte allt för snygg nu för tiden.

Jag gick in på datorn och ser bilden. Men det verkar vara olika.

MissKaos skrev 2013-08-12 06:15:52 följande:
    Vad findu är! Tror dock bara bilden går se från mobil. .

Svar på tråden December bebis 2013