• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • ackish
    moruri skrev 2013-08-15 13:38:49 följande:
    Tycker inte man behöver just vinteroverall, om man har varm åkpåse tror jag det räcker med en lite tunnare overall! Med extra strumpbyxor under! :) har räckt för vår son iaf!
    Okej.. :) vi får se.. såg att det fanns jättefin overall från lindex, så kanske blir en sån också.. :P
    Men strumpbyxor har jag inte hittat nånstans.. kanske inte kommer in förren senare i år.. 
  • Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-08-15 13:48:55 följande:
    skönt att det verkar ordna sig för dig på jobbet! Vad är det du jobbar med, kan det vara nått inom vården tro?

Ja jag är så glad och en stooor sten har lättat i och med detta. Arbetar med svårt sjuka personer som har svåra rörelsehinder. Mycket tynga lyft och mycket spring. Jag handlar, tvättar städar och lyfter många personer som ska upp och duscha, gå på toa, byta blöja, vila osv. Det är väldigt tungt för kroppen ogravid men nu går det inte. Såå glad att chefen hittade det andra för mig att göra. 50% känns perfekt nu. Bara läkaren sjukskriver mig 25%! Men det tror jag
  • corky

Usch,känner mig så besviken idag. Var till min bm förra veckan,passade på att väga mig och vågen visade +4 kilo i v 22. Jag var nöjd över det och min bm tyckte att det var bra jobbat!
     Idag var jag till en läkare som min bm skickade mig till. Där blev jag nästan utskälld över att jag REDAN gått upp 4 kilo, och att jag skulle ändra min kost och försöka gå ner i vikt.
    Förstår väl att man ska undvika att gå upp mycket i vikt, men ska 4 kilo vara anmärkningsvärt när man gått över halvägs?

• MissKaos

Jo. Man behöver ju inte köpa så varm overall alt ha täcke filtar mm i vagnen.

ackish skrev 2013-08-15 12:43:23 följande:
    JO det såklart.. jag är helt snurrig nuförtiden och tänker inte så långt.. :P

Men blir det inte varmt i vagnen om man har en varm åkpåse + en tjock overall? 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dålig läkare. Blir förbannad när jag hör det. Det är ju lite!!

corky skrev 2013-08-15 17:27:41 följande:
    Usch,känner mig så besviken idag. Var till min bm förra veckan,passade på att väga mig och vågen visade +4 kilo i v 22. Jag var nöjd över det och min bm tyckte att det var bra jobbat!

Idag var jag till en läkare som min bm skickade mig till. Där blev jag nästan utskälld över att jag REDAN gått upp 4 kilo, och att jag skulle ändra min kost och försöka gå ner i vikt.

Förstår väl att man ska undvika att gå upp mycket i vikt, men ska 4 kilo vara anmärkningsvärt när man gått över halvägs?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tessia

Fy vilken dålig läkare! Jag fick skäll för det motsatta av min bm förra veckan. Är i v.24 och ligger minus 1.5 kg. Var tydligen alldeles för lite. Då är jag ändå överviktig innan. Jag gick ner 5 kg första 18 veckorna pga brutalt illamående med konstanta kräkningar och har nu gått upp 3.5 kg av dom igen när jag kunnat äta normalt igen de senaste veckorna. Allt detta vet bm. Bebben mår alldeles utmärkt, jag äter och rör mig bra och alla värden är bra. Är inte det det viktigaste? Fattar inte varför det är sån hysteri kring dessa kilon! Blev faktiskt riktigt irriterad på henne....
  • novaaaa

Corky usch vilken värdelös läkare!! Jag har gått upp 9kg och är i v22 Ingen som haft anmärkningar på det...

Fruktansvärt oförskämt!

• Äntligengravid
    Aimish skrev 2013-08-15 09:23:19 följande:
    Förresten! Är det någon mer som har ont i fötterna*?

Kan inte påstå att de är svullna men ont gör de iaf varje jäkla dag =/
    Ja mina fötter gör ont varje dag. Funkar bra på förmiddagen men sen fram mot eftermiddagen börjar dom göra mer och mer ont. Blir mest sittandes när jag kommer hem
  • Äntligengravid
    ackish skrev 2013-08-15 12:43:23 följande:
    JO det såklart.. jag är helt snurrig nuförtiden och tänker inte så långt.. :P
    Men blir det inte varmt i vagnen om man har en varm åkpåse + en tjock overall? 
    Jag har köpt en stickad overall från Lundmyr. Hoppas den ska räcka. Har ju åkpåse oxå. Blir det väldigt kallt kan man ju ta en filt oxå
  • Äntligengravid

4 kg är ju verkligen inte mycket. Jag har gått upp 7 kg nu och det tycker jag känns ganska lagom. Brukar gå upp 16 kg totalt vare gång. Så får se om det blir lika den här gången oxå
Svar på tråden December bebis 2013